Markovich Béla: Nagy figyelmet kell fordítani a törzspartnerekre

Markovich Béla: Nagy figyelmet kell fordítani a törzspartnerekre
2022. 06. 08., 20:58

Rendkívüli kereskedői konferenciát rendezett a Mapei Kft., hogy segítsen felkészülni a küszöbön álló válságra. A szerdán, Budaörsön tartott rendezvényen 70 építőanyag-kereskedés képviselője vett részt.

A Mapei Kft. 2022. májusi gyorsfelmérése szerint a szakemberek 95 százaléka számít válságra. Bár a vállalat szerint az ágazat lassulását az év végéig fékezi az otthonteremtési és -felújítási támogatások rendszere, azonban a kedvezőtlen nemzetközi gazdasági folyamatok, az orosz–ukrán háború, a csökkenő önkormányzati beruházások előre vetítik az építőipar nehézségeit.

„Vége a kényelemnek! Fel kell állnunk a fotelből!” – figyelmeztet Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője. A szakember előadásában rámutatott, hogy az előző időszak építőipari növekedése átalakította a piacot. Nem ritkán már az igények kielégítése is nehézséget okozott az élénk kereslet miatt. Ennek hatására az építőanyag-kereskedések nem eladnak, hanem kiszolgálnak. A vállalat kereskedelmi statisztikai adataiból kiderült, hogy 2021-ben több mint egyharmadával csökkent az eladás kezdeményezése az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

A szakember szerint a következő időszak kulcsfeladata, hogy javítani kell az üzleti folyamatok, különösen az értékesítés hatékonyságát. Azt javasolja, hogy a kereskedések az értékesítők bevonásával dolgozzanak ki stratégiát arra, hogy milyen folyamaton keresztül lesz vásárló az üzletbe belépő potenciális vevőjelöltekből.

„Ebben az időszakban sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni a vevők kiszolgálására, támogatására, mint eddig bármikor. Ez a siker feltétele! Ennek érdekében minden eddiginél nagyobb figyelmet kell fordítani a törzspartnerekre. Erre példa lehet egy kiemelt projektekre specializált értékesítő, aki a kereskedés környékén található kisebb-nagyobb projekteket folyamatosan látogatja és értékesít” – tanácsolja Markovich Béla.

Szautner Csaba, a Mapei Kft. kereskedelmi vezetője elmondta: a visszaesés valószínűsége a legnagyobb, azonban egy válság lehetőségét sem lehet kizárni, mindenre fel kell készülni. A legfontosabb, hogy át kell tekinteni a kiadásokat, különösen a megszokásból végzett tevékenységekét, amelyek megtérülése bizonytalan. Ilyenek a meg nem térülő kiadások, mint a luxusautók, utazások, valamint a hosszú megtérülésű beszerzések és a hosszú távú, fedezet nélküli anyagi kötelezettségvállalások, mint a hitelből építés.

A szakember felhívta a figyelmet, hogy a válság lehetőségeket is teremt. Készen kell lenni a felszabaduló piacok kiszolgálására, a jó szakemberek megszerzésére, valamint az esetleges cégfelvásárlásokra, telephely- és eszközvásárlásra.

„Azért döntöttünk a konferencia megszervezése mellett, mert a korábbi válságokból látjuk, hogy a felkészülés a túlélés feltétele! Aki felkészültebben várja a visszaesést, az akár megerősödni is képes lesz. Az elmúlt évek konjunktúrájában nagyon sok nem fenntarthatóan működő vállalkozás, köztük számos kontár cég alakult, amelyek kevéssé válságállóak. A felszabaduló piacban rejlő lehetőségek kiaknázása kulcsfontosságú” – mondta Markovich Béla.

(Fotó: Mapei)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-30 10:11:00
Továbbra is a széles szakadék a lakáspiacon a kínálat és a kereslet között, és ez egyre inkább tetten érhető a használt lakások átlagos négyzetméterárának alakulásában; januárhoz képest már több helyen árcsökkenés látható – derül ki az ingatlan.com legfrissebb elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

A szervezők célja, hogy összehozzák a kenyér szerelmeseit, hogy kicserélhessék tapasztalataikat, hogy visszaemeljék a köztudatba az igazi kenyérsütés fogalmát, készítésének változatait, eredeti ízeit.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS