Szeptember 15-ig lehet jelentkezni a Smart Family Nagydíj 2021 startupversenyre

2021. 09. 09., 19:15

Szeptember 15-ig lehet pályázni a családokat segítő, okos megoldásokat nyújtó startupoknak meghirdetett Smart Family Nagydíj 2021 versenyre, amelynek összdíjazása 11 millió forintra emelkedett – tájékoztatott Fűrész Tünde, a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) elnöke.

Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium digitalizációért felelős helyettes államtitkára bejelentette: az eredetileg hatmillió forintos pályázatot a tárca további 4 millió forinttal támogatja. Az államtitkár szerint bár sokszor beszélünk arról, hogy az innováció a különböző ágazatokban milyen hatást képes gyakorolni, miben teheti hatékonyabbá, kényelmesebbé az életet, de fontos, hogy az innovációt a családok aspektusából is megvizsgálják, mert a családok jelentik egy nemzet alap építő kövét. Solymár Károly Balázs egyedülállónak nevezte a programot és reményét fejezte ki, hogy elő tudják csalogatni a hazai kis és középvállalkozásokban rejlő tudást.

Bakos Piroska, a MOL Magyarország szóvivője bejelentette: a MOL is felajánlott két díjat, 1 millió forintos különdíjuk mellett a „társadalmi és közösségi innovációk a családi kapcsolatokért” kategória győztesének egy hétvégi limózást ajánlanak fel 400 kilométeres limittel. A szóvivő hangsúlyozta, hogy az innováció és a családok a MOL számára is fontosak. Mint mondta támogatják az innovatív gondolkodásmódot: a MOL végez kutatásokat alternatív üzemanyagokkal, például hidrogénnel, szintetikus üzemanyagokkal, de a MOL Bubi, és a MOL Limó szolgáltatásokkal is a fenntarthatóságot viszik az emberek életébe. A MOL feladatának és kötelességének érzi, hogy támogatást nyújtson a sport, a kultúra, a környezetvédelem területén működő vállalkozásoknak, cégeknek – fogalmazott.

Szalai Piroska, a KINCS Smart Family Centrum vezetője ismertette: pályázni hat kategóriában – társadalmi és közösségi innovációk, e-egészség, a jövő oktatása, okos családi otthonok, családi kassza, zene és kreatív megoldások – lehet. Elmondta, hogy már eddig is sok pályázat érkezett, amelyeknek 10 százaléka kisvállalkozás, 90 százalékuk pedig mikorvállalkozás, vagyis 10 főnél kevesebb embert foglalkoztatnak. A pályázó társaságok 75 százaléka 3 évnél fiatalabb cég, közülük minden negyedik 1 évnél is fiatalabb. Lehetnek olyanok is, akik épp a pályázat miatt indították el a vállalkozásukat. A pályázaton csak létező vállalkozások indulhatnak. A startupok társalapítóinak 43 százaléka nő, míg az Európai Unióban egy 2020-as felmérés szerint ez a szám csak 15 százalékos. Hozzátette: ez azt jelenti, hogy Magyarországon a női tudást és képességeket a strartup és innovációs területen is hasznosítjuk.  

Fűrész Tünde közlése szerint a pályázat elbírálásában a MOL, a Tungsram, a Gránti Bank és a Béres Gyógyszergyár képviselői is részt vesznek. Elmondta: országjáró körútjuk során azt tapasztalták, hogy országszerte nagy igény és érdeklődés van a startupok helyzetbe hozása iránt. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS