Három napig adatnagyhatalom lesz Budapest

2019. 09. 26., 10:15

Idén ötödszörre rendezi meg a Prezi és az IBM Budapest Lab két egyedülálló régiós fesztiválját, a Crunch és az Amuse konferenciát, ahol olyan nagy, nemzetközi adatvezérelt cégek szakemberei árulnak el kulisszatitkokat, mint a Facebook, a LinkedIn, vagy a Riot Games. Az UX és data kettős konferencia nem csak a szakembereknek szól, hiszen minden sikeres cég – a startupoktól a nagyvállalatokig – adattal dolgozik.

Netflix, Facebook, Linkedin, Shopify – csak néhány azok közül a technológiai világcégek közül, amelyeknek vezető mérnökei, szakértői bepillantást engednek abba, hogy mi a titka egy sikeres, adatvezérelt vállalkozásnak.

Minderre a Prezi és az IBM Budapest Lab által megrendezett Crunch (data) és Amuse (UX) konferenciákon kerül sor október 16-18. között a Vasúttörténeti Parkban, ahová idén is mintegy 1400 látogatót várnak a régióból.

A Crunch konferencia elsősorban azoknak a cégvezetőknek, adatmérnököknek, termékmenedzsereknek szól, akik vállalkozásukat a legfejlettebb, adatvezérelt módszerekre és technológiákra szeretnék felépíteni, de érdekes azoknak is, akik a legnagyobb Big Data szakértőktől szeretnének tanulni, fortélyokat ellesni, vagy inspirálódni.

Mi alapján priorizál a Facebook hírfolyama?  -- többek között erről beszél majd Láda Ákos, a Facebook adatelemző menedzsere, aki a közösségi oldal hírfolyamának algoritmusán dolgozik. Az üzenőfali bejegyzések rangsorolásánál négy tényezőt vesznek figyelembe, többek között azt is, hogy várhatóan mennyire fogja a felhasználó kommentelni azt. Az előadásból kiderül majd, hogy a négy elem hogyan illeszkedik egymáshoz.

A díjnyertes fejlesztő, big data tanácsadó, Michelle Ufford, a Netflix szakembereként enged bepillantást a világ egyik legsikeresebb adatvezérelt vállalatának színfalai mögé. Esettanulmányként a Jupyter Notebookról is beszél majd. A konferencia 23 előadásában szó lesz még a Linkedin által kezelt többmilliós adathalmaz evolúciójáról, vagy a Riot Games játékfejlesztési rejtelmeiről is.

A User Experience-re fókuszáló Amuse a terméktervezésen és felhasználói kutatásokon túl valamennyi olyan témát érinti, amely 2019-ben releváns lehet egy designernek vagy terméktervező csapatnak. Josh Clark nyitóelőadásában a mesterséges intelligencián alapuló termékek tervezésével és az ezzel kapcsolatos kihívásokkal foglakozik majd, de a rendezvény kiemelt témája lesz az etika is, azaz hogy a technológia milyen hatást gyakorol az érzelmekre, és mi a designerek ehhez kapcsolódó felelőssége.

A két konferencián a közönség inspirációt, rögtön alkalmazható tudást, gyakorlatot és értékes kapcsolatokat szerezhet. Ezért az eseményt nem csak szoftvermérnököknek, adatelemzőknek és designereknek lesz hasznos, hanem termékfejlesztők, marketingesek és C-szintű döntéshozók számára is.

A kettős konferencia workshop-nappal kezdődik, ahol különböző gyakorlati tudnivalókat osztanak meg az előadók az adatelemzési módszerekről, programnyelvekről.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-29 09:00:27
Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS