Élelmiszeripari nagyágyúk csatlakoztak a HAMM menzaprogramhoz

2018. 12. 03., 15:30

Három nagy élelmiszeripari gyártó csatlakozott a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán (HAMM) programhoz. Az ország legnagyobb közétkeztető cégcsoportjának számító Hungast által indított HAMM-nak az Univer és a Gyermelyi után a Detki Keksz, a Sole-Mizo és a Szobi Italgyártó lett a stratégiai partnere. A Hungast megszerezte a Magyar Szolgáltatás védjegyet is.

Újabb magyar élelmiszergyártó cégekkel írt alá megállapodást a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán programhoz való csatlakozásról a Hungast Csoport. Az 1996-ban alapított, mára már az ország legnagyobb közétkeztető vállalkozásának számító Hungastnak közel 200 ezer fogyasztója van naponta.

Ebből 130 ezren a gyermekétkeztetésben, míg a fennmaradó egyharmaduk munkahelyükön, illetve a szociális ellátóhálózatban veszik igénybe a Hungast szolgáltatásait.

A Hungast mindig igyekezett magyar alapanyagokat felhasználni, 2017 őszén pedig hivatalosan is meghirdette a HAMM programot. A cégcsoport célként tűzte ki, hogy amit csak lehet, magyar termelőktől, gyártóktól szerezzen be.

A programhoz első évben a lisztet és tésztát előállító Gyermelyi Zrt. és az ételízesítőket gyártó Univer Product Zrt. csatlakozott. Az újabb stratégiai partnerekkel a napokban írta alá a megállapodást a Hungast.

Ezúttal is közismert márkákat forgalmazó, a saját piacukon meghatározó súlyú gyártók csatlakoztak a HAMM-hoz, a Detki Keksz Kft., a Szobi Italgyártó Kft. és a Sole-Mizo Zrt.

A HAMM program bővítésén túl a Hungast megszerezte a Magyar Szolgáltatás védjegyet is. Ezzel 170-re bővült azoknak a cégeknek a száma, amelyeknek csaknem 4000 terméke vagy szolgáltatása használja a Magyar Termék eredetjelölések valamelyikét.

Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint a védjegyhasználók között az élelmiszeripar gyártói márkái domináltak, de az elmúlt években a kereskedelmi láncok is felismerték a védjegy értékét.

Nem élelmiszer termékekre 30 cég teszi fel a jelölést, 10 társaság pedig a szolgáltatásaihoz szerezte meg a védjegyhasználat jogát. Azzal, hogy a Hungast megkapta a Magyar Szolgáltatás védjegyet, egy újabb ágazat és annak meghatározó cége válik részesévé a fogyasztók körében legismertebb eredetmegjelölő rendszernek.

A HAMM programhoz eddig csatlakozott 5 cég közül négy, a Detki Keksz, az Univer, a Sole-Mizo és a Gyermelyi maga is Magyar Termék védjegyhasználó – mondta Benedek Eszter.

A HAMM programhoz való csatlakozást egyrészről komoly szakmai együttműködésnek kell megelőznie, másrészt pedig a Hungast nagy megrendelőként azt is el kívánja érni, hogy a beszállítók adott esetben az egyébként is jó minőségű termékeiket még tovább fejlesszék, ugyanis a gyermekétkeztetésben olyan élelmiszerbiztonsági és táplálkozásegészségügyi szabályoknak kell megfelelni, amelyek a kereskedelmi vendéglátásban nem feltétlenül jelennek meg.

A magyar gyártók és termelők preferálásával a magyar gazdaságot is segíti a Hungast, egyúttal példát mutat az egész ágazat számára. Ugyanakkor az is meggyőződése a cégcsoport szakembereinek, hogy sokkal jobb azoknak a termékeknek a beltartalmi értéke, amelyeket itthonról tudnak beszerezni.

Általános tapasztalat, hogy a magyar fogyasztók ízlését is a hazai alapanyagokból készült ételek tudják a lehető legmagasabb szinten kiszolgálni. A lehető legrövidebb ellátási lánc a környezetünk védelme szempontjából is kiemelendő – emelte ki Enyedi Csaba, a Hungast kommunikációs igazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 20., 10:05
Mikro-, kis- vagy középvállalkozása kihasználná a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és ehhez kedvező finanszírozást keres? Akkor megoldást nyújtanak a Magyar Fejlesztési Bank december 5-én indult, 0 százalékos kamatozású hiteltermékei, kisebb projekteknél akár 50% vissza nem térítendő támogatással! Az európai uniós társfinanszírozású Digitális Megújulás Operatív Program (DIMOP) PLUSZ keretében két új konstrukción keresztül, összesen mintegy 34,7 milliárd forintos keretösszeg áll rendelkezésre.
2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS