Eke Mariann: Gondolni kell a szakmai utánpótlás kinevelésére is

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 12. 10., 08:55

Szakmai téren rengeteg ötletemet valósíthattam meg – mondta az Üzletemnek Eke Mariann. A dm Kft. HR Managere állítja: ő maga is motivált és lelkes, ami automatikusan átmegy a csapatára.

Eke Mariann a mai napig emlegeti iskolai némettanárnőjét, akitől emberileg is rengeteget tanul. Ahogy tőle is sokat lesnek el a kollégái. Ebből a csapatmunkából jönnek a jobbnál jobb ötletek, például a munkáltatói márka tudatos építése. Mariann a dm Kft. HR Managereként néha eltűnődik, hogy milyen lenne, ha egyszer kipróbálná magát a természetgyógyászatban. Természetesen erre én is kíváncsi lennék, de amíg eljön ennek az ideje, hadd kínáljam fel elolvasásra az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 131. interjúját.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A dm-nél töltött eddigi majdnem 5 évemet, ez egy nagyon termékeny és fejlődéssel teli időszak volt számomra. Szakmai téren rengeteg ötletemet valósíthattam meg, vezetőként pedig a bővülő létszámú csapatom volt a mesterem.

Milyen távra tervez? 

– A HR a hivatásom, ezért csak ezen a területen tudom magam elképzelni hosszútávon is.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján? 

– Gondolni kell a szakmai utánpótlás kinevelésére is, ezért én erre szeretném egyre inkább fordítani a figyelmemet.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Korábbi munkahelyemen Hanke Anikótól tanultam eddig a legtöbbet szakmailag, viszont szeretném megemlíteni gyerekkori német tanárnőmet is, aki a nyelvtudás mellett emberileg is példaképemmé és tanítómmá vált az évek során.

Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Leginkább azzal, hogy én magam is motivált és lelkes vagyok, ami automatikusan átmegy a csapatomra is. De mindig meghallgatom őket és figyelembe veszem a véleményüket a döntéseimnél is.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Természetgyógyászat.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Széleskörű szakmai kapcsolatokat ápolok. Sok rendezvényen veszek részt akár vendégként, akár előadóként.

Mire sajnálja az idejét?

– Mindenre, ami nem teszi lehetővé a hatékony előre haladást. 

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Szeretek pénzt költeni, amennyiben az egy jó célt szolgál és van értelme, mögöttes tartalma, netán segítség lehet mások számára. Privát nagyon szeretem a szép ékszereket.

Mivel lehet felbosszantani?

– Szakmaiatlanság, lassú tempó, emberi rosszindulat.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Sérült gyerekek gondozása.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Mozi, színház, könyv.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS