Havonta több tonna széndioxidtól menekül meg Budapest

2021. 10. 09., 15:00

Naponta 10-15 közösségi megosztásban használt autót látnak el elektromos energiával az ALTE-GO fővárosi töltőberendezései. Ezzel nem csupán a SHARE NOW ügyfeleinek élete válik egyszerűbbé, hanem – a tudatosabb energiafelhasználás révén – havonta több tonna széndioxid kibocsátásától mentesül Budapest.

Idén április óta sokat javult a SHARE NOW elektromos autóinak töltési infrastruktúrája: az ALTE-GO-val, az ALTEO Csoport e-mobilitási üzletágát képviselő társasággal kialakított együttműködés keretében négy gyors- és egy villámtöltőt kaptak az óbudai Globe 3 irodaházban. A dedikált berendezések mellett az ALTE-GO töltőit is használják a Gizella úton, a Hungária Office Parkban, az Infoparkban, a budaörsi Praktiker mellett, és ezek mellé zárkózott fel a közelmúltban a vecsési Airport Hotel parkolójában található duáltöltő.

„Az elektromos autók penetrációjának legerősebb akadályai a töltési infrastruktúrában mutatkozó elégtelenségek: nem véletlen, hogy csak átgondoltan tudjuk növelni az elektromos járművek arányát a 360 elemű flottánkban” – fogalmazott Buday Bence, a SHARE NOW magyarországi ügyvezetője.

(Buday Bence is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 231. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Az újgenerációs energiaszolgáltató, az ALTEO Csoport e-mobilitási üzletágát képviselő társasággal kialakított együttműködés ugyanakkor extralendületet adhat az elektromos autók térnyerésének, ezáltal is támogatva a környezetbarát városi közlekedést. Utóbbi kiemelt témája a visegrádi országok november végén rendezendő közös eseményének, a Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozónak is, amelyen az ALTE-GO és a SHARE NOW egyaránt részt vesz.

A két cég mostani kooperációja folytatása az ALTEO és az AutoWallis stratégiai együttműködésének. A mostani hosszú távú megállapodás keretében a töltőket üzemeltető ALTE-GO – a helyszíntulajdonosokkal karöltve – töltési szolgáltatást biztosít a SHARE NOW gépjárműveinek.

„A közösségi gépjárművek éjszakai töltése jól illeszkedik az irodaházak energiafelhasználásához és fontos lépés a tudatosabb energiafelhasználás felé” – hangsúlyozta Novotny Dénes, az ALTE-GO Kft. ügyvezetője. Mivel a cég üzleti filozófiájának értelmében a töltők fejlődésének térnyerésével a fogyasztói élménynek is javulnia kell, nem állnak meg a hagyományos rendszerek fejlesztésénél: már most olyan berendezések telepítésén dolgoznak, amelyek egységnyi idő alatt több áram felvételére adnak lehetőséget, ezáltal növelve az elektromos autókkal megtehető távolságot és erősítve az ellátásbiztonságot.

Az éjszakai töltésnek nagy előnye, hogy az esetek döntő részében semmiféle átalakítást nem igényel: „az esti időszakban az épületek villamosenergia-kapacitása nincs kihasználva, ezért a teljesítmény bővítése nélkül nyílik lehetőség akár több gépjármű párhuzamos töltésére is” – mondta Novotny Dénes

Buday Bence szerint a konstrukcióban napi szinten 10-15 autó fordul meg a töltőkön, amelyek az eltelt időszak tapasztalata alapján átlagosan havi 7000 kWh villamos energiával látták el a SHARE NOW járműveit. Ezzel havonta 5 tonna CO2-kibocsátástól mentesült a főváros, és ez az érték folyamatosan nő azzal, ahogy egyre több lesz az elektromos gépjármű az autómegosztó flottájában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS