Megszerették a fiatal dolgozókat

2021. 02. 03., 15:30

Derűlátás és pesszimizmus is felfedezhető a fiataloknál – derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a dolgozó 19-29 évesek munkaerőpiaci helyzetét vizsgálta. Az érintettek 69 százaléka érezte stabilnak a munkahelyét a múlt év végén, szemben a három hónappal korábbi alig több mint 40 százalékos aránnyal. Nagyon kevesen mondták azt, hogy a járvány miatt kialakult helyzetben könnyű lenne állást találni. Ugyanakkor rekord is született, a dolgozó fiatalok majdnem fele - 48 százaléka - érezte megbecsültnek magát a munkahelyén, hasonlóan jó eredményre a felmérés 8 éves történetében sosem volt példa.

A pandémia mindent elrontott

Súlyos csapást mért a gazdaságra, többek között a munkaerőpiacra a koronavírus-járvány. A munkanélküliségi ráta a múlt év közepén átlépte az 5 százalékos szintet, igaz, utána 4,5 százalékra csökkent. A fiatalok – azaz a 20-24 évesek és a 25-29 évesek munkanélküliségi rátája pedig 13,4, illetve 7 százalékon tetőzött a múlt év második negyedében, ami több mint 4 éves csúcsot jelentett. A pandémia utáni fellendülés üteme nagyban függ a foglalkoztatás alakulásától, így a fiatalok munkaerőpiac aktivitásától is.

Optimizmus vs. pesszimizmus

A dolgozó fiatalok a múlt év végén már sokkal stabilabbnak látták a munkahelyüket, mint három hónappal korábban - derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a fiatalok munkaerőpiaci helyzetét vizsgálta a múlt év utolsó három hónapjában. A 19-29 éves korosztály dolgozó tagjainak 69 százaléka volt ezen a véleményen, szemben a 2020 harmadik negyedévben mért 45 százalékos aránnyal. A jelentős negyedéves javulás ellenére 69 százalékos arány igazából a korábbi negyedéveknek megfelelő eredmény. Az állásban lévő fiataloknak egyébként 8 százaléka érezte bizonytalannak a munkahelyét.

Az is kiderült ugyanakkor, hogy a járvány kedvezőtlen munkaerőpiaci hatásai miatt a fiatalok sokkal nehezebbnek látják az elhelyezkedési lehetőségeket. A dolgozó fiatalok mindössze 19 százaléka mondta azt, hogy könnyen tudna új állást szerezni, ez megfelel a múlt év korábbi negyedéveiben mért szintnek, ugyanakkor többéves mélypontot jelent, 2016-ban fordult elő utoljára, hogy a munkaerőpiaci szempontból aktív fiatalok ötöde volt optimista. A kutatás szerint a megkérdezettek közel 60 százaléka tartotta nehéznek az elhelyezkedést.

„Csúcson” a fiatalok

Tehát az álláskeresési kilátásaikat borúsnak mondták, de a felmérés egyúttal egy kedvező rekordot is hozott. A dolgozó fiatalok 48 százaléka úgy látta, megbecsülik a munkahelyén, hasonlóan jó eredményre a kutatás 8 éves történetében még nem volt példa.

A megkérdezett fiatalok 8 százaléka szerint nagyon számít rá a cégük, 40 százalékuk pedig azt mondta megfelelően kezelik őket a munkahelyükön, míg 4 százalékuk egyáltalán nem érzett ilyet.

K&H ifjúsági index

A 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait – többek között a lakhatással, munkával, előrelépési lehetőségekkel, oktatással, egészséggel, családdal kapcsolatban – vizsgálja a K&H ifjúsági indexe, amely 2020 második negyedévében +19 ponton állt. A kutatásban 300 fiatal vesz részt, az adatfelvétel 2020. november 6-17. között történt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS