Megfelelő fejlesztésekkel a Balaton kétszer több vitorlást is fogadhatna.
Nincs könnyű helyzetben a Magyar Vitorlás Szövetség, amelynek fő feladata a versenysport szervezése, irányítása és az utánpótlás nevelése lenne, ugyanakkor a vitorlásturisztikai szempontokat is szem előtt kell tartania – írja a turizmus.com.
Az MVSZ a tagszervezetein keresztül mintegy 4000 versenyengedélyes sportolóval foglalkozik országszerte, miközben az is fontos számukra, hogy megszólítsák a lényegesen nagyobb bázist jelentő, nagyjából 20-25 ezer hazai szabadidős vitorlázót.
A Balatonnál egyre több helyen nyaralóövezetté alakítják a régi sportkikötők területét, így azok már sem oktatásra, sem versenyszervezésre nem alkalmasak.
A Magyar Vitorlás Szövetség egy nyertes GINOP-pályázatnak köszönhetően az elmúlt időszakban 800 millió forintot fordíthatott fejlesztésekre – mondta Holczhauser András, a szövetség főtitkára. 11 fajta vitorlás kishajót, illetve motorcsónakokat vásároltak, összesen 199 darabot, amit 27 tagszervezetüknél helyeztek ki a Balatonon, a Velencei-tavon, a Fertő-tavon, az Orfűi-tavon, a Tisza-tónál és a Nyékládházi-tavakon.
A szövetségnek gondot okoz, hogy a régi balatoni sportkikötők jó részében már nem vitorlásélet zajlik, hanem nyaralóhelyek, apartmanházak foglalták el a területet.
„Örülünk a fejlesztéseknek, de sajnálatos módon egyre szűkösebb az a kikötői infrastruktúra, ahol a hazai versenyvitorlázás fejlődhet” – mondta az MVSZ főtitkára.
Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.
A Paksi Atomerőműben befejezték a 2. blokk ez évre tervezett karbantartását és éves főjavítását. Az üzemeltető szakemberek felterhelték a blokkot.