Jövő nyáron már heti 25 charterjáratot indít az IBUSZ – jelentette be Komora Zoltán, az IBUSZ 2019/2020-as téli-tavaszi katalógusának bemutatóján.
Nagyon hektikus, sok idegeskedéssel járó szezon; nem az idegenforgalom éve volt 2019 – összegezte tapasztalataikat Komora Zoltán, az IBUSZ turisztikai vezérigazgató-helyettese.
A kiemelkedő eredményeket hozó 2018-as év megalapozta a hazai utazásszervezők optimizmusát, az IBUSZ is 18 százalékkal növelte kapacitásait 2019-ben. Márciustól kezdve viszont a szezon egészen másképp alakult, mint azt remélni lehetett – írja a turizmus.com.
A földre kényszerített Boeing MAX-8-asok miatt például április közepén több mint 10 ezer utas foglalása került veszélybe, miután a Smart Wings jelezte, hogy csak részben tudja biztosítani az IBUSZ-nak a leszerződött heti 18 chartergépet.
A cégcsoport 2019-es árbevétele 21 milliárd forint körül alakul, ebből 13 milliárdot hoz a turisztikai üzletág, 6 milliárdot a repülőjegy-értékesítés, további 2 milliárdot a pénzváltás, illetve vámtevékenység.
A Thomas Cook utazási iroda csődje nyomán felszabadult ágykapacitások miatt soha ennyi ajánlatot nem kaptak még a külföldi partnerektől, mint ezekben a hetekben.
„A 2020-as szezonra a Smart Wings összes bolgár, görög és spanyol kapacitását lekötöttük” – jelentette be Komora Zoltán. Ez heti 25 charterjáratot jelent, ami „óriási rizikóvállalás, de az IBUSZ tőkeerejével és hátterével ezt fel kell vállalnunk”.
Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.
A Paksi Atomerőműben befejezték a 2. blokk ez évre tervezett karbantartását és éves főjavítását. Az üzemeltető szakemberek felterhelték a blokkot.