Kevés hazai építőipari cég épít a tudatos kommunikációra

2023. 11. 08., 20:40

Miközben az építési vállalkozók fontosnak tartják a tudatos kommunikációt, más iparágakhoz képest keveset tesznek érte – derül ki abból a felmérésből, amelyet az ÉVOSZ Média Tagozata végzett a napokban az építési vállalkozások külső és belső marketing kommunikációs gyakorlatát vizsgálva.

Az Építőipari Vállalkozások Országos Szakszövetsége Média Tagozatának kérésére a felmérésben mintegy 100 közepes és nagy vállalkozás vett részt. A válaszadó cégek fő tevékenységét tekintve az építésgazdaság minden területéről érkeztek válaszok.

A válaszadók 92 százalékánál fontosnak tartják a kommunikációt a vállalkozás ismertségének növelése, a márka és az értékesítés növelésének szempontjából, a vállalkozás megfelelő pozicionálásához, piaci növekedéséhez, a hatékonyság növeléséhez, a szakmai kompetencia láttatásához, a bizalom kiépítéséhez és nem utolsó sorban a munkatársak megtartása és új munkaerő felvétele szempontjából is.

A válaszadók 32,6százalékánál mindössze egy ember részfeladata közé tartozik a marketing, PR, kommunikációs feladatok ellátása. 20,9 százaléknál egy delegált szakember van és ugyanennyi azok aránya, ahol külön szervezeti egység van e feladatok ellátására.

A válaszadó vállalkozások 55,3 százaléka rendelkezik éves PR/marketing büdzsével. Vannak olyan vállalkozások, amelyeknek van stratégiájuk, de nincs hozzá büdzséjük, és vannak olyanok is, amelyeknek nincs stratégiájuk, mégis van éves PR/marketing keretük. A PR/marketing büdzsével rendelkező vállalkozások közel felénél (47,6 százalék) ez az összeg kevesebb mint a vállalkozás nettó árbevételének 0,5 százaléka, közel negyedüknél pedig 0,5-1,0 százalék között van. A jövőre vonatkozóan a cégek 47,4 százaléka változatlan kerettel számol, csökkenést 15,8 százalék, növekedést 36,8 százalékuk vár.

A válaszadók 42,1 százaléka nem dolgozik, és nem is tervezi az együttműködést a közeljövőben kommunikációs ügynökséggel. Közel ugyanennyien (42,2 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy legalább 1 kommunikációs ügynökséggel dolgoznak.

Külső kommunikáció

A válaszadók 1-től 10-ig terjedő skálán átlagosan 8,2-re értékelték a vállalkozásnál a külső kommunikáció fontosságát. Ennek ellenére a válaszadók 51,4 százaléknak nincs külső kommunikációs stratégiája, és ezek 58 százaléka nem is tervez ilyet kialakítani.

A válaszokból kiderül, hogy a leggyakrabban használt külső kommunikációs csatornák/eszközök a social media felületek. A válaszadók 73,7 százaléka alkalmaz valamilyen csatornát. A social media felületek közül első helyen a Facebook-ot említették, a válaszadók 89,5 százaléka van jelen ezen a felületen. A második leggyakrabban használt kommunikációs csatorna a saját online felület 68,4 százalékkal (weboldal vagy blog).

A cégek 71,1 százaléka költ fizetett hirdetésre

A kérdőívet kitöltők 89,5 százaléka rendelkezik saját weboldallal, amelyet viszont elég ritkán frissítenek. A válaszadóknak csupán 5,9 százaléka frissíti naponta, 11,8 százalékuk hetente többször, 17,6 százalékuk hetente 26,5 százalékuk havonta 2-3 alkalommal és 35,3 százalékuk nyilatkozta, hogy ennél is ritkábban frissíti honlapját. 2,9 százalék az igénytől függően frissíti. A honlapok 82,4 százaléka tartalmaz karrieroldalt.

Nemzetközi kommunikációval csak a válaszadók 13 százaléka foglalkozik, egy 10-es skálán átlagosan 4,32-re értékelték a külföldi piac felé történő kommunikáció fontosságát.

A válaszadók 10-es skálán 6,47-re értékelik saját vállalkozásuk jelenlegi külső kommunikációját. A nyilatkozó vállalkozások 34,2 százaléka azonban semmilyen módon nem méri a külső kommunikáció hatékonyságát.

Akik a külső kommunikáció fejlesztésén gondolkoznak, azok a közösségi média jobb kihasználását tervezik, többen gondolkodnak a TikTok bevonásába.

Belső kommunikáció

A válaszadók 10-es skálán 8,55-re értékelték a belső kommunikáció fontosságát. A válaszadók 52,6 százalékának van belső kommunikációs stratégiája. A belső kommunikációs feladatok ellátására a cégek több mint harmadánál (34 százalék) nincs külön dedikált szakember, 37 százaléknál 1 fő feladata és csak 29 százaléknál van egynél több fő.

A belső kommunikáció célja leginkább a tájékoztatás, informálás (81,6 százalék), a munkavállalói elköteleződés, lojalitás megteremtése, növelése (78,9 százalék) valamint a munkatársak szervezetről való képének alakítása (63,2 százalék). Ezek mellett még a fluktuáció csökkentését, a munkavégzés kreativitásának, innovativitásának növelését, jutalmazását, valamint az edukációt jelölték meg célként. A vállalaton belüli kommunikációra leggyakrabban a rendezvényeket és a kör e-mailt használják a válaszadók. Közel felük belső hírlevelet is alkalmaz erre a célra.

A megkérdezettek nagy többsége követi az ÉVOSZ kommunikációját, a 10-es skálán 7,71-re értékelték a szövetség külső kommunikációját. A teljes építőipari szakma kommunikációját 5-ös skálán 3,05-re értékelték a válaszadók. (ÉVOSZ)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-31 19:35:00
Közel akkora áremelkedést hozott az első két hónap rekordkereslete a fővárosi ingatlanpiacon, mint amit előtte egy teljes év alatt regisztráltak a Duna House szakértői. A használt ingatlanok négyzetméterenkénti átlaga Budapesten 6 százalékos drágulást követően megközelítette az 1 millió forintot, de Rákosmentén, Pestszentlőrincen, Pestszentimrén és Soroksáron még akadnak megfizethetőbb lokációk.
2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.
2025-03-28 15:20:00
A NAV-Mobilt azoknak is érdemes letölteni, akiknek gondot okoz a gépjárműadó egyösszegű befizetése. Az EU legegyszerűbb részletfizetési kedvezménye a NAV mobilapplikációjában érhető el: egy koppintással igényelhető az akár 5 havi pótlékmentes részlet. Annak ellenére, hogy a gépjárműadó fizetési határideje április 15-e, már 14 ezer részletfizetési kérelem érkezett a NAV-hoz az applikáción keresztül.
2025-03-28 12:35:00
2024-ben is magas volt a szabadalmi aktivitás, közel 200 ezer szabadalmi bejelentést tettek az Európai Szabadalmi Hivatalhoz.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS