Jól halljuk? Tényleg így mobiloznak a magyarok?!

2018. 11. 21., 09:00

Az okostelefon és a közösségi platformok sokak számára megkönnyítik az ismerkedést. A magyarok nagy része szereti magánál tudni a telefonját társaságban is – derül ki a Samsung Electronics legfrissebb hazai felméréséből.

December 6-tól vetítik a mozikban Goda Kriszta új, a Samsung Electronics támogatásával készült vígjátékát, a BÚÉK című filmet. Az alkotás a mobilozás és társaskapcsolatok egymásra gyakorolt hatását járja körül. A közelgő bemutató kapcsán a vállalat arra keresett választ legfrissebb országos felmérésében, mennyire szorosan kötődnek a magyarok mobileszközeikhez.

Párkapcsolatok és mobiltechnológia

A felmérésből kiderül, hogy a 14-18 év közötti magyar fiatalok több mint fele (51 százalék) gondolja azt, hogy a mobil technológia megkönnyíti a szerelem megtalálását. A felnőttek nagy hányada szintén ezen a véleményen van: több mint egyharmaduk (36 százalék) gondolja azt, hogy a technológiának köszönhetően könnyebbé vált az ismerkedés.  Mindkét korcsoportban jelentős kisebbség vélekedik úgy, hogy a mobil megnehezíti a dolgukat.

Mobilozás társaságban

Idegesítő, ha a másik a telefonját nyomkodja vacsora közben vagy egy közös programon? Meglévő kapcsolatainkra a párhuzamos mobilozás, és az így megosztott figyelem, negatív hatással is lehet és konfliktusokat gerjeszthet.

A felmérésből kiderül, hogy a személyes interakciók során a nagy többség nem veszi jó néven, ha partnere a telefonjával foglalatoskodik. A felnőttek 86, a kamaszok 84 százalékát zavarja, ha a másik a mobilját nyomkodja beszélgetés közben. Minden harmadik kamasz és minden második felnőtt pedig egyenesen nagyon zavarónak tartja ezt a viselkedést.

Ami a hívások fogadását illeti, a többség minden korosztályban rangsorol, ha telefoncsörgés közben éppen személyes beszélgetést folytat. A felnőttek 73 százaléka csak akkor fogadja a hívást, ha azt nagyon fontosnak ítéli meg. A kamaszok megengedőbbek: körükben 58 százalék azok aránya, akik csakis fontos ügyben válaszolnak a hívásokra.

Baráti társaságban a tinédzserek 68 százaléka a közvetlen közelben szereti tudni a telefonját. A felnőttek 46 százaléka szereti, ha közvetlen közelében van a készülék. A felnőttek 61, a kamaszok 65 százaléka kiteszi az asztalra a készüléket az összejöveteleken. A felnőttek 35 százaléka felfelé fordított, 26 százaléka lefelé fordított képernyővel. A kamaszok körében ez az arány 36-29.

Üzenetváltás magyar módra

Ma már számtalan platform kínál lehetőséget az üzenetváltásra anélkül, hogy fel kellene hívnunk a másikat. Az azonnali információmegosztásra a felnőttek 54, a kamaszok 63 százaléka használja a telefonhívást, üzenetet 41, illetve 36 százalék küld (chatprogramok és SMS).

A válaszüzenetekkel kapcsolatban máshogyan vélekednek a tinédzserek és a felnőttek. Ezen a téren főként a kamaszok érzései adhatnak okot aggodalomra és jelezhetnek esetenként akár önértékelési problémákat is. Ha nem érkezik azonnal reakció egy üzenetre, a kamaszok 59 százaléka úgy gondolja, a címzettnek nincs kedve válaszolni, míg a felnőtteknek 26 százaléka tulajdonít ilyen okot a válaszhiánynak.

A kamaszok, úgy tűnik, jól ismerik saját korosztályukat: joggal sejtenek elutasítást, ha nem kapnak választ, ugyanis 39 százalékukkal szintén előfordul, hogy nincs kedvük visszaírni másoknak. A felnőttek háromnegyede időhiány miatt nem válaszol, és csak ötödük azért, mert nincs kedve.

Építheti, de rombolhatja is a kapcsolatokat

A kutatás is alátámasztja, hogy az okostelefon egy eszköz a kezünkben, amelyet használhatunk jól és rosszul egyaránt. A mobilok számos területen megkönnyítik az életünket, egyszerűbbé teszik az ismerkedést, a kapcsolattartást és akár a szerelem megtalálásban is segíthetnek. Minél többet használjuk azonban a készülékünket, annál inkább az életünk tökéletes lenyomatává válik.

A Samsung számára éppen ezért kiemelten fontos, hogy felhívja felhasználói figyelmét a felelős, körültekintő mobilhasználat fontosságára. „Az, hogy a mobileszközeink építik vagy rombolják kapcsolatainkat, csak rajtunk, a saját döntéseinken és tudatosságunkon múlik” – tette hozzá a kutatás eredményeihez Samu Zsófia, a Samsung Electronics Magyar Zrt. kommunikációs vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 05., 10:05
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-05 15:05:00
A 2025-re vonatkozó kilátásaikat tekintve a munkáltatók inkább optimisták, de egyelőre óvatosan nyilatkoznak a létszámbővítési terveikről. A legnagyobb kihívásuk jelenleg megtalálni azokat a szakmailag megfelelő jelölteket, akik beillenek a cégkultúrába, miközben meg kell birkózniuk a jelentkezők magas bérigényeivel is – derült ki a Profession.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS