Talán majd egy magyar fiatal fedezi fel, hogyan kell begyűjteni az űrszemetet

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 11. 21., 14:45

Sikeres üzletasszonyok és üzletemberek inspirálták a hallgatóságot a Fiatal Vállalkozók Hetének szerdai programján a budapesti Bálnában.

Alighanem kezdi kinőni magát a Bálnából a Fiatal Vállalkozók Hetének rendezvénye. A FIVOSZ által az ország legnagyobb üzleti show-jaként beharangozott eseményre szerdán koraeste már csak „cipőkanállal” lehetett bepréselni az érdeklődőket.

Valószínűleg Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke sem gondolta volna 12 évvel ezelőtt az induláskor, hogy ilyen tekintélyesre nő a szövetség, és ennyire népszerű lesz a Fiatal Vállalkozók Hete. A bálnás megnyitó beszédében utalt is rá, hogy a FIVOSZ ma már megkerülhetetlen, ha gazdaságról és gazdaságpolitikáról van szó, mert egyre több fiatal vág bele a vállalkozói karrierbe.

Mivel az elmúlt években mindig tudósítottam az FVH-ról, pontosan tudom, hogy hatalmas munka ennyi kiváló előadót, sikeres üzletasszonyt és cégvezetőt meghívni. Ami a közönség toborzását illeti, már könnyebb a helyzet, a vidéki nagyvárosokban és Budapesten tartott FVH-rendezvények branddé váltak.

A szerdai nap számomra két nagy tanulsággal szolgált: olyan ágazatban is lehet újdonsággal szolgálni a fiataloknak, amely vagy nagyon távolinak tűnik (űripar) vagy kimondottan nem népszerű (agrárium).

Utóbbival kapcsolatban a mai napig sokakban él a kép, hogy a mezőgazdaság egyenlő a sáros csizmával, az éjjel-nappali robottal – plusz a hétvégeket sem lehet kipipálni. A rengeteg munka persze ma is megmaradt, ám vannak olyan területek, amelyek csizmamentesen lehetnek vonzóak az ifjú vállalkozók számára.

Az Agrármarketing Centrum szintén fiatal, 33 éves igazgatója, Ondré Péter például elmondta, hogy a robottechnika és általában a technika berobbanása igazán izgalmas lehet az online nemzedék számára is. Ma már egy-egy csúcstraktorban például űrhajó bonyolultságú rendszerek dolgoznak.

Az agráriumban is jól működnek a fiatal vállalkozóknak kiírt pályázatok, s például a méhészetben vagy dísznövény-termesztésben viszonylag kisebb tőkebefektetés után néhány éven belül profitot lehet termelni.

Ha már az űrtechnikát említettem! A magyarországi űrkutatás és űrhajózás még ma is egyet jelent Farkas Bertalannal. Az első és eddig egyetlen magyar kutatóűrhajós 1980. május 26-án Valerij Kubaszov orosz űrhajós parancsnokkal indult el meghódítani a kozmoszt. Erre a legtöbb magyar büszke volt, ám ma már nagyot legyint (ha ugyan nem nevet gúnyosan), hogy mit akar Magyarország az űrkutatás terén?!

Pedig a szó szoros értelmében végtelenek a lehetőségek. Az űripar 400 milliárd dolláros iparág, amiből jó lenne minél nagyobb szeletet kihasítani, s ehhez rengeteg kiváló magyar szakember tehet hozzá a munkájával.

Farkas Bertalan (ma már dandártábornok) rögtön adott tippet a hallgatóságnak. Mint mondta, az űrszemét begyűjtési technológiáján a világon elég sokan dolgoznak, de az eredmény várat magára. Ki tudja, talán a nézők között ült az, aki kedvet kapott hozzá, hogy világra szólót alkosson. Ha így lesz, majd arról is beszámolok.

A FIVOSZ-programok mind az inspirációról szólnak. Azok járnak jól, akik nem másolják az elhangzottakat (a nagy sikersztorikat amúgy sem lehet lekoppintani), viszont el lehet gondolkodni valami jó ötlet megvalósításán. Éppen űrügyekben hangzott el az egyik fiataltól egy felvetés, amit örömmel fogadtak a szakemberek. Szóval: folyt. köv. Odafönt és idelent is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS