Három kihagyhatatlan HR-konferencia

2021. 08. 23., 13:00

A következő hetekben 3 olyan konferenciát rendeznek a HRPortal szervezésében, amely kihagyhatatlan a szakmában dolgozók számára.

Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Konferencia

Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie.

Hogy mi a visszaélés-bejelentési rendszer?
Bejelentési csatornák és eljárások, amelyek célja az uniós jog megsértésére, továbbá a foglalkoztató által hozott szabályok megsértésére vonatkozó bejelentések kivizsgálása, amely bejelentéseket tehet akár a munkavállaló, akár más személy.

Miért kell ez?
• Azért, mert kötelező. A tagállamoknak 2021. december 17. napjáig van idejük arra, hogy a szükséges jogszabályokat, vagy módosításokat meghozzák, és ettől az időponttól a 250 főnél több főt foglalkoztató közszférában vagy magánszférában működő jogalanyok számára kötelező a visszaélés-bejelentési rendszer alkalmazása. 2023. december 17-től pedig minden 50 fő feletti szervezetnél kötelező lesz.

• Azért, mert a tanulmányok szerint a vállalkozások éves árbevételük mintegy 5 százalékát veszítik el évente különböző foglalkozás körében elkövetett csalások következtében, és a csalások mintegy 43 százaléka az úgynevezett forródróton bejelentett tippek által válik ismertté.
• Azért, mert nő a munkavállalók és a partnerek bizalma, és olyan munkavállalók kerülnek felvételre, akik elfogadják és támogatják az ilyen rendszerek használatát.

Hogyan kell bevezetni, alkalmazni?
A rendezvény előadói bevezetik a résztvevőket a visszaélés-bejelentési rendszer jogi hátterébe, gyakorlati tanácsokat nyújtanak egy rendszer kidolgozásában, a vonatkozó folyamatok, szabályzatok és tájékoztatók megfogalmazásában, a rendszer implementálásában, a bejelentések kivizsgálásában és szakszerű lezárásában!

Időpont: 2021. szeptember 28. 9:00
Helyszín: MagNet Közösségi Ház, Hamvas terem, 1062 Budapest, Andrássy út 98.
Jelentkezés és további információ:  https://www.hrportal.hu/kotelezo-vbr-konferencia-2021/

Tréning Kerekasztal Konferencia 2021.



Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a koronavírus-járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia.

Időpont: 2021. október 5. 9:00
Helyszín: Anantara New York Palace Budapest Hotel, 1073 Budapest, Erzsébet krt. 9.
Jelentkezés és további információ:  https://www.hrportal.hu/trening-kerekasztal-2021/

Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban

A HRPortal októberi munkajogi konferenciája az alábbi témákat járja körbe:

Távmunka és home office – a három eltérő munkajogászi álláspont ismertetése

A júliusi távmunka-rendelet a veszélyhelyzet alatt – mi a teendő? Mi változott a jogalkalmazás szempontjából – jogértelmezési kérdések.

Hibrid munkavégzés és járvány: Mi a teendő, ha a járvány megengedi, hogy a nyár után a munkavállalók nagyobb számban visszatérjenek az irodába? Milyen utóhatásai lehetnek a korábbi hónapoknak?

Hogyan finomhangoljuk a hibrid munkavégzési rendszerünket? Lehet-e felmondási ok az irodai vagy az otthoni munkavégzés megtagadása? Lehet-e a lokáció alapján átszervezni? Rendkívüli munkavégzés az irodán kívül. Esélyegyenlőségi kérdések.

Mire figyeljünk egy esetleges újabb súlyos hullám esetében? Milyen kérdéseket vethet fel a munkavállalók eltérő védettsége?

Milyen célból kezelhetjük a védettséggel kapcsolatos adatokat? – eltérő álláspontok.

A munkaidővel kapcsolatos rizikók: Heti és napi pihenőidő a tavalyi AB határozat fényében – hogy állunk?

A szabadság kiadása munkaidőkeretben – veszélyes tendenciák az uniós joggyakorlatban és a magyar jogértelmezésben.

Növekvő rizikók a munkaidős szabályozás kapcsán.

Mi várható a munkajogban – uniós jogi fejlemények, jogharmonizációs kötelezettségek – mire készüljünk?

Időpont: 2021. október 20. 9:00-13:00

Helyszín: MagNet Közösségi Ház, 1062 Budapest, Andrássy út 98

Jelentkezés és további információk: https://www.hrportal.hu/munkajog-2021/

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-12-07 16:10:00
Az uniós tagállamok állandó képviselői megállapodtak egy olyan új jogszabályra vonatkozó tanácsi megbízásról, amely uniós szinten megkönnyíti az egészségügyi adatok cseréjét és az azokhoz való hozzáférést.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS