Elindult a nagyvállalati fókuszterületi innovációs program

2024. 12. 07., 10:07

December 6-tól február 28-ig lehet pályázni az új, nagyvállalati fókuszterületi innovációs programra – jelentette be Bódis László, a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára pénteki sajtótájékoztatóján.

Pályázatot nyújthatnak be magyarországi nagyvállalkozások önállóan vagy – kis- és középvállalkozásokkal együttműködésben – konzorciumi formában. Egyetem vagy kutatóintézet bevonása kötelező a programba.

A pályázat keretösszege 15 milliárd forint, egy projekt minimum 1,5, legfeljebb 3 milliárd forintra pályázhat, a támogatás intenzitása 50 százalék körül alakul. A felhívás a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal honlapján érhető el, a pályázatok február 28-ig nyújthatók be. A döntések a pályázatokról várhatóan tavasz végén, nyár elején születhetnek meg. A nagyvállalati fókuszterületi innovációs programban a Neumann János program három fókuszterületére, a digitális átállás, a zöld átállás és az egészséges élet területére vonatkozó pályázatokat várnak.

A stratégiai cél ezen pályázat esetében az egyetemek, a kutatóintézetek és a vállalati szektor összekapcsolása – hangsúlyozta Bódis, hozzáfűzve, hogy olyan fejlesztéseket kívánnak támogatni, ahol szorosan együtt dolgoznak a nagyvállalkozások és az egyetemi, kutatóintézeti csoportok.

A programnak két alprogramja lesz elérhető. Az egyik egy ipari termékfejlesztési alprogram, amelynek célja, hogy új, innovatív termékszolgáltatás és technológia kerüljön kifejlesztésre és piacra a következő években. A másik egy tudás- és kapacitásbővítő alprogram, amely azt szolgálja, hogy olyan hosszú távú együttműködések alakuljanak ki a nagyvállalatok és az egyetemek között, amelyek akár 3–5–8–10 éven át tudják folyamatosan táplálni a nagyvállalatok innovációs folyamatait. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-24 11:05:00
A munkavállaló rendszerint a munkaidejében köteles a munkáltató rendelkezésére állni. Lehetséges azonban, hogy a munkáltató munkaidőn kívüli rendelkezésre állást írjon elő, amelynek egyik formája a készenlét. Dr. Szabó Gergely ügyvéd összefoglalója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS