Folytatódik az Európai Friss Kalandok program Fruttival és Veggivel

2020. 07. 18., 11:00

Az Európai Friss Kalandok főzőworkshoppal egybe kötött sajtótájékoztatóján Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara alelnöke ismertette a program idei célkitűzéseit, aktivitásait és beszélt a jövőbeni tervekről is. Emellett kiderültek a hazai zöldség- és gyümölcsfogyasztás legfrissebb trendjei, valamint a koronavírus-járvány kapcsán az is, hogyan lehet támogatni legegyszerűbben az immunrendszer hatékony működését.

Az Európai Friss Kalandok, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara hároméves, edukációs programja, amelynek célja a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése a gyermekes családok, a szülők és a fiatalok körében. A program francia szakmai partnerekkel együttműködve és az Unió támogatásával valósul meg.

Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara alelnöke köszöntőjében elmondta, a cél az, hogy a gyerekek minél kisebb korban találkozzanak a zöldségekkel, gyümölcsökkel a családi étkezéseken, vagy épp az Európai Friss Kalandok eseményein, hiszen akkor hamarabb és biztosabban épülnek be táplálkozási szokásaikba.  Ezzel párhuzamosan javul a fogyasztói tudatosság, nő a jó minőségű hazai termékek iránti kereslet és erősödik a hazai zöldség- gyümölcs ágazat is. Majd kitért arra, hogy a koronavírus-járvány befolyásolta a programot is.

Egyfelől tudatosította az egészség értékét, a zöldségek, gyümölcsök immunrendszert támogató, betegségmegelőző hatásait. Másfelől szükségessé tette az aktív online jelenlétet, így megújult az Európai Friss Kalandok honlapja, és elindultak a közösségi média felületei is.  De júliustól – a hatósági előírások és ajánlások betartásával - elkezdődhettek a rendezvények is, ahol a családok minden tagja megtapasztalhatja a zöldségek, gyümölcsök frissítő erejét, valamint találkozhat Fruttival és Veggivel.

A program harmadik évének első sajtótájékoztatóján Turcsán Tünde, a GFK Fogyasztói Panel Szolgáltatások kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy adataik szerint, a magyar lakosság jóval többet fordít zöldség és gyümölcs vásárlásra, és ez a növekedés a gyermekes családok esetében az egyik legmagasabb, nem csak értékben, de mennyiségben is az idei év január-májusi időszakát tekintve. 2020-ban az Európai Friss Kalandok kampány célja, hogy ez a trend folytatódjon és egyre több család asztalára kerüljön rendszeresen friss zöldség és gyümölcs.

Antal Emese, dietetikus, szociológus, a TÉT Platform szakmai vezetője a koronavírus-járvány kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy ha minden nap legalább 4-5 adag, azaz körülbelül 40 dkg zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, az segít szervezetünk vitamin- és ásványi anyag szükségletének fedezésében, és támogatja az immunrendszer megfelelő működését is.

-A jól működő immunrendszer az egészségünk egyik alappillére, ám abban, hogy hatékony lehessen, az életmódunknak, ezen belül táplálkozásunknak is fontos szerep jut. A lényeg: sokszor, sokféle formában fogyasszunk zöldséget, gyümölcsöt, hogy szervezetünk felkészülten álljon minden, a környezetből érkező kihívás előtt – mondta el a szakember.

A sajtótájékoztatót követően a program két nagykövete Wolf András séf és Marton Adrienn ételstylist vezetésével a Benedetto Gyermekvédelmi Szolgálat gyerkőcei elkészítettek egy zöldséges- és egy gyümölcsös fogást az Európai Friss Kalandok receptjei közül. A közös főzés során mindenki megtapasztalhatta, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás valóban lehet igazi élmény is!

A sikeresen futó programot a NAK folytatni szeretné, hiszen a táplálkozási szokások megváltoztatása hosszú folyamat és hosszútávú befektetés, ezért pályáztak a következő hároméves időszakra is az Európai Uniónál.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-30 19:11:00
Az ügyvédekről szóló filmeknek, sorozatoknak se szeri se száma. De miért megy olyan jól ez a téma? Miért érdekli az embereket, hogy milyen egy ügyvéd, hogyan dolgozik?
2023-03-30 17:11:06
Magyarország 2030-ra saját forrásokból fedezheti a teljes áramszükségletét, beleértve az addig kiépülő új ipari kapacitások szükségletét is – mondta az Energiaügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) csütörtöki rendezvényén Budapesten.
2023-03-30 15:11:00
Az szja-bevallási tervezetet mindenképpen érdemes átnézni, szükség esetén módosítani. A jóvá nem hagyott tervezet – az egyéni vállalkozók, a mezőgazdasági őstermelők és az áfás magánszemélyek tervezetének kivételével – május 22-ével automatikusan bevallássá válik – figyelmeztet a NAV.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

A szervezők célja, hogy összehozzák a kenyér szerelmeseit, hogy kicserélhessék tapasztalataikat, hogy visszaemeljék a köztudatba az igazi kenyérsütés fogalmát, készítésének változatait, eredeti ízeit.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS