Zwack Péter soha nem ivott Unicum Nextet

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 05. 02., 08:00

Tíz év után új, trendi csomagolással jelentkezik az Unicum és az Unicum Szilva. Három Zwack-generáció inspirálta az új dízájnt, amellyel elsőként a meghívott újságírók ismerkedhettek, ám májustól a vásárlók is értékelhetik az újmódit.

A hagyomány tisztelete és az innováció jellemzi a Zwack-családot. A tradíciókat különösebben nem kell ecsetelni, hiszen az első palack különleges ital még 1790-ben készült, s a közel 230 év alatt valami újjal mindig jelentkeztek. Az innováció persze az utóbbi 10-15 évben felgyorsult, ahogy azt ma a világ és a fogyasztói szokások diktálják.

Zwack Sándor már a hatodik generációt képviseli a vállalat élén (a Zwack Unicum Nyrt. igazgatóságának elnökeként), sokat tanult, sokat tud, például azt is, hogy a több mint két évszázados Unicum receptje a mai napig féltve őrzött kincs, amihez tilos hozzányúlni, ám a csomagoláson időről-időre változtatni kell. (Ma elég divatos a generációváltás kérdése, ha valaki jó példát akar, ismerkedjen meg Zwackék történetével!)

A családi cégnél tíz év után érezték úgy, hogy a csomagolás megérett az újításra. Természetesen nem drasztikusan változtattak, hanem a mai trendeknek megfelelően frissítettek. Merítettek az elmúlt száz év legendás elemeiből, amelynek köszönhetően most három Zwack-generáció munkássága köszön vissza a palackokon.

Az Unicumnál a legfeltűnőbb újítás a palacknyakon látható, ami az 1940-es évek csomagolását megidézve ismét fehér alapszínű lett – ez a nagyapa, Zwack János nevéhez köthető. A letisztultabb körcímkével az 1920-as évekből származó Unicum palackoknak, valamint megálmodójának, Zwack Lajosnak, a dédnagyapának állítottak emléket. Frissült a piros szín is: mélyebb, elegáns bordó árnyalatot kapott. Az Unicum Szilva esetében is hasonló változtatások mentek végbe. Például frissült a címkén a különleges gyártástechnológiát megjelenítő szilva és tölgyfahordó ábrázolása.

Ugyancsak fontos változás, hogy a palackokon Zwack Péter aláírása helyett mostantól Zwack Sándorét olvashatjuk, ami nyilván komoly érzelmi motiváció a családon belül is, valamint erősíti Sándor felelősségvállalását is.

Az újdonságokkal először a meghívott újságírók ismerkedhettek meg a Zwack-gyár házi múzeumában rendezett beszélgetésen, amelyen Gundel Takács Gábor kérdezett. Szerencsére jobb helyeken már véget vetettek a halál unalmas „tájékoztatóknak”, helyettük sztorikon keresztül mutatják be az új termékeket.

És mennyi mindenre jó egy kötetlen sztorizás! Bár azt tudtuk, hogy Sándor édesapja, néhai Zwack Péter makacs ember volt, de néhány titkot most osztott meg velünk a fia. Például azt, hogy annak idején nem volt egyszerű történet meggyőzni az édesapját arról, miért kell piacra dobni az Unicum Nextet. Más kérdés, hogy Zwack Péter soha nem ivott belőle – makacsul kitartott amellett, hogy az Unicum a zászlóshajó. Igaz, ezt senki sem vitatta.

Sándor azt is elmondta, hogy egy-egy hevesebb vita közben „röpködtek a poharak”, de végül minden fontos kérdésben megállapodtak. Igaz, ehhez olykor szükség volt Zwack Péter „fenyegetésére”, hogy többet nem fognak közösen foci meccset nézni, ami a család férfitagjainak Fiorentina-imádatát ismerve több, mint észérv.

A mostani váltás szükségessége jó egy éve fogalmazódott meg. „Több ötletünk is volt és számos módosítási kör zajlott le az elmúlt fél évben, mire sikerült tökéletesítenünk a csomagolást. Számomra személyesen is sokat jelent, hogy régi és legendás elemek éledtek újjá 21. századi formában az Unicum és Unicum Szilva csomagolásán. Remélem, az új, letisztultabb összhatás a fogyasztóink tetszését is elnyeri majd” – fogalmazott Zwack Sándor.

Megemlítette azt is, hogy a családi „boszorkánykonyhában”, a gyár laboratóriumában jelenleg is sok mindennel kísérleteznek, de hogy új termék kerül-e a következő időkben a boltokba, az egyelőre titok. Addig tart a vásárlói tesztelés az új palackok fogadtatására, amelyet nagyon szigorú marketingkutatás előzött meg.

(Fotó: Szerdahelyi Csaba)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 16., 15:40
Az inflációérzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben a munkaerőpiaci hangulat tartósnak látszik. Talán a beruházások volumene is visszaáll az egy évvel ezelőtti szintre – hangzott el a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) üzleti hangulat-indexének második negyedéves felmérésének eredményeit bemutató beszélgetésen.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A szeptemberben induló qvik elektronikus fizetési alternatíva szolgáltatási díjtól és tranzakciós illetéktől mentesen, egyfajta átutalási formaként nyújthat kedvezőbb feltételeket a vevőknek, míg a boltok, webáruházak is jobban járnak vele – állítja ebben az epizódban Luspay Miklós. A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatóságának vezetője egyértelművé tette: az új rendszernek fontos célja a banki verseny élénkítése, amit kiválóan szolgálhat a bankkártyától független, számlák közötti, azonnali, biztonságos és olcsó fizetési megoldást kínáló qvik infrastruktúra. Hogyan teheti ez könnyebbé mindenki életét?
2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS