Munkahelyeink.hu: a felhasználók 58 százaléka elégedett a rugalmas munkavégzéssel kapcsolatos lehetőségeivel

2023. 08. 17., 13:22

Az elmúlt években Magyarországon is egyre több vállalkozás kezdte el felismerni, hogy a munkavállalói elégedettséghez milyen jelentős mértékben járul hozzá a munka és a magánélet közötti egyensúly feltételeinek megteremtése. A több mint kétszázezer regisztrált munkavállalóval rendelkező Munkahelyeink.hu a felhasználói értékelések alapján készített elemzést a magyar foglalkoztatottak vonatkozó attitűdjeiről.

A korábban hatályos jogi keret korszerűsítése érdekében az EU tagállamoknak 2022. augusztus 2-áig kellett elfogadniuk és kihirdetniük azokat a törvényeket és közigazgatási rendelkezéseket, amelyek a magánélet és a karrier közötti megfelelő egyensúly kialakítását szolgálják. A vonatkozó direktíva szerint a nemzeti jogszabályok és szakpolitikák feladata az apasági szabadság, a szülői szabadság, a gondozói szabadság és a rugalmas munkafeltételek uniós szintű megteremtése.

„A tagállamoknak három évük volt arra, hogy elfogadják és megteremtsék azt a jogszabályi környezetet, amely az egyenlő munkahelyi bánásmódra vonatkozó ajánlásokat átülteti a gyakorlatba, és lehetővé teszi a szülők számára a munka és a gondozási feladatok hatékonyabb összeegyeztetését. Mivel a Munkahelyeink.hu küldetése egy átláthatóbb és hatékonyabb munkaerőpiac megteremtése, egy évvel a határidő letelte után megvizsgáltuk, hogy az adatbázisunkban szereplő munkavállalók mennyire elégedettek a területen tapasztalt lehetőségeikkel” -- mondta Costin Tudor, a Munkahelyeink.hu vezérigazgatója.

A platformon 2022. augusztusa és 2023. júliusa közötti időszakban született több mint 10 ezer szöveges értékelés szemantikai elemzése szerint a felhasználók 58 százaléka elégedett a munka-magánélet egyensúlyával, illetve a távoli/hibrid/rugalmas munkavégzéssel kapcsolatos lehetőségeivel, de a felhasználók 61,5 százaléka optimálisabb lehetőségekre vágyik ezen a területen. Az elemzés szerint ugyanakkor nem minden munkavállaló keres feltétlenül olyan pozícióit, amely biztosítja a távmunka lehetőségét: az adatok alapján 32 százalék pozitívumnak, míg 21 százalék kifejezetten negatív szempontnak tekinti a home office-szal kapcsolatos rugalmasságot.

A vizsgálat arra is rámutat, hogy a munkavállalók 55 százaléka számára a munkáltató rugalmasság iránti általános nyitottsága fontosabb szempont, mint önmagában a távoli munkavégzés lehetősége. Az oldal felhasználói a szöveges értékelések mellett különböző szempontok szerint pontszámokkal, illetve csillagokkal is minősíthetik a munkaadókat. Ebben a rendszerben a felhasználók 43,6 százaléka adott maximális 5 csillagos, 11,7 százalék pedig 1 csillagos értékelést munkáltatójának a munka és a magánélet egyensúlyának területén.

„Elemzésünk eredményei azt mutatják, hogy a munka és a magánélet harmonizálása érdekében megalkotott jogszabályi környezet által biztosított előnyök nagyon fontosak a magyar munkavállalók számára, de még mindig azok vannak többségben, akik úgy érzik, hogy ezen a területen további előrelépésre lenne szükség a vállalatok oldaláról. A munkáltatók számára is számos előnnyel jár a családi kötelezettségeket tiszteletben tartó munkahely kialakítása, mivel számos kutatás igazolta, hogy azok az alkalmazottak teljesítenek jobban a munkahelyükön, akiket nem pénzzel vagy béren kívüli juttatásokkal (uszodabérlet, üdülési csekk stb.) ösztönöznek, hanem akik rugalmas időbeosztásban dolgozhatnak” – tette hozzá Costin Tudor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS