Rendkívüli kereskedői konferenciát rendezett a Mapei Kft., hogy segítsen felkészülni a küszöbön álló válságra. A szerdán, Budaörsön tartott rendezvényen 70 építőanyag-kereskedés képviselője vett részt.
A Mapei Kft. 2022. májusi gyorsfelmérése szerint a szakemberek 95 százaléka számít válságra. Bár a vállalat szerint az ágazat lassulását az év végéig fékezi az otthonteremtési és -felújítási támogatások rendszere, azonban a kedvezőtlen nemzetközi gazdasági folyamatok, az orosz–ukrán háború, a csökkenő önkormányzati beruházások előre vetítik az építőipar nehézségeit.
„Vége a kényelemnek! Fel kell állnunk a fotelből!” – figyelmeztet Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője. A szakember előadásában rámutatott, hogy az előző időszak építőipari növekedése átalakította a piacot. Nem ritkán már az igények kielégítése is nehézséget okozott az élénk kereslet miatt. Ennek hatására az építőanyag-kereskedések nem eladnak, hanem kiszolgálnak. A vállalat kereskedelmi statisztikai adataiból kiderült, hogy 2021-ben több mint egyharmadával csökkent az eladás kezdeményezése az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
A szakember szerint a következő időszak kulcsfeladata, hogy javítani kell az üzleti folyamatok, különösen az értékesítés hatékonyságát. Azt javasolja, hogy a kereskedések az értékesítők bevonásával dolgozzanak ki stratégiát arra, hogy milyen folyamaton keresztül lesz vásárló az üzletbe belépő potenciális vevőjelöltekből.
„Ebben az időszakban sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni a vevők kiszolgálására, támogatására, mint eddig bármikor. Ez a siker feltétele! Ennek érdekében minden eddiginél nagyobb figyelmet kell fordítani a törzspartnerekre. Erre példa lehet egy kiemelt projektekre specializált értékesítő, aki a kereskedés környékén található kisebb-nagyobb projekteket folyamatosan látogatja és értékesít” – tanácsolja Markovich Béla.
Szautner Csaba, a Mapei Kft. kereskedelmi vezetője elmondta: a visszaesés valószínűsége a legnagyobb, azonban egy válság lehetőségét sem lehet kizárni, mindenre fel kell készülni. A legfontosabb, hogy át kell tekinteni a kiadásokat, különösen a megszokásból végzett tevékenységekét, amelyek megtérülése bizonytalan. Ilyenek a meg nem térülő kiadások, mint a luxusautók, utazások, valamint a hosszú megtérülésű beszerzések és a hosszú távú, fedezet nélküli anyagi kötelezettségvállalások, mint a hitelből építés.
A szakember felhívta a figyelmet, hogy a válság lehetőségeket is teremt. Készen kell lenni a felszabaduló piacok kiszolgálására, a jó szakemberek megszerzésére, valamint az esetleges cégfelvásárlásokra, telephely- és eszközvásárlásra.
„Azért döntöttünk a konferencia megszervezése mellett, mert a korábbi válságokból látjuk, hogy a felkészülés a túlélés feltétele! Aki felkészültebben várja a visszaesést, az akár megerősödni is képes lesz. Az elmúlt évek konjunktúrájában nagyon sok nem fenntarthatóan működő vállalkozás, köztük számos kontár cég alakult, amelyek kevéssé válságállóak. A felszabaduló piacban rejlő lehetőségek kiaknázása kulcsfontosságú” – mondta Markovich Béla.
(Fotó: Mapei)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.