1,4 milliós magyarországi utasforgalommal zárta 2019-et a FlixBus

2020. 01. 09., 21:00

Folytatva gyors növekedését már meglévő és új piacain a FlixMobility 2019-ben globálisan több mint 62 millió utasnak nyújtott közlekedési lehetőséget. Ez éves szinten 37 százalékos emelkedést jelent az utasszámban, ami hasonló a 2018-as adathoz, akkor 40 százalékos növekedésről számolt be a cég. A magyarországi utasforgalom is tovább nőtt, közel 1,4 millió helyi megállókból induló vagy ide érkező ember fordult meg a FlixBus járatokon.

„Csupán hét év alatt a világ legnagyobb buszszolgáltatójává váltunk, közel 400 ezer napi összeköttetéssel többezer célállomásra” – mondta André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. „Büszke vagyok, hogy megfizethető és technológiailag előremutató szolgáltatást biztosítunk emberek millióinak, ami sok országban egyúttal a legklímabarátabb utazási lehetőség is. Különösen jó érzés, hogy fejlesztéseink jobbá tehetik az emberek életét és a bolygót is.”

A 2019-es év Magyarországon

A FlixBus már 2018-ban is hétszámjegyű helyi forgalmát újabb 27 százalékkal növelte tavaly, így közel 1,4 milliós magyarországi utasforgalommal zárta az elmúlt évet. Budapest a globális FlixBus hálózat fontos csomópontja volt 2019-ben. A magyar főváros az éves statisztika szerint a 19. legnépszerűbb célállomás világszinten, a legforgalmasabb napokon közel 90 busz indult Budapestről.

A környező nagyvárosokkal való összeköttetés tovább javult 2019-ben. Bécsbe a főszezonban akár 27 különböző indulási lehetőségből választhattak az utasok Budapest Népliget megállóból és a téli hónapokra is hasonlóan magas maradt az összeköttetések száma. A vállalat 2018-hoz viszonyítva jelentősen bővítette ajánlatát Horvátország irányába. Zágrábba a 2018-as 6-hoz képest 2019 nyarán már napi 12 közvetlen busz indult Budapestről.

A nyaralószezonban 17 átszállás nélkül elérhető tengerparti város között olyan dalmáciai települések mellett, mint Zadar, Split vagy Dubrovnik megjelentek a kínálatban az Isztria közkedvelt nyaralóhelyei, így Pula, Rovinj és Umag is. Emellett a Balkán irányába is fejlesztett a buszszolgáltató. Belgrádba és Újvidékre induló járatainak számát ősszel megkétszerezte a FlixBus, így naponta már 4 indulási lehetőség áll rendelkezésére a Budapestről Szerbiába készülő utasoknak.

7 bosnyák város, többek közt Szarajevó is elérhetővé vált, Bulgáriában 2019-ben Plovdivig terjesztette hálózatát a cég. Magyarországról 16 ország közel 200 célállomására kínál közvetlen összeköttetést a FlixBus, Budapest mellett Szegedről, Győrből és Siófokról is számos európai városba indulnak járatok.

„2019 végére elértük, hogy ha valaki ránéz Európa térképére, a legtöbb országban talál Budapestről is elérhető FlixBus megállókat. A hálózatunk a tavalyi évben az új összeköttetések révén ismét változatosabbá vált, a legnépszerűbb FlixBus célállomásokra pedig egyre rugalmasabb ajánlatok közül választhatnak utasaink a járatsűrűség növelésének köszönhetően” – fűzte hozzá a 2019-es év utasforgalmi eredményeihez Arany László regionális ügyvezető igazgató.

A vállalat folytatta a technológiai innovációt is. 2019-ben elsők között tette használhatóvá az Apple Pay fizetési módot foglalási felületén, ősszel pedig a helyi partnerek által üzemeltetett buszokon is megjelent a FLIXtainment fedélzeti szórakoztató rendszer, amire az utasok saját okoseszközeikről kapcsolódva filmekkel, hangoskönyvekkel, e-könyvekkel és játékokkal színesíthetik az utazással töltött időt.

A tavalyi évben a helyi partnerek száma tovább nőtt. A globális mobilitási szolgáltató a Volánbusz Zrt. és a Five Stars Bt. után az Infinitours Kft-vel is együttműködést kezdett, így az állami társaság mellett 2 kkv partner is szolgáltat zöld buszokkal. Mindkét családi vállalat több mint 25 éves tapasztalattal rendelkezik a buszos személyszállításban, az elmúlt években elnyerték az Év Autóbuszos Személyszállítója díjat.

Nemzetközi növekedés közúton és vasúton

A FlixMobility hálózata 30 ország 2500 célállomását köti össze. 2019 végére a FlixBus keleti irányba is jelentősen kiterjesztette szolgáltatását, Törökországban megvásárolta az elsőszámú buszszolgáltatót, a Kamil Koç-ot. Az USA-ban a FlixBus 2018 óta aktív, az elmúlt évben újabb régiókban jelent meg, így már Floridában, New Yorkban, Oregonban, Texasban és Washingtonban is szolgáltat.

A vállalat müncheni központjához közelebbi változás volt az Eurolines távolsági buszszolgáltató megvásárlása, amivel tovább nőtt a FlixMobility elérése.

Az új évtized még ennél is több újdonságot hoz majd, a nagyra törő tervek között szerepel a piacra lépés Dél-Amerikában és Ázsiában. Ezt a növekedést azzal a tőkével finanszírozza majd a FlixMobility, amit 2019 nyarán “Series F” befektetési körében kapott. Az új befektetők, mint a TCV vagy a Permira, illetve a hosszabb ideje a cég mellett álló, a FlixMobility-vel stratégiai partnerségre lépő invesztorok, például a HV Holtzbrinck Ventures is hozzájárulnak a gyors terjeszkedéshez.

A buszos üzletág mellett a FlixBus anyacége több fronton fejlesztette mobilitási kínálatát. A FlixTrain 2018-as indulása óta gyorsan növekszik Németországban. Múlt év végén a vasúti márka nemzetközivé válását is bejelentette a cég, 2020-ban várhatóan Svédországban is elindulnak a zöld vonatok.

A FlixBus Charter privát buszok foglalását teszi lehetővé, 2019-re már összesen 1 millió fő választotta ezt az utazási módot. A decemberi ünnepi főszezonra a FlixMobility bevezette legújabb mobilitási szolgáltatását, a FlixCar-t is. A jelenleg Franciaországban elérhető, díjmentesen használható platform összeköti a telekocsizni vágyó autóvezetőket és utasokat. A vállalat így szeretne még több célállomást elérhetővé tenni megfizethető és fenntartható módon.

Folytatódott a klímabarát mobilitási technológiák tesztelése és fejlesztése is. Európai és USA-beli e-mobilitási kísérleti projektek után a FlixMobility bejelentette, hogy hidrogén meghajtású járműveket készül tesztelni, illetve biogázzal működő buszokat is hálózatába szeretne vonni. Mindez a vállalat 2030-ra vonatkozó klímasemlegességi víziójának megvalósítását támogatja.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS