Valóban lejárt a nyitott irodák aranykora?

2019. 08. 15., 13:15

A kétezres évek elején kifejezetten vonzónak tűntek a nyitott irodák, mert nagyobb kreativitást, közösségépítő hatást ígértek. Az open office kora több elemzés szerint lejárt, de legalábbis finomításra szorul. Vajon milyen iroda után vágyakozunk most? Erre kereste a választ a Dreamjo.bs a felmérésében.

Balogh Péter, az NNG társalapítója és egykori vezérigazgatója, jelenleg startupokat segítő angyalbefektető, mentor arról értekezett két éve a Forbes.hu-n, hogy „nyitott irodába akkor ültesd a csapatodat, ha nem várod el tőlük a gondolkodást”.

Mivel a kérdés Balogh Pétert továbbra is foglalkoztatja, saját cégével és a Dreamjo.bs-zal közösen készítettek egy felmérést.

Milyen irodában dolgozna a legszívesebben? – tették fel a kérdést.

  • A megkérdezettek 13 százaléka voksolt a nyitott térre,
  • 13 százalék a hasonló elven alapuló közösségi irodára szavazott,
  • a legtöbben (36 százalék) zárt térben, legfeljebb 3 személy társaságában dolgoznának szívesen,
  • 19 százalék félmegoldással is kibékülne, elkerített dolgozói állomásokban is meglenne a nyitott irodán belül,
  • a saját irodát 21 százalék választaná szívesen. (Ez összesen 102 százalék, nyilván kerekítésekből adódóan.)

Az eredmény azokat erősíti, akik azt vallják, hogy a nyitott iroda adta túl sok inger nem feltétlenül serkenti, épp ellenkezőleg, sokszor akadályozza a hatékony munkavégzést. A dolgozók többségének valószínűleg szüksége van a nyugodt, csendes munkakörnyezetre az elmélyülést igénylő feladatok elvégzéséhez.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS