Tizedik alkalommal rendezik meg a kortárs művészeti vásárt

2020. 10. 06., 19:45

A koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került magyarországi művészeti szcéna támogatása és a látogatók biztonsága is kiemelt figyelmet kap a 10. Art Market Budapest (AMB) kortárs művészeti vásáron. A CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválhoz csatlakozó eseménysorozatot október 22. és 25. között tartják meg a Millenáris Park kiállítótereiben és parkjában.

Magyarország legnagyobb, évente jelentkező kortárs képző- és fotóművészeti kiállításának megrendezését a hazai galériák és művészeti szereplők példátlanul széles körének elkötelezett szerepvállalására épülő, széles szakmai együttműködés tette lehetővé – közölték az MTI-vel kedden a szervezők, hozzátéve: az utazási nehézségek ellenére külföldről is érkeznek vendégek, hiszen csaknem húsz ország kiállítói jelezték részvételi szándékukat.

Mivel azonban az idei évben a külföldi kiállítók egy része távolmaradásra kényszerül, az AMB digitális kiállítási platformot hoz létre. A szervezők szándékai szerint az újonnan kifejlesztett, online kiállítótér Art Market Budapest Virtual néven, határokon átívelve kapcsolja össze a kiállítókat a műgyűjtők és művészetfogyasztók kiterjedt nemzetközi hálózatával.

Az idei vásáron a látogatók és résztvevők egészségének védelme prioritást élvez, ezért – a CAFe Budapest Fesztivál által részletesen kidolgozott protokollnak megfelelően és a már tapasztalatot szerzett hazai és külföldi művészeti intézményekkel is konzultálva – rendkívül szigorú járványügyi eljárásrendet alakítanak ki.

A közlemény szerint a vásáron a húsznál is több hazai kereskedelmi galéria által képviselt, a piacon már bevezetett művészekből, köztük számos kortárs klasszikusból álló portfóliók mellett a fiatalabb alkotói generáció bemutatkozását többek között a magyarországi művészeti egyetemek válogatásai és a Derkovits-ösztöndíjasok bemutató kiállítása is biztosítja.

Szimbolikus jelentőségű gesztusként hívják fel a figyelmet a szervezők a Kortárs Galériák Egyesülete által létrehozott, központi kiállítási szegmensre; a „best of” jellegű összeállítás mellett pedig különleges fejlemény az is, hogy idén a külföldi galériák egy része is az általuk képviselt magyar művészekre helyezi a hangsúlyt.

Ezúttal a hazai választékot erősíti az Art Market Budapest fotóművészeti anyaga is, hiszen bár a vásár fotószekciója a biztonságos lebonyolítás érdekében ezúttal nem önálló kiállítási csarnokban kap helyet, a magyar fotóművészet legjavát így is mintegy tucatnyi kiállítási standon tekintheti meg a közönség a művészeti galériák mellett olyan szereplők jóvoltából, mint például a Robert Capa Kortárs Fotóművészeti Központ vagy a Magyar Fotóművészek Szövetsége.

Az Art Market Budapest mintegy 150 programja is a magyar művészeti értékekre igyekszik irányítani a hazai közönség figyelmét. A kultúrafogyasztók érdeklődésének felkeltése érdekében az AMB a JCDecaux közreműködésével például Budapest központi helyszínein művészeti kiállítást szervez, a szabadtéri tárlaton bemutatott műtárgyak eredeti példányai pedig a művészeti vásáron lesznek láthatók.

A szervezők szándékai szerint Közép- és Kelet-Európa kortárs művészetének nemzetközi bemutatását is szolgálja a 30 (thirty) FREE művészeti program, amely a 30 évvel ezelőtt a régióban lezajlott rendszerváltásról emlékezik meg azzal, hogy a volt kommunista országokból érkező kiállítók közreműködésével a korszak művészetét eleveníti fel, illetve a társadalmi változásokra adott alkotói reflexiókat mutatja be.

Az így létrejövő kiállítási anyagot az – ezúttal az online térbe költöző – Inside Art művészeti és műtárgypiaci konferencia keretében a témának szentelt szakmai nap egészíti ki. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS