Kisáruszállítás ugrásszerűen nő az érdeklődés az elektromos járművek iránt

2021. 10. 12., 11:30

Közel 80 százalékkal többen teszteltek idén elektromos kisáruszállító járműveket az előző évhez képest a Wallis Automotive Europe adatai szerint. Számos szállítmányozó cég és vállalkozó 2022-re részben vagy teljes mértékben villanyautókra kívánja cserélni haszongépjárműveit. A személyre szabott, adatvezérelt logisztikai megoldásokat kínáló DoDo a nagyvárosi kiszállítások fenntarthatóságának további javítása érdekében kezdte meg elektromos áruszállító autók tesztelését.

A következő év fordulópontot hozhat a kisáruszállítási célokat szolgáló hazai járműpark összetételében. Erre utal, hogy látványosan, közel négyötödével megnőtt idén az elektromos áruszállító autók tesztelése iránti érdeklődés a gépjármű-nagykereskedelemmel foglalkozó Wallis Automotive Europe statisztikái alapján.

A pozitív trend okai összetettek. Egyrészt évről évre fontosabbá válnak a szállítmányozó cégek számára is a fenntarthatósági szempontok. A károsanyag-kibocsátás visszaszorítása a nagyvárosokban kiemelt elvárást jelent, ezért elsőként a kisáruszállítással foglalkozó társaságok kezdték meg Magyarországon is széles körben a zéróemissziós járművek kipróbálását.

A szállítmányozás ökolábnyomának csökkentése iránti igény fokozódását jól mutatja, hogy Hollandiában például már több település bejelentette a hagyományos, belsőégésű motorral rendelkező tehergépkocsik kitiltását egyes területekről. Az üzemanyagárak emelkedése is hozzájárul az elektromos haszonjárművek iránti kereslet növekedéséhez, hiszen ennek nyomán ezek üzemeltetése hosszabb távon egyre inkább költséghatékony megoldást jelent.

Ösztönzőleg hat a kereslet növekedésére emellett a piacon elérhető elektromos szállítójárművek hatótávolságának növekedése is: már elérhető olyan modell a hazai vállalkozások számára is, amely egy töltéssel akár 330 kilométer megtételére képes, s akár 48 perc alatt újratölthető.

A járványhelyzet következtében jelentősen fellendülő e-kereskedelem hatására a kiszállítások iránti igény is jelentősen megnőtt, a DoDo saját adatai szerint például a koronavírus harmadik hulláma idején Magyarországon megduplázódott a házhoz rendelések száma. Ez számos futárcég számára a járműflotta bővítését teszi szükségessé, s az új gépkocsik beszerzésének tervezésekor egyre többen veszik fontolóra az elektromos szállítóautók beszerzését.

A zöld szempontokat a kezdetektől kiemelt prioritásként kezelő DoDo számos olyan innovatív megoldással járult hozzá az áruszállítás zöld megújításához, amelyeknek köszönhetően számottevő mértékben csökkenthető a házhoz szállítások környezeti hatása. Ehhez a cseh startup olyan adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló platformot fejlesztett, amely egyaránt lehetővé teszi az aktuális forgalmi adatok figyelembevételét és a különböző szállítási feladatok összehangolását. Így megelőzhetővé váltak a feleslegesen, sok esetben több futár által párhuzamosan megtett utak. Ez nemcsak a környezetterhelés de a kiszállítási idő csökkentéséhez is hozzájárul.

„A környezetbarát logisztika irányába tett következő fontos lépést az elektromos szállítójárművek alkalmazása jelenti. Ezért döntöttünk úgy, hogy a zéróemissziós Opel Vivaro-e elektromos áruszállítóját tesztelve tervezzük meg járműflottánk frissítését és további bővítését” – mondta Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője.

(Sáfár Károly is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 285. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

(Fotó: DoDo)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-03-05 09:10:00
2023. IV. negyedévben a GDP volumene a nyers adatok szerint nem változott, a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint 0,5 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit – jelentette a KSH. A statisztikai hivatal közzétette a részletes IV. negyedévi, illetve a 2023 egészére vonatkozó adatokat is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS