Soha nem volt ennyire nehéz a kkv-knak a pénzügyi tervezés

Soha nem volt ennyire nehéz a kkv-knak a pénzügyi tervezés
2022. 08. 19., 14:23

Az előttünk álló egy évre 12 százalékos árbevétel- és 7 százalékos nyereségnövekedéssel számolnak a vállalkozások – a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. Ez az index történetének eddigi legmagasabb várt árbevétel-bővülése, ugyanakkor megegyezik az MNB idei éves inflációs előrejelzésével, így az árak további emelkedése reálértéken negatív pénzügyi eredményeket hozhat.

Az elmúlt 18 év legmagasabb árbevétel-növekedését várják a hazai kkv-k a K&H kkv bizalmi index eredményei alapján,amely május 16. és június 18. között vizsgálta a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások várakozásait. „A felmérés szerint 12 százalékos árbevétel-növekedéssel terveznek a következő egy évre a vállalkozások. Ez gyakorlatilag megegyezik az MNB legutóbbi inflációs jelentésében közölt várható idei áremelkedéssel, így kérdés, hogy mennyi profitot tudnak majd ténylegesen realizálni a kkv-k” – elemezte az eredményeket Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

„A nyereségnövekedésre vonatkozó várakozások egyelőre 7 százalékon vannak, azonban a kata adózás-, valamint a pénzpiaci markáns változások hatása még nem jelenik meg a válaszadók várakozásaiban” – hangsúlyozta a szakember.

Mindkét pénzügyi mutató esetében a 100 millió forint éves árbevételt el nem érő mikrovállalkozások várják a legmagasabb növekedést, ők ugyanis az átlag feletti, 14 százalékos bevétel- és 9 százalékos nyereségnövekedéssel terveznek. „Mivel azonban ezeknek a mikrocégeknek egy jelentős része katás lehet, a felmérés óta történt módosítás a pénzügyi kilátásaikat lefelé korrigálhatja” – tette hozzá a kkv szakértő.

A 300 millió forint éves árbevétel alatti kisvállalkozások és a 2 milliárd forint alatti középvállalkozások már most is infláció alatti 11, illetve 8 százalékos árbevétel-növekedést várnak.

Az emelkedő inflációs környezetben bizonytalanná váló pénzügyi kilátások ellenére is egyelőre még a vállalkozások 74 százaléka tervez valamilyen beruházást. Első helyen továbbra is az informatikai fejlesztések állnak (40 százalék), majd ezt követi a gépjárműbeszerzés. Jelenleg a cégek harmada számol ezzel a következő egy évben, ami vélhetően az elmúlt időszak ellátási nehézségei miatt elmaradt vásárlások pótlásának szándékát jelenti. A gépek, berendezések beszerzése jelenleg a harmadik helyre csúszott: a vállalkozások 32 százaléka készül erre.

„Az, hogy a vállalkozások továbbra is ilyen nagymértékben terveznek fejlesztéseket, vélhetően a nemrég újrainduló és a K&H-nál is hamarosan elérhető Széchenyi Kártya Program MAX kedvező forrásainak is köszönhető. Ezt mutatja az is, hogy a finanszírozási lehetőségeknél a támogatott hitelekben gondolkodó cégek aránya 15-ről 20 százalékra, a lízing pedig 21-ről 29 százalékra emelkedett” – tájékoztatott Rammacher Zoltán.

A fő finanszírozási forrás azonban még mindig az önerő, ezt kívánja felhasználni a vállalkozások 70 százaléka.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS