Megfelelő fejlesztésekkel a Balaton kétszer több vitorlást is fogadhatna.
Nincs könnyű helyzetben a Magyar Vitorlás Szövetség, amelynek fő feladata a versenysport szervezése, irányítása és az utánpótlás nevelése lenne, ugyanakkor a vitorlásturisztikai szempontokat is szem előtt kell tartania – írja a turizmus.com.
Az MVSZ a tagszervezetein keresztül mintegy 4000 versenyengedélyes sportolóval foglalkozik országszerte, miközben az is fontos számukra, hogy megszólítsák a lényegesen nagyobb bázist jelentő, nagyjából 20-25 ezer hazai szabadidős vitorlázót.
A Balatonnál egyre több helyen nyaralóövezetté alakítják a régi sportkikötők területét, így azok már sem oktatásra, sem versenyszervezésre nem alkalmasak.
A Magyar Vitorlás Szövetség egy nyertes GINOP-pályázatnak köszönhetően az elmúlt időszakban 800 millió forintot fordíthatott fejlesztésekre – mondta Holczhauser András, a szövetség főtitkára. 11 fajta vitorlás kishajót, illetve motorcsónakokat vásároltak, összesen 199 darabot, amit 27 tagszervezetüknél helyeztek ki a Balatonon, a Velencei-tavon, a Fertő-tavon, az Orfűi-tavon, a Tisza-tónál és a Nyékládházi-tavakon.
A szövetségnek gondot okoz, hogy a régi balatoni sportkikötők jó részében már nem vitorlásélet zajlik, hanem nyaralóhelyek, apartmanházak foglalták el a területet.
„Örülünk a fejlesztéseknek, de sajnálatos módon egyre szűkösebb az a kikötői infrastruktúra, ahol a hazai versenyvitorlázás fejlődhet” – mondta az MVSZ főtitkára.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.