Ezekben a szakmákban kerülhetnek kulcspozícióba a hazudozók

2019. 06. 18., 19:00

Senki sem szereti a notórius hazudozókat, kivéve, amikor értékesítési munkatársat keresnek. A meghökkentő megállapításra a University of Chicago Booth School of Business munkatársai jutottak egy kutatás során.

Bizonyos szerepek esetében a munkaadók tolerálhatják, ha egyes alkalmazottak elferdítik a valóságot, s akár el is várhatják ezt tőlük – állapították meg a University of Chicago Booth School of Business kutatói.

A kutatók arra kérték a felmérésben résztvevőket, hogy értékeljenek 32 foglalkozást azzal kapcsolatban: milyen mértékben kell az adott pozícióban tevékenykedőknek rávenniük másokat egy termék azonnali megvásárlására – írja a Computerworld.

Ezek a pozíciók az értékesítési, befektetési és hirdetési területeken találhatók, míg a legkevésbé eladásorientáltak a tanácsadás, a nonprofit és könyvelési területeken.

A kutatásban résztvevők szerint a hazudozók jobban boldogulnának a bankszektorban, a hirdetési szakmában és értékesítőként.

„Megállapítottuk, hogy az emberek nem mindig helytelenítik a hazudozást” – mondta Emma Levine, a Chicago Booth viselkedéstudományi professzora, a kutatási jelentés vezető szerzője.

A kutatási jelentés kimondja, hogy a csalások mérséklésére törekedő vállalatoknak ügyfélorientált értékesítési megközelítést kell alkalmazniuk.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.
2024-05-17 13:10:00
„A Kúria talán legfontosabb lépése annak rögzítése volt, hogy a bíróságnak nem elég konkrétumok nélkül, általánosságban megfogalmazott okokból mérsékelni a perköltséget, mert ez sérti a felek tisztességes eljáráshoz fűződő jogát.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS