Komoly bővülés vár a cafeteria-kompatibilis vállalati autómegosztásra

2021. 11. 08., 19:15

Mivel a hibrid munkavégzés hosszabb távon is velünk marad, a munkahelyi mobilitás egyre fontosabb szemponttá válik – állapította meg a SHARE NOW és a HR Fest szeptemberi online felmérése. A megkérdezett cég- és HR-vezetők az újgenerációs mobilitási megoldások erősödésére és ezek fokozódó támogatására számítanak. Mindez kedvez a vállalati cafeteria-rendszerbe egyszerűen és szja-mentesen beilleszthető autómegosztás elterjedésének.

Feltehetően a pandémia miatt felerősödő egészségvédelmi elvárások is hozzájárultak ahhoz, hogy Nyugat-Európában megélénkült a vállalati célú autómegosztás 2020 eleje óta. Ehhez persze már a járványt megelőzően megfelelőek voltak az alapok, míg Magyarországon továbbra is a tradicionális mobilitási megoldások állnak a vállalatok érdeklődésének homlokterében – derül ki a SHARE NOW és a HR Fest szeptemberben elvégzett, egy összességében 55 ezer főt foglalkoztató vállalati kört felölelő online felméréséből.

A leggyakoribb a tömegközlekedés (BKK, MÁV, Volán) munkavállalói használatának vállalati támogatása (ezt a felmérésre válaszoló 150 magyarországi cég- és HR-vezető 58 százaléka jelölte meg jellemzőnek). Ezt követi a saját tulajdonú gépkocsik használatának elősegítése (55 százalék), majd a dedikált és kulcsos cégesautók (54 és 41 százalék).

„A mikromobilitási vagy a megosztott mobilitási eszközök vállalati penetrációja nálunk ma még lényegesen alacsonyabb, mint a hagyományosoké” – mondta Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója. Az autómegosztás a felmérést kitöltő cégek 27 százalékánál érhető el már most is, míg a rolleres vagy robogós munkába járás mindössze 8 százalékuknál.

„Azok a vállalatok, amelyek már alkalmazzák a carsharinget, kiemelkedő mértékben, 95 százalékban elégedettek vele” – szögezte le a szakember, aki hozzátette: a következő évek trendjeiről is megkérdezett üzleti döntéshozók egyértelműen úgy nyilatkoztak, hogy a legnagyobb ütemű bővülést a mikromobilitási eszközök felhasználásától várják. Ennek növekedését 73 százalékuk valószínűsítette, miközben 53 százalék a carsharing további elterjedésére számít.

(Buday Bence is megválaszolta az Üzletem 12 kérdését, a sorozat 231. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

A várható dinamika magyarázata egyértelműen az, hogy a válaszadók 70 százaléka szerint a hibrid munkavégzés új normaként marad velünk: úgy gondolják, hogy még két év múlva is legalább heti két napot töltenek majd home office-ban a dolgozók, ami a munkahelyi mobilitás növekvő fontosságát és vállalati támogatottságát vetíti előre.

A felmérésből az látszik, hogy már ma is egy jól érzékelhető vállalati kör használja aktívan az autómegosztást: a kitöltők negyede. További 57 százalékuk tartotta elképzelhetőnek, hogy a carsharing már a közeljövőben megjelenjen az üzleti vagy munkavállalói igényeket kiszolgáló mobilitási megoldások között, azzal együtt is, hogy eddig még nem vettek igénybe ilyen szolgáltatást. A jelenleg legjellemzőbb vállalati felhasználási módok az üzleti találkozók (67 százalék), a munkába járás (63 százalék), illetve a munkatársi juttatás (52 százalék).

„A carsharing mind alkalmi, mind rendszeres használata vonzó és költséghatékony megoldás lehet a munkaadók nagy részének, hiszen az autómegosztás egyszerűen illeszthető be a vállalati cafeteria-rendszerbe, ráadásul szja-mentesen, azaz egyszeres költségszorzóval nyújtható” – fogalmazott Buday Bence.

A költséghatékonyság amúgy is az egyik legelőnyösebb tulajdonsága a szolgáltatásnak: a felmérésre válaszolók 48 százaléka találta fontosnak, ezen csak a rugalmasság tett túl (53 százalék). Fontos szempont az autók 7/24 elérhetősége, valamint az is, hogy a szolgáltatási díj minden felmerülő költséget egyben tartalmaz, így nem generál fix költséget a vállalatok számára, csakis a tényleges használatért kell fizetniük.

(Fotók: SHARE NOW)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-11-28 17:10:00
Lezárult a NAV KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00035 számú, „Adóügyi igazgatási eljárások egyszerűsítése, adminisztratív terhek csökkentése” elnevezésű kiemelt projektje, amelyben a hivatal 2018. és 2023. között több ütemben, összesen 9,331 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatással és 5,317 milliárd forint saját forrással fejlesztette elektronikus szolgáltatásait.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS