Jobban bízunk a nem hivatalos információkban

2019. 05. 27., 10:15

Az elmúlt évtizedben alapjaiban változott meg a bizalom az üzleti életben és a hétköznapokban. A megtévesztések rendkívül megszaporodtak, az internet elterjedésének köszönhetően pedig óhatatlanul megnőtt a transzparencia. Ennek eredményeként jobban bízunk a nem hivatalos információkban, mint a reklámban vagy egy cég saját weboldalában.

Egy üzlet megköttetéséhez elengedhetetlen a bizalom. Termék esetén annak minőségében bízunk, míg szolgáltatás esetén a szolgáltató korrektségében, szakértelmében. Ha ez nincs meg, a potenciális vevő nem vásárol.

A bizalom az elmúlt években gyökeresen átalakult. Gangel Péter, A Bizalmi Kör és a BIX (bizalmi index) ügyvezetője szerint a változást alapvetően két dolog indukálta.

„Rendkívül megszaporodtak a megtévesztések. A bankok hamis állításokkal vették rá az embereket a svájci frank hitel felvételére, a politikusok ígéretei pedig jellemzően a kampányban fontosak csak. Ez a jelenség tendenciózus lett és a hétköznapi ember egyre inkább azt érezte, hogy nincs kiben bízni. Másrészt az internet elterjedésének köszönhetően a transzparencia óhatatlanul megnőtt, és ez lehetőséget nyitotta a tapasztalat megosztására. Ma már a tapasztalatok számossága adja a bizalom minőségét” – magyarázta a szakember.

Az Edelman Trust Barometer 2017-es kutatásában a megkérdezettek 55 százaléka az egyéneket tartotta megbízhatónak, és csak 45 százalékuk a szervezeteket. Szintén ez a tanulmány mutatott rá, hogy az emberek közel háromnegyede bízik inkább a reformerekben, mintsem azokban, akik a status quo-ban érdekeltek.

Kirajzolódott az is, hogy jobban bízunk a nem hivatalos információkban, mint a reklámban, egy cég saját weboldalában vagy a sajtónak.

„Cégvezetőként nézve fontos, hogy találjanak rólunk független platformokon hiteles véleményeket, hiszen akkor már úgy hívnak fel, hogy mellettünk döntöttek. Ez ragyogóan megalapozza egy-egy személyes találkozó hatékonyságát, hiszen ha valaki utánunk szeretne nézni, elég elküldeni neki a platform linkjét, ahol a vélemények találhatók. A pénz arra áramlik, amerre a bizalom” – fűzte hozzá Gangel Péter.

A Bizalmi Kör május 30-án immár ötödik alkalommal szervezi meg a Bizalmi Napot, amelynek eredeti célja az volt, hogy legyen egy évben egy nap, amikor ezzel az üzletileg és emberileg is fontos témával foglalkozzanak, hiszen méltatlanul kevés fókusz van rajta.

Idén mások mellett Fehér Gyula, a Ustream alapítója, Galambos Márton, a Forbes főszerkesztője, valamint Pistyur Veronika, a Bridge Budapest alapítója is előad majd a rendezvényen. Emellett átadják a „Legjobb ügyfélélmény díjat”, amelyet kizárólag az ügyfélvélemények alapján nyerhet el a győztes.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.
2023-06-07 14:18:29
Nem csupán az országon áthaladó ukrán gabonát, hanem az ide érkezett termények minőségét is folyamatosan ellenőrzik. A kormány célja továbbra is az, hogy csak kiváló minőségű és biztonságos élelmiszer kerüljön a magyar emberekhez – jelentette ki Nagy István agrárminiszter.
2023-06-07 12:18:09
Az adóhatóság nemrég tette közzé a 2022-es vizsgálatairól szóló összefoglalóját. Az évkönyvből az adóhatóság ellenőrzési kapacitását és hatékonyságát alátámasztó statisztikákon túl az elmúlt éveket érintő és a jövőt előrevetítő tendenciák is leszűrhetők.
2023-06-07 11:18:38
Rekordot döntött idén az első három hónapban az utasbiztosítások díjbevétele. Azok a magyarok, akiknek telik rá, ismét utaznak, és többet költenek erre, mint korábban bármikor – derül ki a Bank360.hu összeállításából.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS