Jobban bízunk a nem hivatalos információkban

2019. 05. 27., 10:15

Az elmúlt évtizedben alapjaiban változott meg a bizalom az üzleti életben és a hétköznapokban. A megtévesztések rendkívül megszaporodtak, az internet elterjedésének köszönhetően pedig óhatatlanul megnőtt a transzparencia. Ennek eredményeként jobban bízunk a nem hivatalos információkban, mint a reklámban vagy egy cég saját weboldalában.

Egy üzlet megköttetéséhez elengedhetetlen a bizalom. Termék esetén annak minőségében bízunk, míg szolgáltatás esetén a szolgáltató korrektségében, szakértelmében. Ha ez nincs meg, a potenciális vevő nem vásárol.

A bizalom az elmúlt években gyökeresen átalakult. Gangel Péter, A Bizalmi Kör és a BIX (bizalmi index) ügyvezetője szerint a változást alapvetően két dolog indukálta.

„Rendkívül megszaporodtak a megtévesztések. A bankok hamis állításokkal vették rá az embereket a svájci frank hitel felvételére, a politikusok ígéretei pedig jellemzően a kampányban fontosak csak. Ez a jelenség tendenciózus lett és a hétköznapi ember egyre inkább azt érezte, hogy nincs kiben bízni. Másrészt az internet elterjedésének köszönhetően a transzparencia óhatatlanul megnőtt, és ez lehetőséget nyitotta a tapasztalat megosztására. Ma már a tapasztalatok számossága adja a bizalom minőségét” – magyarázta a szakember.

Az Edelman Trust Barometer 2017-es kutatásában a megkérdezettek 55 százaléka az egyéneket tartotta megbízhatónak, és csak 45 százalékuk a szervezeteket. Szintén ez a tanulmány mutatott rá, hogy az emberek közel háromnegyede bízik inkább a reformerekben, mintsem azokban, akik a status quo-ban érdekeltek.

Kirajzolódott az is, hogy jobban bízunk a nem hivatalos információkban, mint a reklámban, egy cég saját weboldalában vagy a sajtónak.

„Cégvezetőként nézve fontos, hogy találjanak rólunk független platformokon hiteles véleményeket, hiszen akkor már úgy hívnak fel, hogy mellettünk döntöttek. Ez ragyogóan megalapozza egy-egy személyes találkozó hatékonyságát, hiszen ha valaki utánunk szeretne nézni, elég elküldeni neki a platform linkjét, ahol a vélemények találhatók. A pénz arra áramlik, amerre a bizalom” – fűzte hozzá Gangel Péter.

A Bizalmi Kör május 30-án immár ötödik alkalommal szervezi meg a Bizalmi Napot, amelynek eredeti célja az volt, hogy legyen egy évben egy nap, amikor ezzel az üzletileg és emberileg is fontos témával foglalkozzanak, hiszen méltatlanul kevés fókusz van rajta.

Idén mások mellett Fehér Gyula, a Ustream alapítója, Galambos Márton, a Forbes főszerkesztője, valamint Pistyur Veronika, a Bridge Budapest alapítója is előad majd a rendezvényen. Emellett átadják a „Legjobb ügyfélélmény díjat”, amelyet kizárólag az ügyfélvélemények alapján nyerhet el a győztes.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-26 15:10:00
Húsz százalék fölötti átlagos hozam, rekord összegű befizetés és kifizetés: ez a nyugdíjpénztárak 2023-as mérlege. A reálhozam megvolt, a tagság viszont egyre csak öregszik – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS