Havonta több tonna széndioxidtól menekül meg Budapest

2021. 10. 09., 15:00

Naponta 10-15 közösségi megosztásban használt autót látnak el elektromos energiával az ALTE-GO fővárosi töltőberendezései. Ezzel nem csupán a SHARE NOW ügyfeleinek élete válik egyszerűbbé, hanem – a tudatosabb energiafelhasználás révén – havonta több tonna széndioxid kibocsátásától mentesül Budapest.

Idén április óta sokat javult a SHARE NOW elektromos autóinak töltési infrastruktúrája: az ALTE-GO-val, az ALTEO Csoport e-mobilitási üzletágát képviselő társasággal kialakított együttműködés keretében négy gyors- és egy villámtöltőt kaptak az óbudai Globe 3 irodaházban. A dedikált berendezések mellett az ALTE-GO töltőit is használják a Gizella úton, a Hungária Office Parkban, az Infoparkban, a budaörsi Praktiker mellett, és ezek mellé zárkózott fel a közelmúltban a vecsési Airport Hotel parkolójában található duáltöltő.

„Az elektromos autók penetrációjának legerősebb akadályai a töltési infrastruktúrában mutatkozó elégtelenségek: nem véletlen, hogy csak átgondoltan tudjuk növelni az elektromos járművek arányát a 360 elemű flottánkban” – fogalmazott Buday Bence, a SHARE NOW magyarországi ügyvezetője.

(Buday Bence is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 231. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Az újgenerációs energiaszolgáltató, az ALTEO Csoport e-mobilitási üzletágát képviselő társasággal kialakított együttműködés ugyanakkor extralendületet adhat az elektromos autók térnyerésének, ezáltal is támogatva a környezetbarát városi közlekedést. Utóbbi kiemelt témája a visegrádi országok november végén rendezendő közös eseményének, a Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozónak is, amelyen az ALTE-GO és a SHARE NOW egyaránt részt vesz.

A két cég mostani kooperációja folytatása az ALTEO és az AutoWallis stratégiai együttműködésének. A mostani hosszú távú megállapodás keretében a töltőket üzemeltető ALTE-GO – a helyszíntulajdonosokkal karöltve – töltési szolgáltatást biztosít a SHARE NOW gépjárműveinek.

„A közösségi gépjárművek éjszakai töltése jól illeszkedik az irodaházak energiafelhasználásához és fontos lépés a tudatosabb energiafelhasználás felé” – hangsúlyozta Novotny Dénes, az ALTE-GO Kft. ügyvezetője. Mivel a cég üzleti filozófiájának értelmében a töltők fejlődésének térnyerésével a fogyasztói élménynek is javulnia kell, nem állnak meg a hagyományos rendszerek fejlesztésénél: már most olyan berendezések telepítésén dolgoznak, amelyek egységnyi idő alatt több áram felvételére adnak lehetőséget, ezáltal növelve az elektromos autókkal megtehető távolságot és erősítve az ellátásbiztonságot.

Az éjszakai töltésnek nagy előnye, hogy az esetek döntő részében semmiféle átalakítást nem igényel: „az esti időszakban az épületek villamosenergia-kapacitása nincs kihasználva, ezért a teljesítmény bővítése nélkül nyílik lehetőség akár több gépjármű párhuzamos töltésére is” – mondta Novotny Dénes

Buday Bence szerint a konstrukcióban napi szinten 10-15 autó fordul meg a töltőkön, amelyek az eltelt időszak tapasztalata alapján átlagosan havi 7000 kWh villamos energiával látták el a SHARE NOW járműveit. Ezzel havonta 5 tonna CO2-kibocsátástól mentesült a főváros, és ez az érték folyamatosan nő azzal, ahogy egyre több lesz az elektromos gépjármű az autómegosztó flottájában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-24 12:10:00
A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD szegedi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a vállalat február 23-i autóátadó ünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS