Észbe kapott a YouTube, éleződik a harc a podcast piacért

Észbe kapott a YouTube, éleződik a harc a podcast piacért
2022. 04. 04., 20:41

Az Apple és a Spotify mellett a Google is versenybe száll a podcast hirdetési piac dollármillióiért. A YouTube-on építenek új podcast platformot, azt integrálják a hirdetési rendszerükbe, sőt, akár többszázezer dollárral honorálják a podcast készítőket.

A YouTube Music zenei streaming app megjelenése után a podcast piacon is a Spotify és az Apple nyomába ered a kaliforniai videómegosztó szolgáltatás – derült ki a PodNews birtokába jutott belső dokumentumokból.

A podcast piaci hírekre szakosodott portálhoz eljuttatott belső használatú prezentációból egyértelműen kiderül, hogy a YouTube felületére integrált podcast lejátszó alkalmazás érkezik a közeljövőben. Ezzel a fejlesztéssel a tavaly több mint 300 millió dolláros podcast hirdetési piacból szeretne szeletet hasítani a Google, a YouTube tulajdonosa, miután a hirdetési technológiájukat összehangolják a podcastokkal, nagy lépést téve a az audio hirdetési piac uralásáért.

Sándorfy Adrián, a hazai Brocasterz podcast marketing ügynökség ügyvezetője szerint még jókor kapcsolt a YouTube. A Podsights és az Inside Radio kutatásaiból kiderül ugyanis, hogy tavaly csak az amerikai piacon 300 millió dollár felett pörgő audio hirdetési piac 2022-ben várhatóan további 18 százalékkal fog növekedni, s ezzel a legdinamikusabban fejlődő digitális reklámozási alternatívát jelenti.

A Google 2018 óta jelen van a podcast piacon, saját Google Podcasts nevű applikációjával, amely azonban nem tudott az Apple és a Spotify fejére nőni. A mostani döntés a cég erőforrás- és tudáskoncentrációjának tűnik: a meglévő podcast platform vegyítése a legnagyobb streaming platformon a Google Ads-szel, a legnagyobb online hirdetési rendszerrel logikus lépésnek tűnik a dollármilliókért folytatott harcban.

Ez a lépés nem csak az amerikai, hanem a globális piacra, így a tavaly már 800 ezer egyedi, aktív podcast hallgatót számláló magyar piacra is pezsdítően fog hatni – állítja Sándorfy Adrián. A Spotify mellett ugyanis immár a legnagyobb streaming platform, a YouTube is olyan audio hirdetési rendszert fejleszt, amely bármelyik podcast készítőnek és bármelyik podcastekben hirdetni kívánó vállalkozásnak hamarosan elérhetővé válik.

2020 és 2021 a Spotify podcast piaci felvásárlásaitól volt hangos: az Anchor podcast platform mellett megvásárolták a Megaphone nevű audio hirdetéskiszolgáló céget, valamint legutóbb a Podsights és Chartable nevű, kifejezetten podcast statisztikák kimutatására létrejött szoftvercéget, mostanra pedig már egymilliárd dollár felett invesztáltak a podcast piacba.

A YouTube 84 oldalas prezentációjából kiderül, hogy könnyebbé teszik a műsorkészítőknek az epizódok feltöltését RSS feed alapján, beépítik a rendszer fejlett kereső-algoritmusaiba a podcast epizódokat, de a nagy durranást a hirdetési és analitikai rendszerrel való integráció jelenti.

A YouTube olyan hirdetési modellt követ, amivel részben a műsorkészítőket is honorálja a műsoraik alatt lejátszott hirdetések után. Jelen esetben is ezzel lehet számolni.

„Podcasteket eddig is nagy számban hallgattak a videómegosztón a felhasználók, de azok eddig videófájlokként feltöltött hanganyagok vagy kifejezetten az epizódhoz forgatott videós hibrid podcastek voltak. Hirdetésekkel a Google Ads rendszerén keresztül eddig is meg lehetett jelenni a podcast videók előtt/alatt, de ez nem terjedt ki a kifejezetten audio formátumú hirdetéstípusokra, és a célzási lehetőségek sem voltak kifejezetten a podcast iparághoz igazítva” – mondja Sándorfy Adrián.

A YouTube a független podcastkészítőket 50 ezer dollárral, míg a nagyobb podcast ügynökségeket akár 300 ezer dollárral is támogatja, hogy magas minőségű videós tartalmat is gyártsanak a podcast adásokhoz, ami költséges feladat.

A videókészítés a podcastekhez az egyik legerősebb podcast marketing eszköz, mivel így teljesen más célközönséget lehet elérni, kiaknázva a YouTube videókra optimalizált algoritmusait – mondja Sándorfy Adrián.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-24 11:05:00
A munkavállaló rendszerint a munkaidejében köteles a munkáltató rendelkezésére állni. Lehetséges azonban, hogy a munkáltató munkaidőn kívüli rendelkezésre állást írjon elő, amelynek egyik formája a készenlét. Dr. Szabó Gergely ügyvéd összefoglalója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS