A Startup Wise Guys indítja el Magyarországon a Google vállalkozásösztönző programját

2021. 10. 28., 19:45

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált ”Jump for CEE” elnevezésű programot. A részvétel ingyenes és nem feltétel, hogy a jelentkezők a program során létrehozott projektekből tulajdonrészt biztosítsanak a szervezők számára.

Az „Impact Challenge CEE” program keretében a Google.org több mint 2 millió eurót oszt szét különböző szervezetek, vállalkozások és tudományos intézmények között azért, hogy ösztönözze a nonprofit innovációt. A program célja a világjárvány gazdasági utóhatásaitól szenvedő vállalkozók és szervezetek támogatása. Eddig végzett munkájuk elismeréseként választotta be a program szervezői közé a Google az észt Startup Wise Guys-t.

A Jump for CEE szervezői három fázisban összesen 400 jelentkezőt várnak készségfejlesztő workshopjaikra. A program november 1-én és november 3-án két online Idea Hack eseménnyel kezdődik, amelyet előbb egy több napos Hackathon követ november 15. és 17. között, majd egy akcelerátor-előkészítő 2022-ben. Mindegyik alkalom célja, hogy tapasztalt mentorok segítségével megtanítsa a résztvevőknek az üzletfejlesztés alapjait, hozzá segítse őket ötleteik pontosabb kidolgozásához és átadja azt a vállalkozói szemléletet, amely elengedhetetlen egy sikeres projekt létrehozásához.

„Amit a startup közösségen kívül sokan nem feltétlenül tudnak, az az, hogy a startup alapítók és a befektetők mindig azon gondolkodnak, hogyan tudnának hozzátenni ahhoz a közösséghez, ahonnan érkeztek. A startup alapítókat nem a pénz, hanem a problémamegoldás iránti szenvedély vezérli. Ez különbözteti meg őket a többi cégtulajdonostól. Célunk, hogy az SWG kapcsolatait és tapasztalatát a projekt szolgálatába állítsuk, hogy a résztvevők maguk is ilyen problémamegoldókká váljanak” – emelte ki Cristobal Alonso, a Startup Wise Guys nemzetközi vezetője.

A Jump for CEE résztvevőinek nem kell működő üzlettel vagy akár üzleti tervvel rendelkezniük a programba való jelentkezés előtt. A szervezők mindenkit várnak Litvániából, Lettországból, Észtországból, Lengyelországból, Csehországból, Szlovákiából, Bulgáriából, Görögországból, Magyarországról vagy Romániából, aki megfelelő angol nyelvtudással és némi digitális jártassággal rendelkezik.

Az Idea Hack segít a jelentkezőknek elképzelésük kialakításában, míg a 48 órás Hackathon sokkal jobban bevonja a résztvevőket, a végén pedig egy szakmai zsűri előtt mutathatják be elképzelésüket. Bárki, aki részt vett legalább az egyik (vagy akár több) eseményen, jelentkezhet az akcelerátor-előkészítő programba, amely nyolc héten keresztül zajlik online.

A Jump for CEE 2022 decemberéig különböző időpontokban e három modul váltakozásával kerül megrendezésre. Az idén novemberi alkalmakra jelentkezni legkésőbb a Hackathon kezdetéig lehet.

További információ a programról és jelentkezés a Jump for CEE hivatalosan weboldalán:

https://startupwiseguys.com/jumpforcee/

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS