A tervek szerint idén újabb 500 Mobi-pontot hoznak létre, így már több mint ezer kerékpár- és rollerparkoló lesz a fővárosban.
A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egy évvel ezelőtt hozta létre az első Mobi-pontokat a fővárosban. Ennek köszönhetően jelentősen nőtt a megosztott szolgáltatások színvonala és rendezettsége is. A Mobi-pontok többségén saját tulajdonúkerékpárral és rollerrel is lehet parkolni.
Az infrastruktúrafejlesztéssel párhuzamosan új szabályozást is bevezettek. A BKK és a főváros szerződést kötött a Budapesten jelen lévő megosztott e-rollerszolgáltatókkal (TIER, Bird, Lime). A megállapodás szerint a belső kerületek nagy részén a szolgáltatóknak csak a Mobi-pontokon szabad kínálniuk, a felhasználóknak pedig csak ezeken a helyeken szabad letenniük a megosztott rollereket.
Az együttműködésnek köszönhetően februárban már 80 százalék fölött volt a szabálykövetően parkoló megosztott e-rollerek aránya a fővárosi tulajdonú területeken.
A Mobi-pontok kialakításakor fontos szempont volt, hogy a parkoló járművek ne akadályozzák senki közlekedését, különös tekintettel a látássérültekre, a babakocsival közlekedőkre, a mozgásukban korlátozottakra, valamint az idősekre.
A Budapest fenntarthatóbb közlekedését célzó fejlesztések idén sem állnak le. Tervek szerint 2023-ban a főváros és a kerületek közösen újabb 500 Mobi-pontot hoznak létre. (BKK)
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.