A fake news világában is fontos hírforrásnak tartjuk a tévét

2019. 11. 07., 15:30

A TV technológiában és a műsorkínálatban megjelenő újdonságok pozitív kulturális változást indítottak el az európai felhasználók körében, derül ki a Samsung új kutatásából. A felmérés, amelyet a vállalat 50 éves évfordulója alkalmából készített, azt mutatja, hogy a televízió fejlődése hatással van az emberek mindennapi életére. Legyen szó a legújabb technológiákról, mint például a 8K felbontás, vagy a ma már elérhető magas minőségű és sokszínű tartalmakról, a tévének komoly szerep jut a hétköznapokban.

Az európai válaszadók 57 százaléka nézett már olyan tévéműsort, amely aktívan befolyásolta a szociális kérdésekről alkotott véleményét, mint például a klímaváltozás, a szegénység, a gazdasági egyenlőtlenségek vagy a negatív diszkrimináció. A BBC „A kék bolygó” című sorozata a kutatásban résztvevők 83 százalékát ösztönözte arra, hogy változtassanak az életvitelükön, például kevesebb egyszerhasználatos műanyagot használjanak.

A jelenkori kérdéseket feldolgozó tartalmak iránti érdeklődés kiemelkedően magas, a megkérdezett európaiak kétharmada szeretne több, aktuális történésekkel foglalkozó műsort látni. Az informatív adások általánosságban is egyre népszerűbbek, a válaszadók 56 százaléka a dokumentumfilmeket nevezte meg, mint a legtöbbet fejlődött műfajt. A közbeszédbe is bekerülő „fake news”, azaz álhír kifejezés és a hírműsorokba fektetett bizalom csökkenése ellenére a tévéhíradó továbbra is fontos műfaj, a kutatásban résztvevő európai tévénézők közel három negyede (74 százaléka) számára továbbra is a TV az egyik legfontosabb hírforrás.

A tartalommal együtt a nézők is folyamatosan alakulnak. A kutatásban résztvevők 73 százaléka szerint a tévé segítette valamely képességük fejlesztését. Van, aki új nyelvet tanult meg, vagy új sportot próbált ki, esetleg önkéntesmunkába kezdett a műsorok hatására. A válaszadók negyede választott olyan új úticélt magának a tévében látottak alapján, amelyre korábban nem gondolt volna, 38 százalékuk pedig más kultúrák receptjeit is kipróbálná. Ez a szám 41 százalékra emelkedik az okostévé felhasználók körében, ez is jól mutatja az internetelérés és az okos funkciók hatását a felhasználói élményre.

A televízió, amellett, hogy változásra és a nyitottságra ösztönzi a nézőket, továbbra is fontos szerepet játszik a kikapcsolódásban. A válaszadók negyede szerint a tévénézés hozzájárul az általános mentális egészségükhöz, további egyharmaduk számára pedig ez az első számú feltöltődési forma.

A kutatás megmutatta, hogy a tévénézés még mindig elsősorban társas élmény. A válaszadók fele szerint a közös tévézés valódi családi program. Az európaiak több mint harmadának (34 százalék) van olyan közös emléke szeretteivel, amely a tévéhez kötődik, például jelentős sportesemények közvetítései vagy fontos híradások. Ezek is azt mutatják, hogy a televízió a pozitív élmények platformja.

„A televíziózás ma is informál, inspirál minket és különleges pillanatokkal gazdagítja az életünket. Legújabb kutatásunk megmutatja a tévénézőkre gyakorolt hatásait, mi pedig elkötelezettek vagyunk a felhasználó központú innovációk iránt, amelyek újra definiálják a TV szerepét a felhasználók otthonában – mondta Nathan Sheffield, a Samsung Szórakoztató elektronikai üzletágának európai vezetője.

„Az újgenerációs televíziós élményeket olyan készülékeken keresztül hozzuk el, mint például a forradalmi QLED 8K sorozat, melynek tagjai letisztult formatervezésben jelenítenek meg egyedülálló képminőséget. Ezek az eszközök új, izgalmas élmények alapját jelenthetik. A magasabb minőségű, nagyméretű kijelzőkön megjelenített kreatív és sokszínű tartalommal a televízió továbbra jelentős hatással lehet a felhasználók mindennapi életére.”

A kutatás további eredményei

Növekvő reprezentáció a tévében:

  • Az európaiak 44 százaléka szerint a faji és etnikai reprezentáció drasztikusan javult a tévéadásokban az elmúlt 5 évben.

A TV szélesíti a kulturális ismereteinket:

  • A tengerentúli adások egyre szélesebb körű elterjedésével az európaiak 40 százaléka szerint a tévé segít az idegen kultúrák megismerésében.

A tévé hozzájárul a kapcsolatépítéshez:

  • A válaszadók negyede építi személyes kapcsolatait a televízió mellett legalább havi rendszerességgel.

A QLED a tartalomfogyasztás jövője:

  • A QLED felhasználók 80 százaléka szerint ez a technológia nagyban hozzájárul a felhasználói élményhez.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Van egy apró kis bolt a Liliom utcában, ahol a gasztronómia szerelmesei garantáltan elérzékenyülnek. Fekete Antonio szakácskönyvboltja majd’ kétszáz kiadó legjobbját kínálja azoknak, akik nem elégszenek meg a középszerrel.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS