A magyarok havonta átlagosan öt számlát fizetnek be, 55 százalékuk továbbra is papíralapon, miközben a válaszadók 49 százalékának fontos a gyorsaság, 28 százalékuk pedig szívesen fizetné be rezsijét a jelenlegitől eltérő, egyszerűbb módon, elektronikusan – derül ki a független e-számlafizetési platform, a Díjnet Zrt. megbízásából készített felmérésből.
Az országos felmérés, amely a 20 és 69 év közötti számla befizetők körében reprezentatív volt, rámutatott, hogy a magyar lakosság 87 százaléka a hulladékszállítás, 75 százaléka a víz és csatorna, 70 százaléka a távfűtés díját kapja meg és fizeti be papíralapon, míg a mobilcégek ügyfeleinek 69 százaléka már elektronikusan fogadja és fizeti mobilinternet- vagy mobiltelefon-számláját.
A megkérdezettek negyede nincs kibékülve azzal, hogy számláit különböző formában kapja meg az egyes szolgáltatóktól, és azokat így eltérő módon kell kiegyenlítenie. Ugyanakkor megjegyezték, hogy a számlafizetési szokásokon még a kijárási korlátozások is csak részben változtattak, a válaszadók mindössze 19 százaléka váltott át az elektronikus fizetésre.
A közlemény idézte Schiszler Jánost, a Díjnet Zrt. vezérigazgatóját, aki elmondta a szolgáltatóknak megéri ösztönözni ügyfeleik körében az elektronikus számlafizetésre történő áttérést, mert gyorsabb és költséghatékonyabb, mint a hagyományos módszer, ezen felül, további előnye, hogy érdemben nő az ügyfelek fizetési fegyelme.
Mindez például annak köszönhető, hogy a Díjnet felületén, ahol több mint 30 szolgáltató számláit lehet egy helyen kezelni, a rendszer többféle fizetési módot biztosít a számlák kiegyenlítésére, valamint értesítést küld a számlafizetés esedékességéről, nehogy az ügyfél kicsússzon a fizetési határidőből. A felmérés szerint ez azért is lényeges, mert a magyarok mindössze 45 százaléka követi nyomon valamilyen formában a kifizetett, illetve a fizetésre váró közüzemi számláit, és a megkérdezettek 89 százaléka támogatná, ha rendszeresen figyelmeztetnék a határidő előtt a számlája befizetésére.
A Magyar Posta tulajdonában álló Díjnet Zrt. Magyarország vezető független e-számlakezelési szolgáltatója. A társaság szolgáltatása egyetlen felületen teszi lehetővé különböző közüzemi, telekommunikációs és biztosítási szolgáltatók magánügyfeleinek, hogy számláikat elektronikus formában tekintsék meg, illetve egyenlítsék ki.
A Díjnethez jelenleg 32 számlakibocsátó csatlakozott, regisztrált ügyfeleinek száma meghaladja a 767 ezret. Indulása óta több mint 62 millió darab számlát kaptak a felhasználók a rendszeren keresztül, a 2007 óta kifizetett számlaösszeg pedig meghaladja a 275 milliárd forintot. (MTI)
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.