Ezt tűzte ki maga elé célul 2022-re a DoDo

Ezt tűzte ki maga elé célul 2022-re a DoDo
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 11. 05., 11:30

Olyan jól működő, összeszokott és produktív csapatot tudhatunk magunkénak, amely eddig minden akadályt sikeres vett, és képes azonnal alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez – mondta az Üzletemnek Sáfár Károly, a DoDo magyarországi ország menedzsere.

CÉGES LEGEK sorozatunk 5. cikkében Sáfár Károly, a DoDo magyarországi menedzsereválaszolt az Üzletem kérdéseire.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Elmondható, hogy az olyan nemzetközi szinten érzékelhető jelenségek, mint például a COVID, jelentősen felülírják az eltervezett folyamatokat, lépéseket. Úgy gondolom, hogy mindig a kitűzött célt kell szem előtt tartani, akkor is, ha az odáig vezető utat számos kanyar és kitérő nehezítheti, amely nagyfokú rugalmasságot és kitartást igényel a csapat tagjaitól. A DoDo olyan jól működő, összeszokott és produktív csapatot tudhat magáénak, amely eddig minden akadályt sikeres vett, és képes azonnal alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.

Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:

A világszinten átalakult piacon a legnehezebb feladat megfelelni a kapacitás iránti igények hirtelen növekedésének, majd ezt követően a megnövekedett kapacitásokat gazdaságossá tenni. De azt hiszem, hogy ez igazán a mi terepünk. A DoDo saját fejlesztésű mesterséges intelligencia alapú logisztikai rendszere nagy mennyiségű adat feldolgozása révén hatékonyan tudja kalkulálni az optimális kapacitásokat és flottánk megfelelő kihasználtságát.

A jövő év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Szeretnénk, ha a DoDo nevét és az általunk nyújtott szolgáltatást minél többen megismernék Magyarországon, mind a gazdasági szereplők, mind pedig a fogyasztók.  Célunk, hogy az általunk képviselt utolsó 2 kilométeres kiszállítás, és adatvezérelt logisztikai megoldások minél több partnerünk és vásárlónk életét megkönnyítse, és a magyar kiszállítási piac egyik meghatározó szereplőjévé váljunk.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

Az elmúlt két évben több környező országban – köztük Magyarországon is – sikeresen elindítottuk az aznapi kiszállítást, amely a fogyasztók körében pozitív visszhangra talált. A piaci trendek és vonatkozó kutatások is azt támasztják alá, hogy ez a fogyasztói igény folyamatosan nőni fog a következő években.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

Az idei évben, a járvány harmadik hullámában a piaci kereslet annyira megnövekedett szolgáltatásaink iránt, hogy gyakorlatilag az összes kollégánk éjjel-nappal azon dolgozott, hogy minden üzleti kihívásnak megfeleljünk, a vásárlók által megszokott magas minőségű szolgáltatást nyújtva. Ez komoly tervezést és nagy erőbedobást igényelt részünkről, de lelkesek vagyunk, és azt kell mondjam, jól vettük az akadályokat.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Mindig törekszünk a hatékonyságra, jelenleg a lehető legjobban optimalizált működésünk, de folyamatosan vizsgáljuk a fejlődési lehetőségeket, és figyelembe vesszük partnereink visszajelzéseit, egyedi igényeit is.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Tavaly indítottuk el logisztikai szolgáltatásainkat Magyarországon, a piacra lépés jelentős befektetést és energiát kívánt részünkről. Azt hiszem, eddig ez nevezhető a legnagyobb beruházásunknak.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

A DoDo elkötelezett a hosszútávú, fenntartható üzleti modell megvalósítása mellett, amelynek kiemelt célkitűzése, hogy a kiszállítást végző flottánk a jövő technológiáin alapuljon és alternatív erőforrást használjon. A környezetbarát logisztika irányába tett következő fontos lépést az elektromos szállítójárművek alkalmazása jelenti. Ezért döntöttünk úgy, hogy a zéróemissziós elektromos áruszállítókat tesztelve tervezzük meg járműflottánk frissítését és további bővítését.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

Vannak bosszantó pillanatok, de fiatal csapatunk lelkes és eltökélt, így ezekre inkább kihívásként tekintünk, amelyeket szeretünk minél előbb megoldani. Rengeteget tanulhatunk ezekből az esetekből, amelyek hosszútávon az általunk nyújtott szolgáltatás minőségét fejlesztik.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

21. századi, stabil, minőségi szolgáltatást kell nyújtani a partnerek számára, nagy hangsúlyt fektetve a környezeti terhelés csökkentésére, az innovatív operációs folyamatok bevezetésére. A DoDo adatvezérelt megoldásaival és a folyamatos innovációval a városi logisztika környezetre gyakorolt negatív hatásait kívánja csökkenteni. A kiszállítási piac rendkívül kompetitív, így hosszútávon csak akkor lehetünk sikeresek, ha operációnkban hatékonyabbak vagyunk a versenytársainknál.

Ezzel a LEGBONYOLULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Jelenleg az üzleti életben a legnehezebb talán a közép- és hosszútávon is fenntartható üzleti tervezés. Az üzemanyagárak emelkedése szinte minden területen érezteti hatását, a különböző szektorokban tevékenykedő vállalkozások számára egyaránt komoly kihívást jelent. Az üzemanyagköltségek ugrásszerű növekedése még inkább felértékelte a DoDo által kínált adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállítási megoldásokat, amelyek a fuvarfeladatok teljesítésének felgyorsítása mellett a megtett út jelentős csökkentését is lehetővé teszik.

(Fotó: DoDo)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 18:05:00
Április 2-tól lehet beadni a támogatási kérelmeket új erdőtelepítési pályázatra, a Közös Agrárpolitika keretében megjelent felhívás keretösszege 64 milliárd forint.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS