A fake news világában is fontos hírforrásnak tartjuk a tévét

2019. 11. 07., 15:30

A TV technológiában és a műsorkínálatban megjelenő újdonságok pozitív kulturális változást indítottak el az európai felhasználók körében, derül ki a Samsung új kutatásából. A felmérés, amelyet a vállalat 50 éves évfordulója alkalmából készített, azt mutatja, hogy a televízió fejlődése hatással van az emberek mindennapi életére. Legyen szó a legújabb technológiákról, mint például a 8K felbontás, vagy a ma már elérhető magas minőségű és sokszínű tartalmakról, a tévének komoly szerep jut a hétköznapokban.

Az európai válaszadók 57 százaléka nézett már olyan tévéműsort, amely aktívan befolyásolta a szociális kérdésekről alkotott véleményét, mint például a klímaváltozás, a szegénység, a gazdasági egyenlőtlenségek vagy a negatív diszkrimináció. A BBC „A kék bolygó” című sorozata a kutatásban résztvevők 83 százalékát ösztönözte arra, hogy változtassanak az életvitelükön, például kevesebb egyszerhasználatos műanyagot használjanak.

A jelenkori kérdéseket feldolgozó tartalmak iránti érdeklődés kiemelkedően magas, a megkérdezett európaiak kétharmada szeretne több, aktuális történésekkel foglalkozó műsort látni. Az informatív adások általánosságban is egyre népszerűbbek, a válaszadók 56 százaléka a dokumentumfilmeket nevezte meg, mint a legtöbbet fejlődött műfajt. A közbeszédbe is bekerülő „fake news”, azaz álhír kifejezés és a hírműsorokba fektetett bizalom csökkenése ellenére a tévéhíradó továbbra is fontos műfaj, a kutatásban résztvevő európai tévénézők közel három negyede (74 százaléka) számára továbbra is a TV az egyik legfontosabb hírforrás.

A tartalommal együtt a nézők is folyamatosan alakulnak. A kutatásban résztvevők 73 százaléka szerint a tévé segítette valamely képességük fejlesztését. Van, aki új nyelvet tanult meg, vagy új sportot próbált ki, esetleg önkéntesmunkába kezdett a műsorok hatására. A válaszadók negyede választott olyan új úticélt magának a tévében látottak alapján, amelyre korábban nem gondolt volna, 38 százalékuk pedig más kultúrák receptjeit is kipróbálná. Ez a szám 41 százalékra emelkedik az okostévé felhasználók körében, ez is jól mutatja az internetelérés és az okos funkciók hatását a felhasználói élményre.

A televízió, amellett, hogy változásra és a nyitottságra ösztönzi a nézőket, továbbra is fontos szerepet játszik a kikapcsolódásban. A válaszadók negyede szerint a tévénézés hozzájárul az általános mentális egészségükhöz, további egyharmaduk számára pedig ez az első számú feltöltődési forma.

A kutatás megmutatta, hogy a tévénézés még mindig elsősorban társas élmény. A válaszadók fele szerint a közös tévézés valódi családi program. Az európaiak több mint harmadának (34 százalék) van olyan közös emléke szeretteivel, amely a tévéhez kötődik, például jelentős sportesemények közvetítései vagy fontos híradások. Ezek is azt mutatják, hogy a televízió a pozitív élmények platformja.

„A televíziózás ma is informál, inspirál minket és különleges pillanatokkal gazdagítja az életünket. Legújabb kutatásunk megmutatja a tévénézőkre gyakorolt hatásait, mi pedig elkötelezettek vagyunk a felhasználó központú innovációk iránt, amelyek újra definiálják a TV szerepét a felhasználók otthonában – mondta Nathan Sheffield, a Samsung Szórakoztató elektronikai üzletágának európai vezetője.

„Az újgenerációs televíziós élményeket olyan készülékeken keresztül hozzuk el, mint például a forradalmi QLED 8K sorozat, melynek tagjai letisztult formatervezésben jelenítenek meg egyedülálló képminőséget. Ezek az eszközök új, izgalmas élmények alapját jelenthetik. A magasabb minőségű, nagyméretű kijelzőkön megjelenített kreatív és sokszínű tartalommal a televízió továbbra jelentős hatással lehet a felhasználók mindennapi életére.”

A kutatás további eredményei

Növekvő reprezentáció a tévében:

  • Az európaiak 44 százaléka szerint a faji és etnikai reprezentáció drasztikusan javult a tévéadásokban az elmúlt 5 évben.

A TV szélesíti a kulturális ismereteinket:

  • A tengerentúli adások egyre szélesebb körű elterjedésével az európaiak 40 százaléka szerint a tévé segít az idegen kultúrák megismerésében.

A tévé hozzájárul a kapcsolatépítéshez:

  • A válaszadók negyede építi személyes kapcsolatait a televízió mellett legalább havi rendszerességgel.

A QLED a tartalomfogyasztás jövője:

  • A QLED felhasználók 80 százaléka szerint ez a technológia nagyban hozzájárul a felhasználói élményhez.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS