Ez az innováció segítheti a vállalkozásokat a válság leküzdésében

2020. 08. 10., 08:30

Az innovációra való nyitottság alapjaiban határozta meg azt, hogy egy cég ki tud-e lábalni a válságból. A túlélésben nagy szerepe volt a technológiai újításoknak, az üzleti modell újragondolásának, valamint a menedzsment innovációnak. A K&H Bank ezért a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal a vírusjárvány következtében alkalmazott újító megoldásokat is elismeri, a pályázatokat 2020. augusztus 31-ig lehet benyújtani.

A jelenlegi járványhelyzet alapjaiban alakítja át a gazdaságot és a vállalkozások működését. Nem egy rövid válságkezelésre, hanem egy alapvetően új látásmódra van szükség, amiben a változásokra, az egyedi megoldásokra nyitott vezetői hozzáállás kapja a főszerepet.

A krízishelyzet ugyanis megmutatta, hogy a fennmaradáshoz elengedhetetlen innovációs lehetőségek alkalmazásánál nem feltétlenül az újonnan kifejlesztett technológiák bizonyutak hatékonynak, hanem sokkal inkább számított a nyitottság, az adaptációs készség a már meglévő innovációkra. Felismerve ennek a jelentőségét, a K&H családi vállalatok kiválósági díjra a cégek tavaly pályázhattak először innováció témában, idén pedig azokat a megoldásokat díjazzák, amelyek egyben a járvány leküzdésére is választ adtak.

„A családi vállalatok rendkívül újítók, ha a saját szakmájukhoz kötődő fejlesztésekről, például gyártásbővítésről, értéklánc korszerűsítéséről van szó, azonban menedzsment innovációban – amely nem az alaptevékenységhez köthető területeket fedi le – gyengébb lábakon állnak. Ezek a nem termeléshez kapcsolódó fejlesztések azért meghatározóak, mert egy kedvező gazdasági környezetben a hatékonyabb cégvezetést támogatják, válsághelyzetben viszont a fennmaradást jelenthetik, hiszen a megfelelő döntések gyors meghozatalában játszanak szerepet. Egy jó vállalatirányítási és kontrolling rendszer lehetővé teszi, hogy a vezetők a döntéskor ne csak az érzéseikre hagyatkozzanak, hanem pontosan lássák cégük naprakész működési számait. Másik fontos lépés a céges folyamatok digitalizálása, a kommunikációs rendszerek használata és a távoli szerverelérés ugyanis a távmunka során is segíti a hatékony közös munkát” – hangsúlyozta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

„Azt látjuk, hogy a válság leküzdéséhez kétfajta innováció volt a legfontosabb. Egyrészt a technológiai újítások, hiszen azok a digitális megoldások – például digitális kommunikációs rendszerek vagy robotok alkalmazása –, amelyek normál körülmények között a hatékonyságot fokozzák, most alapfeltételei lettek a napi szintű működésnek. Másrészt az üzleti modell újragondolására is szükség volt. Azok a vállalkozások állhatnak tehát gyorsabban talpra és kezelhetnek könnyebben egy hasonló helyzetet, amelyek saját működésük fejlesztésébe invesztálnak, illetve képesek alkalmazni a technológia adta lehetőségeket. Ezeket a működő megoldásokat keressük most a K&H családi vállalatok kiválósági díj keretében, hogy az előremutató példákból más cégek is inspirációt nyerjenek” – tette hozzá Ékes Ákos.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS