Ön felvenne takarításhoz céges pólót?

2019. 09. 02., 17:00

Van, akinek a munka és a magánélet két egymástól nagyon távol álló dolog. És van, akinek lazább az átjárás a két terület között – olvasható a DreamJo.bs blogjában.

Van, aki értékesebb munkavállalónak tartja magát, ha este is és hétvégén is olvas email-eket, mások viszont éppen akkor büszkék magukra, ha sikerül elkerülniük a munkaidőn kívüli email csekkolgatást – olvasható a DreamJo.bs blogbejegyzésében.

A munkahelyi és magánéleti szerepet szétválasztók általában nem tartanak személyes tárgyakat a munkahelyükön, nincs fényképük a családról az íróasztalon, és nincs saját bögréjük a konyhában. Nem viselnek munkahelyi szimbólumokat munkaidőn kívül, még takarításhoz sem vennék fel egy céges ruhadarabot.

Bár a határok meghúzása a szegmentálók számára ösztönös, szélsőséges esetben külön erőfeszítéseket tesznek azért, hogy véletlen se szivárogjon át az információ egyik területről a másikra. Az integráló társaik olykor zavarhatják őket, hiszen nem csak saját magánéletüket védik, hanem másokéra sem kíváncsiak.

Az integrálóknak viszont egyenesen kihívást jelenthet a munka és magánélet közötti határ meghúzása. Ezen típusba tartozók túlműködve, akár munkamániások is lehetnek, a kiégésre is nagyobb az esélyük, mint a határokat jól tartóknak.

A vezető viselkedése mindig mintaként szolgál; ő jelöli ki, hol ér véget a munka, és hol kezdődik a magánélet. Ha nála elmosódnak a határok, a beosztottaktól sem lehet nagyon mást várni. Ugyanez igaz a közvetlen csapatra is. Ha mindenki küldözget üzeneteket munka után, nehéz lesz egyedüli szegmentálóként nemet mondani.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS