Zwack Péter soha nem ivott Unicum Nextet

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 05. 02., 08:00

Tíz év után új, trendi csomagolással jelentkezik az Unicum és az Unicum Szilva. Három Zwack-generáció inspirálta az új dízájnt, amellyel elsőként a meghívott újságírók ismerkedhettek, ám májustól a vásárlók is értékelhetik az újmódit.

A hagyomány tisztelete és az innováció jellemzi a Zwack-családot. A tradíciókat különösebben nem kell ecsetelni, hiszen az első palack különleges ital még 1790-ben készült, s a közel 230 év alatt valami újjal mindig jelentkeztek. Az innováció persze az utóbbi 10-15 évben felgyorsult, ahogy azt ma a világ és a fogyasztói szokások diktálják.

Zwack Sándor már a hatodik generációt képviseli a vállalat élén (a Zwack Unicum Nyrt. igazgatóságának elnökeként), sokat tanult, sokat tud, például azt is, hogy a több mint két évszázados Unicum receptje a mai napig féltve őrzött kincs, amihez tilos hozzányúlni, ám a csomagoláson időről-időre változtatni kell. (Ma elég divatos a generációváltás kérdése, ha valaki jó példát akar, ismerkedjen meg Zwackék történetével!)

A családi cégnél tíz év után érezték úgy, hogy a csomagolás megérett az újításra. Természetesen nem drasztikusan változtattak, hanem a mai trendeknek megfelelően frissítettek. Merítettek az elmúlt száz év legendás elemeiből, amelynek köszönhetően most három Zwack-generáció munkássága köszön vissza a palackokon.

Az Unicumnál a legfeltűnőbb újítás a palacknyakon látható, ami az 1940-es évek csomagolását megidézve ismét fehér alapszínű lett – ez a nagyapa, Zwack János nevéhez köthető. A letisztultabb körcímkével az 1920-as évekből származó Unicum palackoknak, valamint megálmodójának, Zwack Lajosnak, a dédnagyapának állítottak emléket. Frissült a piros szín is: mélyebb, elegáns bordó árnyalatot kapott. Az Unicum Szilva esetében is hasonló változtatások mentek végbe. Például frissült a címkén a különleges gyártástechnológiát megjelenítő szilva és tölgyfahordó ábrázolása.

Ugyancsak fontos változás, hogy a palackokon Zwack Péter aláírása helyett mostantól Zwack Sándorét olvashatjuk, ami nyilván komoly érzelmi motiváció a családon belül is, valamint erősíti Sándor felelősségvállalását is.

Az újdonságokkal először a meghívott újságírók ismerkedhettek meg a Zwack-gyár házi múzeumában rendezett beszélgetésen, amelyen Gundel Takács Gábor kérdezett. Szerencsére jobb helyeken már véget vetettek a halál unalmas „tájékoztatóknak”, helyettük sztorikon keresztül mutatják be az új termékeket.

És mennyi mindenre jó egy kötetlen sztorizás! Bár azt tudtuk, hogy Sándor édesapja, néhai Zwack Péter makacs ember volt, de néhány titkot most osztott meg velünk a fia. Például azt, hogy annak idején nem volt egyszerű történet meggyőzni az édesapját arról, miért kell piacra dobni az Unicum Nextet. Más kérdés, hogy Zwack Péter soha nem ivott belőle – makacsul kitartott amellett, hogy az Unicum a zászlóshajó. Igaz, ezt senki sem vitatta.

Sándor azt is elmondta, hogy egy-egy hevesebb vita közben „röpködtek a poharak”, de végül minden fontos kérdésben megállapodtak. Igaz, ehhez olykor szükség volt Zwack Péter „fenyegetésére”, hogy többet nem fognak közösen foci meccset nézni, ami a család férfitagjainak Fiorentina-imádatát ismerve több, mint észérv.

A mostani váltás szükségessége jó egy éve fogalmazódott meg. „Több ötletünk is volt és számos módosítási kör zajlott le az elmúlt fél évben, mire sikerült tökéletesítenünk a csomagolást. Számomra személyesen is sokat jelent, hogy régi és legendás elemek éledtek újjá 21. századi formában az Unicum és Unicum Szilva csomagolásán. Remélem, az új, letisztultabb összhatás a fogyasztóink tetszését is elnyeri majd” – fogalmazott Zwack Sándor.

Megemlítette azt is, hogy a családi „boszorkánykonyhában”, a gyár laboratóriumában jelenleg is sok mindennel kísérleteznek, de hogy új termék kerül-e a következő időkben a boltokba, az egyelőre titok. Addig tart a vásárlói tesztelés az új palackok fogadtatására, amelyet nagyon szigorú marketingkutatás előzött meg.

(Fotó: Szerdahelyi Csaba)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS