Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től

Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től
2021. 11. 06., 10:00

Szlovéniában és Horvátországban nyújt instant részletfizetési megoldást online vásárlásokhoz az ötéves Leanpay, amely egyetlen esztendő alatt megtriplázta a forgalmát. Az idén várhatóan 2 millió eurós bevétellel záró startupnak 2,5 millió eurós tőkeinjekciót szavazott meg a Lead Ventures, amelynek segítségével a fintech cég Kelet-Közép-Európa további piacain is megvetheti a lábát. Így a tervek szerint jövőre Magyarországon is elindítja a szolgáltatását.

Az egyszerű, azonnali online fizetési szolgáltatások iránti keresletet is felpörgette az az elképesztő lendület, amelyet főként a pandémiának köszönhet az e-kereskedelem. Az újgenerációs lehetőségek között is kirívóan magas növekedést produkál az úgynevezett Buy Now, Pay Later (BNPL) megoldás.

Bár a neve alapján egyszerű részletfizetésnek vagy hitelnek gondolnánk, a BNPL lényegesen rugalmasabb ezeknél: modern UI (felhasználói felület) és valós idejű, digitalizált folyamatok révén egyedülálló vásárlói élményt nyújt, továbbá a visszafizetés a hagyományos hitelekre jellemző havi ciklusnál hosszabb időre oszlik el. Így a felhasználók jelentős szabadságot kapnak, és gördülékenyen és kényelmesen vásárolhatnak ott és amikor akarnak.

A kifejezetten az online vásárlók részletfizetési igényeit kielégítő konstrukciónak 2020-ban 400 milliárd eurót meghaladó globális forgalma volt, ami a szakértői becslések szerint 2025-re megduplázódhat. Az európai piacon legismertebb BNPL szereplőnek számító svéd Klarna megoldását például több mint negyedmillió e-kereskedő integrálta már rendszerébe, nem véletlenül: a BNPL bevezetését követően egyes kereskedők számottevő növekedést észleltek a konverziós rátában.

A vásárlók ritkábban hagyták a kiválasztott termékeiket a kosárban, hajlandóbbak voltak befejezni vásárlásaikat, amikor azonnal megkaphatták a kiválasztott terméket, ahelyett, hogy egy nagyösszegű kiadást későbbre ütemeztek volna. A kereskedők ráadásul az átlagos rendelési érték 30 százalékos bővüléséről is beszámoltak.

„Kivételes növekedési potenciál van a BNPL-ben, amelynek regionális elterjedése az online fogyasztói magatartásokat is nagymértékben átformálhatja” – magyarázza Galácz Ábel, a Lead Ventures vezérigazgatója, miért látott fantáziát a MOL és az Eximbank által életre hívott tőkealapot kezelő befektetőcég ebben a piaci szegmensben, amelynek régiós üdvöskéje a 2016-ban alapított, Szlovéniában és Horvátországban BNPL megoldást nyújtó Leanpay. A startup 2021 első felében háromszor annyi bevételt realizált, mint egy évvel korábban.

„A Leanpay nem azonos a klasszikus BNPL szolgáltatókkal, amilyen például a Klarna” – hangsúlyozza Misa Zivic társalapító-vezérigazgató. Míg a svéd piaci szereplő főként a divatcikkekre összpontosít, 150 euró körüli átlagos kosárértékkel, addig a Leanpay-nél átlagosan háromszor nagyobb érték jön össze főként szórakoztatóelektronikai cikkekből, lakásfelszerelésekből, bútorokból és sportfelszerelésekből. A másik, piaci lépéselőnyt jelentő különbség a Leanpay kelet-közép-európai fókusza: ez a globális szereplők által szinte érintetlen, jelenleg jóformán csak tradícionális szereplők kínálnak digitális áruhitelt ezen országokban.

„A kelet-közép-európai régió nem elsőszámú terjeszkedési célpontja a globális és nyugat-európai szereplőknek” – teszi hozzá Galácz Ábel, aki szerint ennek oka elsősorban a szigorúbb szabályozásban, valamint a kisebb és széttagolt piaci szerkezetben keresendő.

„A társaság saját fejlesztésű és önmagát a szerzett tapasztalatok és információk alapján mesterséges intelligencia révén erősíteni képes kockázati modellje ugyancsak igazodik a lokális piacok egyediségeihez és kezeli azokat. Azonfelül a Leanpay menedzsmentje és a csapat képességei tökéletesen illeszkednek ahhoz a vízionárius, ugyanakkor szabályozott és jól definiált expanziós stratégiához, amely mellett a Lead Ventures is letette a voksát” – egészítette ki az alapkezelő vezetője.

Mindezek alapján a Lead Ventures 2,5 millió eurós tőkebefektetést hajt végre a startupban, amelynek növekedési potenciálja reményeik szerint az egyik legígéretesebb a régióban.

A társaság korábbi befektetőinek egyike a South Central Ventures (SCV), amely most 500 ezer euróval csatlakozik a Lead Ventures befektetéséhez.

„Az elmúlt hónapokban fantasztikus teljesítményt nyújtott a Leanpay amelyet tovább gyorsíthat a mostani tranzakció” – mondta Jure Mikuz, az SCV ügyvezető partnere, aki hozzátette: a közel háromszoros bevételnövekedés és közel 400 online webshop bizalma arra ösztökélte őket, hogy tovább támogassák a csapatot a közös célok elérésében.

A tőkeinjekciót a Leanpay részben a meglévő piacokon történő bővülés felgyorsítására használja fel, részben pedig kelet-közép-európai terjeszkedésre. A tervek szerint szolgáltatásuk 2022-ben még több regionális piacon válik elérhetővé, köztük a magyaron.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS