A Startup Wise Guys indítja el Magyarországon a Google vállalkozásösztönző programját

2021. 10. 28., 19:45

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált ”Jump for CEE” elnevezésű programot. A részvétel ingyenes és nem feltétel, hogy a jelentkezők a program során létrehozott projektekből tulajdonrészt biztosítsanak a szervezők számára.

Az „Impact Challenge CEE” program keretében a Google.org több mint 2 millió eurót oszt szét különböző szervezetek, vállalkozások és tudományos intézmények között azért, hogy ösztönözze a nonprofit innovációt. A program célja a világjárvány gazdasági utóhatásaitól szenvedő vállalkozók és szervezetek támogatása. Eddig végzett munkájuk elismeréseként választotta be a program szervezői közé a Google az észt Startup Wise Guys-t.

A Jump for CEE szervezői három fázisban összesen 400 jelentkezőt várnak készségfejlesztő workshopjaikra. A program november 1-én és november 3-án két online Idea Hack eseménnyel kezdődik, amelyet előbb egy több napos Hackathon követ november 15. és 17. között, majd egy akcelerátor-előkészítő 2022-ben. Mindegyik alkalom célja, hogy tapasztalt mentorok segítségével megtanítsa a résztvevőknek az üzletfejlesztés alapjait, hozzá segítse őket ötleteik pontosabb kidolgozásához és átadja azt a vállalkozói szemléletet, amely elengedhetetlen egy sikeres projekt létrehozásához.

„Amit a startup közösségen kívül sokan nem feltétlenül tudnak, az az, hogy a startup alapítók és a befektetők mindig azon gondolkodnak, hogyan tudnának hozzátenni ahhoz a közösséghez, ahonnan érkeztek. A startup alapítókat nem a pénz, hanem a problémamegoldás iránti szenvedély vezérli. Ez különbözteti meg őket a többi cégtulajdonostól. Célunk, hogy az SWG kapcsolatait és tapasztalatát a projekt szolgálatába állítsuk, hogy a résztvevők maguk is ilyen problémamegoldókká váljanak” – emelte ki Cristobal Alonso, a Startup Wise Guys nemzetközi vezetője.

A Jump for CEE résztvevőinek nem kell működő üzlettel vagy akár üzleti tervvel rendelkezniük a programba való jelentkezés előtt. A szervezők mindenkit várnak Litvániából, Lettországból, Észtországból, Lengyelországból, Csehországból, Szlovákiából, Bulgáriából, Görögországból, Magyarországról vagy Romániából, aki megfelelő angol nyelvtudással és némi digitális jártassággal rendelkezik.

Az Idea Hack segít a jelentkezőknek elképzelésük kialakításában, míg a 48 órás Hackathon sokkal jobban bevonja a résztvevőket, a végén pedig egy szakmai zsűri előtt mutathatják be elképzelésüket. Bárki, aki részt vett legalább az egyik (vagy akár több) eseményen, jelentkezhet az akcelerátor-előkészítő programba, amely nyolc héten keresztül zajlik online.

A Jump for CEE 2022 decemberéig különböző időpontokban e három modul váltakozásával kerül megrendezésre. Az idén novemberi alkalmakra jelentkezni legkésőbb a Hackathon kezdetéig lehet.

További információ a programról és jelentkezés a Jump for CEE hivatalosan weboldalán:

https://startupwiseguys.com/jumpforcee/

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS