A gyógyszeriparból, a pénzügyi szektorból és a nemzetközi tech óriásoktól érkező megrendelések tartják két számjegyű növekedési pályán a budapesti székhelyű Starschema Kft-t. A digitalizáció globális gyorsulásával rövid és hosszú távon is folyamatosan javulnak a cég üzleti kilátásai.
Magyarország legnagyobb üzleti intelligencia és big data szolgáltatója 2021 első félévében 2,3 milliárd forint árbevételt ért el, ami egyértelműen meghaladja az előzetes várakozásokat. A cég 2020-ban a világjárvány okozta negatív gazdasági hatások ellenére is közel 12 százalékos bevétel növekedést produkált. Erre alapozva ez év egészére 15 százalékos növekedéssel kalkulált, de a vártnál jobb első féléves eredmények nagyobb tempót vetítenek előre.
A több mint 200 munkavállalót foglalkoztató Starschema ügyfeleinek többsége, közel 55 százaléka az Egyesült Államokból, főként Fortune 500-as nagyvállalatok közül kerül ki. A világjárványhoz köthető jelenség, hogy tavaly meredek emelkedésnek indult a nemzetközi gyógyszeripari óriásoktól származó megrendelések aránya.
Ez a trend idén is megfigyelhető. 2021 első hat hónapjában többek között az ágazat olyan meghatározó szereplői vették igénybe a magyar cég üzleti intelligencia szolgáltatásait, mint a tavaly 48 milliárd dollár bevételt elérő Merck & Co., az Astellas Pharma vagy a Quest Diagnostic.
Erősödés érzékelhető a tech és a pénzügyi szektorból érkező megrendelések tekintetében is. Ez utóbbiak közül kiemelkedik a világ legnagyobb befektetési alapja, a BlackRock számára végzett projekt, amelynek keretében a Starschema szakértői üzletkritikus folyamatok digitalizálásán és felhő alapú modernizáción dolgoznak.
Földi Tamás, a cég ügyvezetője szerint a digitalizáció globális gyorsulásával ügyfeleik részéről egyre nagyobb az igény új digitális termékek és adatelemzési szolgáltatások előállítására. „A piac rendkívüli módon pezseg. A jelenleg 30 milliárd dollárosra becsült globális analitikai szegmens évente közel 25 százalékkal bővül, és a lendület jó eséllyel az évtized végéig ki is fog tartani. Ez jelentős mértékben javítja a Starschema rövid és hosszú távú üzleti kilátásait" – fogalmazott Földi Tamás.
Új kihívás elé állítja a céget, hogy ügyfeleik gyakorlatilag egyszerre jelentkeznek a világjárvány miatt tavaly elhalasztott projektjeikkel és megbízásaikkal. „Szokatlan helyzetben vagyunk, de ugyanebben a cipőben járnak a hozzánk hasonló specialista vállalkozások is. A projektbőség miatt most lehetőségünk nyílik válogatni, és csak azokat a megbízásokat elfogadni, amelyek valóban innovatívak és profilunkba vágnak” – mondta Földi Tamás.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.