Zöldebb lábnyomot hagy maga után a Creppy Palacsinta Patrikja

2020. 02. 02., 09:30

A Creppy PalacsintaHáz elkötelezett híve környezetünk megóvásának, rendkívül fontosnak tartja, hogy életterünk, a minket körülölelő világ egészségesebb legyen. Ennek érdekében már 4 éve gyűjtik szelektíven a hulladékot és használnak energiatakarékos izzókat a palacsintás éttermeikben. A Creppy zöld filozófiájához mostantól az is hozzátartozik, hogy az egységeikben ezentúl csak 100 százalékban lebomló csomagolóanyagokkal találkozhatunk.

A Creppy palacsintái a legmagasabb minőségű, prémium alapanyagokból készülnek, ugyanakkor figyelembe veszik azt is, hogy főbb beszállítóik számára is elsődleges szempont legyen a környezettudatosság.

Fontos, hogy alapvető termékük, a Creppy palacsinták, éttermi megjelenésük, csomagolásuk és elkészítési folyamatuk tekintetében mind a vendégek igényeit, mind a környezet megóvását maximálisan szolgálják. 

A Creppy környezettudatosságával is kiemelkedik, hiszen mindig valami mást csinál, valamivel többet tesz, mint amit egy étteremtől megszoktunk.

A Creppy zöld filozófiája

A szelektív hulladékgyűjtés, az energiatakarékos berendezések, eszközök használata már több, mint 4 éve kiemelt fontossággal bír a Creppy egységeiben.  A beszállítók révén nagy mennyiségben érkeznek papír kartonok, amelyeket különválogatnak, majd szelektív módon hulladékgyűjtő telepekre szállítják azokat, ezzel is elválasztva a kommunális hulladéktól az újrahasznosíthatót.

A felelős hulladékgazdálkodás mellett az energiatakarékos izzók használatát is fontosnak tartja a Creppy.  Ezzel nemcsak a rezsiköltség tehető barátságosabbá, de kevesebb energia felhasználásával egyúttal a bolygó védelméhez is hozzájárulnak.

Mindezen törekvések mellett a Creppy most tovább lépett a környezettudatosság jegyében.

Lebomló csomagolóanyagok

Minden Creppy palacsintázóban bevezetik a teljesen lebomló, 100 százalékban komposztálódó csomagolóanyagokat is.

„Amikor kiválasztottuk, melyik csomagolóanyag gyártóval szeretnénk szerződni, szem előtt tartottuk, hogy mindenképpen a környezetet kímélő, lebomló, minőségi csomagolóanyaggal szeretnénk dolgozni. Mindezek mellett fontos szempont volt a palacsintás ételeink csomagolásának praktikussága- az, hogy jól elférjen a dobozban a palacsinta, ne essen szét miközben hazaviszi a vendég, illetve, hogy hő hatására se változzon meg a doboz.  Nem utolsó sorban, a jó anyagtapintásra és a letisztult, Creppy stílusra is igényt tartottunk” – mondta Oszlánczi Réka, a Creppy PalacsintaHáz és a Creppy Franchise alapító tulajdonosa.

Asztalkultúra és mosdóhigiénia

A Creppy számára nagyon fontos a minőség és precizitás megjelenítése az asztalkultúra tekintetében is. Fontos szempont volt a szalvéták és az evőeszköz alátétek beszerzésének szempontjából viszont az is, hogy ezek az eszközök fenntartható forrásból származzanak.

Az asztalkultúra termékei mellett a mosdókban is minőségi adagolókat és higiéniai szereket választottak. Minden adagoló egyedi, gazdaságos filozófia mentén került kifejlesztésre annak érdekében, hogy a legkevésbé terhelje a környezetet. A Creppyben található kéztörlők és szalvéták rendelkeznek EU Ecolabel tanusítvánnyal, ami azt jelenti, hogy újrahasznosított rostanyagokból, illetve cellulózból készültek, melyek 100 százalékban fenntartható erdőkből származnak. 

A Creppyben a kávé is környezetbarát

A fenntarthatóság jegyében a Creppy következő terve a Puro Bio Kávé családjának bevezetése, akik szintén elkötelezett hívei az úgynevezett Fair Trade kereskedelemnek és a környezetünk megóvásának. Ez a kávémárka több mint két évszázados múltra tekint vissza, és a Creppyhez hasonlóan egy családi vállalkozásból indult Belgiumban.

Kezdetben a Michielsen család egzotikus fűszereket, teákat értékesítő élelmiszer boltot üzemeltetett, majd 100 évvel később a családi vállalkozás egy pörkölőüzemmé fejlődött át. Mivel az üzem, az antwerpeni kikötő közelében helyezkedett el, ez lehetővé tette azt, hogy a világ minden tájáról eljussanak a kávébabok a Miko pörkölőbe.

2005-ben született meg a Puro és vele együtt az elköteleződés a harmadik világ kizsákmányolása ellen, biztosítva a tisztességes felvásárlási árakat a termelőknek, az esőerdők és a bennük otthonra lelő fajok védelmének támogatását.

Ez az a filozófia és szemléletmód, amelyet a Creppy is követ és követni is akar a közeljövőben, hiszen mindezek mellett rengeteg ötletük és tervük van arra, hogyan tehetnék még zöldebbé a Creppy lábnyomát a jövőben is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-25 16:44:25
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS