Folytatódik az Európai Friss Kalandok program Fruttival és Veggivel

2020. 07. 18., 11:00

Az Európai Friss Kalandok főzőworkshoppal egybe kötött sajtótájékoztatóján Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara alelnöke ismertette a program idei célkitűzéseit, aktivitásait és beszélt a jövőbeni tervekről is. Emellett kiderültek a hazai zöldség- és gyümölcsfogyasztás legfrissebb trendjei, valamint a koronavírus-járvány kapcsán az is, hogyan lehet támogatni legegyszerűbben az immunrendszer hatékony működését.

Az Európai Friss Kalandok, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara hároméves, edukációs programja, amelynek célja a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése a gyermekes családok, a szülők és a fiatalok körében. A program francia szakmai partnerekkel együttműködve és az Unió támogatásával valósul meg.

Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara alelnöke köszöntőjében elmondta, a cél az, hogy a gyerekek minél kisebb korban találkozzanak a zöldségekkel, gyümölcsökkel a családi étkezéseken, vagy épp az Európai Friss Kalandok eseményein, hiszen akkor hamarabb és biztosabban épülnek be táplálkozási szokásaikba.  Ezzel párhuzamosan javul a fogyasztói tudatosság, nő a jó minőségű hazai termékek iránti kereslet és erősödik a hazai zöldség- gyümölcs ágazat is. Majd kitért arra, hogy a koronavírus-járvány befolyásolta a programot is.

Egyfelől tudatosította az egészség értékét, a zöldségek, gyümölcsök immunrendszert támogató, betegségmegelőző hatásait. Másfelől szükségessé tette az aktív online jelenlétet, így megújult az Európai Friss Kalandok honlapja, és elindultak a közösségi média felületei is.  De júliustól – a hatósági előírások és ajánlások betartásával - elkezdődhettek a rendezvények is, ahol a családok minden tagja megtapasztalhatja a zöldségek, gyümölcsök frissítő erejét, valamint találkozhat Fruttival és Veggivel.

A program harmadik évének első sajtótájékoztatóján Turcsán Tünde, a GFK Fogyasztói Panel Szolgáltatások kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy adataik szerint, a magyar lakosság jóval többet fordít zöldség és gyümölcs vásárlásra, és ez a növekedés a gyermekes családok esetében az egyik legmagasabb, nem csak értékben, de mennyiségben is az idei év január-májusi időszakát tekintve. 2020-ban az Európai Friss Kalandok kampány célja, hogy ez a trend folytatódjon és egyre több család asztalára kerüljön rendszeresen friss zöldség és gyümölcs.

Antal Emese, dietetikus, szociológus, a TÉT Platform szakmai vezetője a koronavírus-járvány kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy ha minden nap legalább 4-5 adag, azaz körülbelül 40 dkg zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, az segít szervezetünk vitamin- és ásványi anyag szükségletének fedezésében, és támogatja az immunrendszer megfelelő működését is.

-A jól működő immunrendszer az egészségünk egyik alappillére, ám abban, hogy hatékony lehessen, az életmódunknak, ezen belül táplálkozásunknak is fontos szerep jut. A lényeg: sokszor, sokféle formában fogyasszunk zöldséget, gyümölcsöt, hogy szervezetünk felkészülten álljon minden, a környezetből érkező kihívás előtt – mondta el a szakember.

A sajtótájékoztatót követően a program két nagykövete Wolf András séf és Marton Adrienn ételstylist vezetésével a Benedetto Gyermekvédelmi Szolgálat gyerkőcei elkészítettek egy zöldséges- és egy gyümölcsös fogást az Európai Friss Kalandok receptjei közül. A közös főzés során mindenki megtapasztalhatta, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás valóban lehet igazi élmény is!

A sikeresen futó programot a NAK folytatni szeretné, hiszen a táplálkozási szokások megváltoztatása hosszú folyamat és hosszútávú befektetés, ezért pályáztak a következő hároméves időszakra is az Európai Uniónál.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS