Jobban bízunk a nem hivatalos információkban

2019. 05. 27., 10:15

Az elmúlt évtizedben alapjaiban változott meg a bizalom az üzleti életben és a hétköznapokban. A megtévesztések rendkívül megszaporodtak, az internet elterjedésének köszönhetően pedig óhatatlanul megnőtt a transzparencia. Ennek eredményeként jobban bízunk a nem hivatalos információkban, mint a reklámban vagy egy cég saját weboldalában.

Egy üzlet megköttetéséhez elengedhetetlen a bizalom. Termék esetén annak minőségében bízunk, míg szolgáltatás esetén a szolgáltató korrektségében, szakértelmében. Ha ez nincs meg, a potenciális vevő nem vásárol.

A bizalom az elmúlt években gyökeresen átalakult. Gangel Péter, A Bizalmi Kör és a BIX (bizalmi index) ügyvezetője szerint a változást alapvetően két dolog indukálta.

„Rendkívül megszaporodtak a megtévesztések. A bankok hamis állításokkal vették rá az embereket a svájci frank hitel felvételére, a politikusok ígéretei pedig jellemzően a kampányban fontosak csak. Ez a jelenség tendenciózus lett és a hétköznapi ember egyre inkább azt érezte, hogy nincs kiben bízni. Másrészt az internet elterjedésének köszönhetően a transzparencia óhatatlanul megnőtt, és ez lehetőséget nyitotta a tapasztalat megosztására. Ma már a tapasztalatok számossága adja a bizalom minőségét” – magyarázta a szakember.

Az Edelman Trust Barometer 2017-es kutatásában a megkérdezettek 55 százaléka az egyéneket tartotta megbízhatónak, és csak 45 százalékuk a szervezeteket. Szintén ez a tanulmány mutatott rá, hogy az emberek közel háromnegyede bízik inkább a reformerekben, mintsem azokban, akik a status quo-ban érdekeltek.

Kirajzolódott az is, hogy jobban bízunk a nem hivatalos információkban, mint a reklámban, egy cég saját weboldalában vagy a sajtónak.

„Cégvezetőként nézve fontos, hogy találjanak rólunk független platformokon hiteles véleményeket, hiszen akkor már úgy hívnak fel, hogy mellettünk döntöttek. Ez ragyogóan megalapozza egy-egy személyes találkozó hatékonyságát, hiszen ha valaki utánunk szeretne nézni, elég elküldeni neki a platform linkjét, ahol a vélemények találhatók. A pénz arra áramlik, amerre a bizalom” – fűzte hozzá Gangel Péter.

A Bizalmi Kör május 30-án immár ötödik alkalommal szervezi meg a Bizalmi Napot, amelynek eredeti célja az volt, hogy legyen egy évben egy nap, amikor ezzel az üzletileg és emberileg is fontos témával foglalkozzanak, hiszen méltatlanul kevés fókusz van rajta.

Idén mások mellett Fehér Gyula, a Ustream alapítója, Galambos Márton, a Forbes főszerkesztője, valamint Pistyur Veronika, a Bridge Budapest alapítója is előad majd a rendezvényen. Emellett átadják a „Legjobb ügyfélélmény díjat”, amelyet kizárólag az ügyfélvélemények alapján nyerhet el a győztes.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-21 22:10:07
A „Befektetés Sanghajban, osszuk meg a jövőt!” eseményt, amelynek a házigazdája a Sanghaji Kereskedelmi Bizottság volt, a Magyar Tudományos Akadémián rendezték meg június 18-án. Az eseményen jelentős számban képviseltették magukat magyar vállalkozások.
2024-06-21 21:10:27
Az elmúlt napokra jellemző kánikula miatt továbbra is fennáll az erdőtüzek kockázata, ezért a hatóságok Bács-Kiskun és Csongrád-Csanád mellett június 22-től Baranya, Békés, Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében is tűzgyújtási tilalmat rendelnek el.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS