A Szomszédok Nyugdíjas Szövetkezet által szervezett Nyugdíjas Egyetem arra példa, hogy egy vállalkozás nem csak munkát tud ajánlani, hanem közösséget formálhat és eredményéből egy nemes ügy élére tud állni – mondta el Gazsi Attila, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) elnökhelyettese a Pannon Egyetemmel közös projekt második rendezvényén.
Az elmúlt néhány évben megváltozott a munkaerőpiac és az idősebb munkavállalókkal kapcsolatos hozzáállás – hangsúlyozta Gazsi Attila (képünkön). „VOSZ-vezetőként tudom, hogy a vállalkozások nyitottak önök felé, mivel nélkülözhetetlen az önök tapasztalata, példaértékű az önök megbízhatósága és utolérhetetlen nyugodtsággal oldják meg a problémákat.”
A Nyugdíjas Egyetem keretein belül a havi rendszerességgel meghirdetett programokon a művészet, üzleti élet és kultúra szereplői hétköznapi nyelven adják át tudásukat az érdeklődő hallgatóságnak.
A rendezvény első napján június 26-án Porga Gyula, Veszprém város polgármesterének köszöntőbeszéde után a Pannon Egyetem rektora, dr. Gelencsér András a klímaváltozásról tartott előadást - rendkívül közérthetően és remek humorral fűszerezve.
>
Ezt követően a TIT Váci Mihály Irodalmi Színpad műsora szórakoztatta a több, mint 100 fős közönséget, vidám versekkel, jelentekkel XX. századi klasszikusoktól, mint Nóti Károly, Rejtő Jenő, Heltai Jenő, Karinthy Frigyes, Vadnay László.
A második rendezvénynapon a szervezők már a Pannon Egyetem 200 fős aulájába költöztették az eseményt a hatalmas érdeklődésre tekintettel.
A nap ismeretterjesztő előadását B. Hegedűs Piros festőművész-tanár tartotta a portréábrázolás történetéről.
A művésznő előadását "A Willendorfi vénusztól a selfiig" címmel hallgathatták meg az érdeklődők, amelyben az i.e. 25. évezredből származó 11 cm-es műalkotástól egészen napjainkig tartó képzeletbeli utazásra invitálta közönségét az előadó. A különböző művészettörténeti korokon átívelő, egy-egy kardinális vagy éppen kevésbé közismert alkotásnál megállva ismertette a festészetet, azon belül is a portréábrázolást. Hangsúlyozta, hogy a képi ábrázolást mindig az adott kor társadalmi normái és elvárásai szerint kell értelmeznünk, fontos tudni, hogy mely korszakban mi volt az egyes képek létrejöttének célja. Eszerint magától értetődő, hogy nem összehasonlítható a reneszánsz művész, Boticelli Vénuszával például Picasso A síró nő portréja. "Itt már a festő játszik" - jegyezte meg az előadó, utalva arra, hogy ez már régen nem a tehetős emberek megrendelésére készített portréábrázolások korszaka volt.
Az előadást követően a Gárdonyi Zoltán Ifjúsági Kamarazenekar nyilvános főpróbán mutatta be az Auer Fesztiválra összeállított műsorát – számolt be a vehir.hu.
A Kamarazenekar karnagya, a hazai zenepedagógia kiemelkedő alakja, Demel Eszter 25 éve irányítja az együttest. Mesélt a gyermekek érdemeiről, a közelgő külföldi versenyről és a főpróba egyes darabjai közben érdekes információkkal látta el a közönséget.
Az együttes mára az egyik legjelentősebb hazai ifjúsági zenekarrá vált, számos díj, fesztivál, koncert és turné jelzi kimagasló teljesítményüket.
Piccoli Archi: Arany minősítés, Országos Zenekari Verseny: 1. hely, karnagyi különdíj, „legjobb Bartók-interpretáció”, European Music Festival for Young People Belgium: I. díj CUM LAUDE, Veszprém Megyei Prima Díj, Gizella-díj.
A sorozat következő rendezvényére augusztus 14-én kerül sor, akkor Simon Attila „Időtlen szépség – Örök érték: Herendi Porcelán 4.0” címmel tart majd előadást. További részletek a Nyugdíjas Egyetem honlapján.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.