Több tízezer ember tekerhet 4 hídon, 2 rakparton és az Andrássy úton április 28-án. Idén Óbuda sem marad ki a buliból.
A Kerékpárosklub által összeállított bringás 12 pontért tartják az idén ötödik I bike Budapest örömtekerést és demonstrációt. A Kerékpárosklub az önkormányzati választások előtt olyan fejlesztéseket sorolt fel, melyekre a következő 5 éves ciklusban mindenképpen szükség lesz a város bringázhatóbbá tételéhez – írja a turizmus.com.
A Kerékpárosklub szerint 2024-ig többek között ezekre a fejlesztésekre lenne szükség:
A belváros összekötése a külvárosokkal. A Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása. Kerékpárút a pesti alsó rakparton. A Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán. A Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal. Fontosnak tartják a kerékpártároló-építési program megkezdése!
Azt is fontosnak tartják, hogy a Mol-Bubi-hálózatban jobb minőségű kerékpárok legyenek, szeretnének több állomást és 21. századi ügyintézést.
Az idei útvonal újdonsága, hogy a margitszigeti nagyrétről indulva először Óbudára teker át a várhatóan több tízezres menet. (A III. kerületben még sosem volt biciklis felvonulás.) Ezután a Margit-híd, a pesti alsó rakpart, a Petőfi-híd, a budai alsó rakpart és az Attila út érintésével átgurulnak az Alagúton, majd a Lánchíd érintésével jutnak el az Andrássy útra.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.