Az okostelefon és a közösségi platformok sokak számára megkönnyítik az ismerkedést. A magyarok nagy része szereti magánál tudni a telefonját társaságban is – derül ki a Samsung Electronics legfrissebb hazai felméréséből.
December 6-tól vetítik a mozikban Goda Kriszta új, a Samsung Electronics támogatásával készült vígjátékát, a BÚÉK című filmet. Az alkotás a mobilozás és társaskapcsolatok egymásra gyakorolt hatását járja körül. A közelgő bemutató kapcsán a vállalat arra keresett választ legfrissebb országos felmérésében, mennyire szorosan kötődnek a magyarok mobileszközeikhez.
Párkapcsolatok és mobiltechnológia
A felmérésből kiderül, hogy a 14-18 év közötti magyar fiatalok több mint fele (51 százalék) gondolja azt, hogy a mobil technológia megkönnyíti a szerelem megtalálását. A felnőttek nagy hányada szintén ezen a véleményen van: több mint egyharmaduk (36 százalék) gondolja azt, hogy a technológiának köszönhetően könnyebbé vált az ismerkedés. Mindkét korcsoportban jelentős kisebbség vélekedik úgy, hogy a mobil megnehezíti a dolgukat.
Mobilozás társaságban
Idegesítő, ha a másik a telefonját nyomkodja vacsora közben vagy egy közös programon? Meglévő kapcsolatainkra a párhuzamos mobilozás, és az így megosztott figyelem, negatív hatással is lehet és konfliktusokat gerjeszthet.
A felmérésből kiderül, hogy a személyes interakciók során a nagy többség nem veszi jó néven, ha partnere a telefonjával foglalatoskodik. A felnőttek 86, a kamaszok 84 százalékát zavarja, ha a másik a mobilját nyomkodja beszélgetés közben. Minden harmadik kamasz és minden második felnőtt pedig egyenesen nagyon zavarónak tartja ezt a viselkedést.
Ami a hívások fogadását illeti, a többség minden korosztályban rangsorol, ha telefoncsörgés közben éppen személyes beszélgetést folytat. A felnőttek 73 százaléka csak akkor fogadja a hívást, ha azt nagyon fontosnak ítéli meg. A kamaszok megengedőbbek: körükben 58 százalék azok aránya, akik csakis fontos ügyben válaszolnak a hívásokra.
Baráti társaságban a tinédzserek 68 százaléka a közvetlen közelben szereti tudni a telefonját. A felnőttek 46 százaléka szereti, ha közvetlen közelében van a készülék. A felnőttek 61, a kamaszok 65 százaléka kiteszi az asztalra a készüléket az összejöveteleken. A felnőttek 35 százaléka felfelé fordított, 26 százaléka lefelé fordított képernyővel. A kamaszok körében ez az arány 36-29.
Üzenetváltás magyar módra
Ma már számtalan platform kínál lehetőséget az üzenetváltásra anélkül, hogy fel kellene hívnunk a másikat. Az azonnali információmegosztásra a felnőttek 54, a kamaszok 63 százaléka használja a telefonhívást, üzenetet 41, illetve 36 százalék küld (chatprogramok és SMS).
A válaszüzenetekkel kapcsolatban máshogyan vélekednek a tinédzserek és a felnőttek. Ezen a téren főként a kamaszok érzései adhatnak okot aggodalomra és jelezhetnek esetenként akár önértékelési problémákat is. Ha nem érkezik azonnal reakció egy üzenetre, a kamaszok 59 százaléka úgy gondolja, a címzettnek nincs kedve válaszolni, míg a felnőtteknek 26 százaléka tulajdonít ilyen okot a válaszhiánynak.
A kamaszok, úgy tűnik, jól ismerik saját korosztályukat: joggal sejtenek elutasítást, ha nem kapnak választ, ugyanis 39 százalékukkal szintén előfordul, hogy nincs kedvük visszaírni másoknak. A felnőttek háromnegyede időhiány miatt nem válaszol, és csak ötödük azért, mert nincs kedve.
Építheti, de rombolhatja is a kapcsolatokat
A kutatás is alátámasztja, hogy az okostelefon egy eszköz a kezünkben, amelyet használhatunk jól és rosszul egyaránt. A mobilok számos területen megkönnyítik az életünket, egyszerűbbé teszik az ismerkedést, a kapcsolattartást és akár a szerelem megtalálásban is segíthetnek. Minél többet használjuk azonban a készülékünket, annál inkább az életünk tökéletes lenyomatává válik.
A Samsung számára éppen ezért kiemelten fontos, hogy felhívja felhasználói figyelmét a felelős, körültekintő mobilhasználat fontosságára. „Az, hogy a mobileszközeink építik vagy rombolják kapcsolatainkat, csak rajtunk, a saját döntéseinken és tudatosságunkon múlik” – tette hozzá a kutatás eredményeihez Samu Zsófia, a Samsung Electronics Magyar Zrt. kommunikációs vezetője.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.