Húsznál több márka mutatkozik be a Budapest Central European Fashion Weeken

2024. 01. 08., 20:40

Több mint húsz márka mutatkozik be az idei Budapest Central European Fashion Weeken, amelynek a Szépművészeti Múzeum és az Andrássy úti Hungarian Art and Business épülete ad otthont január 22. és 28. között.

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt évek során a közép-európai régió egyik legfontosabb divateseményévé vált, a BCEFW a szakma képviselői, a buyerek, a tervezők, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának elsőszámú platformja a térségben. Mint írták, az esemény a tradíciók és a modernitás találkozását hozza el a nagyközönség számára – emlékeztet közleményében a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ).

A programsorozaton több mint húsz márka mutatkozik be. A magyarok mellett régiós tervezők munkáival is találkozhat a közönség.

A régiós márkák jelenlétével emelt központi rendezvény lehetőséget teremt a kreatív ágazatok exporttevékenységének növelésére, a bemutatkozás pedig ugródeszkát is jelent a márkák számára a nemzetközi piacokra.

A catwalk showknak és kollektív bemutatóknak a Szépművészeti Múzeum ad otthont.

Az előző szezonban találkozhatott a közönség a BCEFW történetében először a Fashion Hub koncepciójával: a nemzetközi divathetek szakmai gyakorlatát követve a tematikus, ingyenes programok kötetlen formában mutatják be a divat világát.

Az Andrássy úti Hungarian Art and Business épületében tartandó Fashion Hub célja a fiatalok, a Z-generáció megszólítása, inspirálása. A rendezvény keretében szakmai előadások, a fenntarthatóságra és a technológiai innovációkra fókuszáló workshopok, kerekasztal-beszélgetések várják az érdeklődőket.

„Az MDDÜ stratégiájának kiemelt célkitűzése, hogy erősítse a hazai divat- és desingipar pozícióját a régiós színtéren, az ennek jegyében megrendezett események pedig az ország turisztikai vonzerejét is növelik. A BCEFW helyszínválasztása országimázs szempontjából is nagyon előnyös, hiszen az érdeklődők, a nemzetközi szakmai közönség és a média képviselői a Szépművészeti Múzeum, a Városliget, a Hősök tere és az Andrássy úti HAB épületének lokációjába, a főváros egyik legfontosabb turisztikai központjába látogatnak” – idézik a közleményben Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját. (MTI)

(Fotó: BCEFW)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-25 16:44:25
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS