A digitális költés robbanásszerűen növekszik, a print visszaesésével a kültéri reklámok a harmadik helyre léptek elő – derül ki a CANnual Reportból.
A közép-kelet-európai térségben, 2018-ben a reklámipari kiadások értéke elérte a nettó 13,8 milliárd eurót, a hirdetők körülbelül 3 milliárd euróval többet költöttek, mint öt évvel ezelőtt – derül ki a Café Affiliate Network kutatásából, amelyet a Kreatív Online ismertet.
A televízió elsősége továbbra is töretlen, a digitális kiadások robbanásszerű növekedést mutattak, miközben a kültéri hirdetések a harmadik helyre léptek elő a televíziós és az online felületek mögött, a nyomtatott média pedig jelentősen visszaesett.
Leggyorsabban a visegrádi országok hirdetőinek sikerült alkalmazkodniuk a digitális korszakhoz. A Cseh Köztársaság volt az első olyan piac, ahol az online kiadások meghaladták a televízióban elköltött összegekét, őt követte Magyarország 2015-ben, majd Lengyelország 2018-ban, míg Szlovákia felzárkózása csupán a közeljövőben várható.
A hirdetők továbbra is jelentős összegeket fordítanak a televíziós reklámokra. Tavaly nettó 5,5 milliárd eurót, 14 százalékkal többet, mint öt évvel korábban.
Kapacitásbővítés, kutatás-fejlesztés, valamint munkavállalói képzés is szerepel abban a közel 200 millió euró értékű beruházássorozatban, amelyet gyöngyösi és csömöri telephelyein indít a fogyasztási cikkeket gyártó amerikai vállalat.
Orbán Viktor washingtoni sajtótájékoztatóján bejelentette: az amerikai szankciós akadályokat átadtuk a múltnak.