A Startup Wise Guys indítja el Magyarországon a Google vállalkozásösztönző programját

2021. 10. 28., 19:45

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált ”Jump for CEE” elnevezésű programot. A részvétel ingyenes és nem feltétel, hogy a jelentkezők a program során létrehozott projektekből tulajdonrészt biztosítsanak a szervezők számára.

Az „Impact Challenge CEE” program keretében a Google.org több mint 2 millió eurót oszt szét különböző szervezetek, vállalkozások és tudományos intézmények között azért, hogy ösztönözze a nonprofit innovációt. A program célja a világjárvány gazdasági utóhatásaitól szenvedő vállalkozók és szervezetek támogatása. Eddig végzett munkájuk elismeréseként választotta be a program szervezői közé a Google az észt Startup Wise Guys-t.

A Jump for CEE szervezői három fázisban összesen 400 jelentkezőt várnak készségfejlesztő workshopjaikra. A program november 1-én és november 3-án két online Idea Hack eseménnyel kezdődik, amelyet előbb egy több napos Hackathon követ november 15. és 17. között, majd egy akcelerátor-előkészítő 2022-ben. Mindegyik alkalom célja, hogy tapasztalt mentorok segítségével megtanítsa a résztvevőknek az üzletfejlesztés alapjait, hozzá segítse őket ötleteik pontosabb kidolgozásához és átadja azt a vállalkozói szemléletet, amely elengedhetetlen egy sikeres projekt létrehozásához.

„Amit a startup közösségen kívül sokan nem feltétlenül tudnak, az az, hogy a startup alapítók és a befektetők mindig azon gondolkodnak, hogyan tudnának hozzátenni ahhoz a közösséghez, ahonnan érkeztek. A startup alapítókat nem a pénz, hanem a problémamegoldás iránti szenvedély vezérli. Ez különbözteti meg őket a többi cégtulajdonostól. Célunk, hogy az SWG kapcsolatait és tapasztalatát a projekt szolgálatába állítsuk, hogy a résztvevők maguk is ilyen problémamegoldókká váljanak” – emelte ki Cristobal Alonso, a Startup Wise Guys nemzetközi vezetője.

A Jump for CEE résztvevőinek nem kell működő üzlettel vagy akár üzleti tervvel rendelkezniük a programba való jelentkezés előtt. A szervezők mindenkit várnak Litvániából, Lettországból, Észtországból, Lengyelországból, Csehországból, Szlovákiából, Bulgáriából, Görögországból, Magyarországról vagy Romániából, aki megfelelő angol nyelvtudással és némi digitális jártassággal rendelkezik.

Az Idea Hack segít a jelentkezőknek elképzelésük kialakításában, míg a 48 órás Hackathon sokkal jobban bevonja a résztvevőket, a végén pedig egy szakmai zsűri előtt mutathatják be elképzelésüket. Bárki, aki részt vett legalább az egyik (vagy akár több) eseményen, jelentkezhet az akcelerátor-előkészítő programba, amely nyolc héten keresztül zajlik online.

A Jump for CEE 2022 decemberéig különböző időpontokban e három modul váltakozásával kerül megrendezésre. Az idén novemberi alkalmakra jelentkezni legkésőbb a Hackathon kezdetéig lehet.

További információ a programról és jelentkezés a Jump for CEE hivatalosan weboldalán:

https://startupwiseguys.com/jumpforcee/

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS