Bódog Norbert: A motivációnak belülről kell fakadnia

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 11. 20., 10:00

Nem csupán a számszerűsíthető, megfogható célok és eredmények a fontosak, hanem az is, hogy közben milyen emberekké válunk és milyen emberi kapcsolatokat építünk – mondta az Üzletemnek Bódog Norbert, a Conversific Zrt. vezérigazgatója.

Bódog Norbert azt mondja: olyan emberközpontú szervezetet épít, amelyik vonzza, megtarja és kibontakoztatja a tehetségeket, akik így a tőlük telhető legtöbbet nyújtják. Olyat, ahol a kimagasló eredményesség és dinamikus teljesítmény az ügyféligények folyamatos kutatásán és agilis, innovatív kiszolgálásán alapszik. Norbert számos különböző méretű és iparágú szervezetben szerzett gyakorlatot abban, hogy miként lehet tiszta stratégiai fókuszt meghatározni, azt a legalsó szintig lebontani, kommunikálni és megvalósítani – az embereket bevonva és elkötelezve mind a kidolgozásban, mind a végrehajtásban. Azon dolgozik most is, hogy vonzó, megtartó és ösztönző öntanuló vállalati kultúrát alakítson ki, ahol mind a hatékony és agilis működés, mind a jó munkahelyi légkör egyformán hangsúlyt kap. Szerinte manapság mindezek kiemelkedően fontosak ahhoz, hogy a Conversific a világpiacon helytálljon, sőt, megszerezze a webshop-analitikai piacon a piacvezető szerepet. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 241. interjúja!
 
– Mit tart karrierje csúcsának?

– Korábban már felépítettem egy sikeres IT céget, amelyik bekerült a Microsoft Dynamics President's Clubba, ami világszinten a Microsoft Partnerek top 5 százalékát fogja össze. Akkor ezt a magyar piacon értük el. Most a Conversific-es csapatommal szeretnék nemzetközi szinten hasonló sikert elérni a SaaS alapú – havi előfizetéses rendszerű – szolgáltatásunkkal. Olyan ingyenes e-kereskedelmi benchmark adatokkal is segítjük az e-kereskedőket, amivel más szereplők, köztük az analitikai piacon világelső Google Analytics sem. Mára a bevételek 90 százaléka külföldről, azon belül is az export bevételek 60 százaléka az angolszász országokból – USA, Anglia, Kanada, Ausztrália – érkezik. A Shopify webáruház-platformján már ma is mi vagyunk az egyik legkeresettebb analitikai app.
             
– Milyen távra tervez?

– Hosszú távra. Az üzleti célok mellett fontosnak tartom, hogy egy vezető társadalmi területen is hozzájáruljon a közösség építéséhez, ahogy a család szerepét is nagyon fontosnak tartom. Szerintem nem csupán a számszerűsíthető, megfogható célok és eredmények a fontosak, hanem az is, hogy közben milyen emberekké válunk és milyen emberi kapcsolatokat építünk. Ezért fontos, hogy hosszantartó, értékes emberi kapcsolataink épüljenek.
             
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Eredményes és kiváló vezetőket kinevelni, akik szakmailag és emberileg is ki tudnak teljesedni és tovább is adni a tanultakat a munkában és magánéletben egyaránt. Velük közösen pedig egy olyan kimagasló nemzetközi sikertörténetet felépíteni Magyarországról, amit egy eredményes exittel tudunk megkoronázni befektetőink és tulajdonostárs kollégáink megelégedésére.  

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Az élettől… szeretteimtől, kollégáimtól, ismerőseimtől, közösségeimtől. Ha egyetlen nevet kellene kiemelni, akkor az Stephen R. Covey lenne, akit a világ 50 legbefolyásosabb gondolkodóinak egyikeként tartottak, tartanak számon. Az ő munkássága meghatározó hatással volt mind a személyes, mind a vezetői működésemre. Olyan gazdag a szellemi hagyatéka, és az a forrás, amire ő is támaszkodik, hogy abból folyamatosan meríthetek, tanulhatok, fejlődhetek.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Kívülről csak rövid távon és korlátozottan lehet motiválni az embereket. A motivációnak belülről kell fakadnia. Vezetőként az én dolgom a motivált, lelkes kollégák megtalálása és egy olyan motiváló környezet megteremtése, ahol önként adják tudásuk legjavát a közös jövőkép elérése érdekében. Nekem arra kell vigyáznom, hogy ne demotiváljam őket és minden akadályt eltávolítsak, hogy ők pedig a tőlük telhető legtöbbet nyújthassák.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Sokféle területen kipróbáltam már magam, amelyek valamilyen módon a vezetéshez kötődtek. A különböző üzletágfejlesztésektől, a komplex megoldás-értékesítésen, szervezet- és vezetőfejlesztésen át a cégépítésig. Egy e-commerce SaaS startup vezetőjeként ma is szinte naponta kell új területeket átlátnom. Többek között a mesterséges intelligencia az a terület, ami az utóbbi időben kifejezetten érdekel és tervben is van, hogy a Conversific-kel ebbe az irányba is továbblépünk, hiszen elképesztő lehetőségeket nyit meg ez a tudományterület.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Sok embert ismerek meg a mindennapos munkám, tárgyalásaim során mind itthonról, mind külföldről. Rengeteg ismeretséget és tudást lehet a nemzetközi, de a hazai startup közösségből is összegyűjteni konferenciákon, meetupokon. Különösen szeretek olyan emberekkel gondolatot cserélni, akik széles látókörrel bírnak vagy valamely szakterület elismert tekintélyei, innovátorai.

– Mire sajnálja az idejét?

– A túlzásba vitt social média használatra. Amint a harmadik-negyedik céltalan, értelmetlen bejegyzést látom, kilépek.

– Mivel lehet felbosszantani?

– A felelőtlenséggel és megbízhatatlansággal, vagy ha valaki igénytelenül végzi a munkáját. Számomra nagyon fontos, hogy hiteles, megbízható és bizalomteli közösségben dolgozzunk együtt. Számíthassak arra, hogy amit vállal valaki, azt időre és megfelelő minőségben el is végzi.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Számos önkéntes kezdeményezésben vettem már eddig is részt vagy indítottam magam is, köztük közösségi események szervezése, -facilitálása, pro bono vezetőképzések vagy adománygyűjtések. Volt olyan is, ami közel 2000 gyermeket segített hozzá pedagógusaikon keresztül önmaguk és diákjaik önszervezési, együttműködési és életvezetési készségeinek korszerű, hatékony fejlesztéséhez.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Könyvekre, tanulásra, fejlődésre.  Nagyon fontosnak tartom a minőségi oktatást, a fiatalok, a jövő generációjának minőségi képzését, amiért magam is sokat tettem és tervezek is tenni e téren. A tanulás sokszor kísérletezést, próbálkozást jelent, hogy ki-ki megtalálhassa miben igazán tehetséges, mit tud lelkesen, szenvedéllyel csinálni, miben tud kiteljesedni, és szerintem ez a jövőbeni innovációk alapja is.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A természet, az olvasás. Szeretem a magasszínvonalú sci-fi irodalmat, ahogy nagyon érdekel a robotika, a mesterséges ntelligencia és a futurológia világa is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS