Nincs szüksége csődvédelemre a Neckermann Magyarországnak

2019. 09. 30., 11:45

Külföldi és hazai befektetők egyaránt érdeklődnek a Neckermann Magyarország megvásárlása iránt. A magyar utazási irodának 1400 utasa tartózkodott külföldön osztrák anyacége fizetésképtelenségének bejelentésekor.

A magyar leányvállalat önálló magyar gazdasági társaság, amelynek stabil a pénzügyi helyzete, kötelezettségeit teljesíti, és távol áll a fizetésképtelenség kritériumaitól – mondta a turizmus.com-nak adott exkluzív interjúban Békefi Veronika, a cég ügyvezetője.

Mint megjegyezte: „fennáll az értékesítés lehetősége, és ezzel együtt az, hogy a cég tulajdonosának személye változik. Már jelenleg is többen érdeklődnek a jól működő, egészséges magyar cég megvásárlása iránt, külföldi és belföldi befektetők egyaránt.

Többféle struktúrában is tovább működhet a magyar Neckermann. Ez ügyben a döntés joga az osztrák tulajdonost, illetve a tulajdonosi jogokat gyakorlót illeti.

Békefi Veronika közölte, hogy azért nem kértek csődvédelmet, mert nincs rá szüksége a magyar cégnek. „Stabil a pénzügyi helyzetünk, a kötelezettségeinket teljesítjük, nem vagyunk csődhelyzetben, ezért jelenleg sem indok, sem szándék, sem jogszabályi lehetőség nincs csődeljárás kezdeményezésére.”

A Thomas Cook csoport külföldi tagjainak fizetésképtelensége miatt leállított foglalásokat mielőbb újra meg szeretnék nyitni, hogy a jelenleg is értékesített egyéb szolgáltatások mellett ismét teljes legyen a kínálatuk.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-15 23:15:00
Összesen 2,8 milliárd forintnyi vissza nem térítendő forrásra pályázhat október 15-étől országszerte 2800 vidéki, egész évben nyitva tartó büfé. Az üzletenként egymillió forintos támogatást konyhatechnológiai és a mindennapi működéshez szükséges kisebb eszközök, készletek beszerzésére fordíthatják, de felhasználhatják energiahatékony és gazdaságos üzemelést támogató fejlesztésekre, vagy nagyobb beruházásokhoz is. Pályázni november 30-ig lehet – hívja fel a figyelmet a Magyar Turisztikai Ügynökség.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS