Jófogás Állás: a legtöbben futárt, raktárost, biztonsági őrt és takarítót keresnek

2020. 04. 29., 14:30

A járványhelyzet hatása szektoronként és az álláshirdetések tekintetében is eltérő mértékben mutatkozik meg, míg a HR területe és a munkavállalókkal folytatott kommunikáció minden eddiginél fontosabbá vált. A kékgalléros álláshirdetésekben erős Jófogás ezért megkérdezte stratégiai partnereit, a Tesco Magyarországot, a Unix-et, a Trenkwaldert és a JCDecaux-t arról, hogy miként alkalmazkodnak a fennálló körülményekhez és milyen döntéseket kellett meghozniuk.

A Jófogás piacvezető apróhirdetési oldalként, több stratégiai partnerrel együttműködve, jelenleg közel 7200 betöltendő pozíciót hirdet, amelyek 90 százaléka kékgallérosok toborzására szolgál. A járvány miatt kialakult válsághelyzet minden vállalatot alkalmazkodásra és olykor nehezebb döntések meghozatalára is kényszerített, hiszen a szakmai munkaerőre bizonyos kiemelt szektorokban (például kiskereskedelem, élelmiszeripar, logisztika) az eddiginél is nagyobb szükség van, azonban sok esetben a költségeket is racionalizálni kell. A körülmények szabta korlátokat minden cég másképp kezeli.

„Azt látjuk a piacon, hogy a kékgalléros toborzás nem állt le teljesen, hanem inkább egy átrendeződésen ment keresztül. Egy hónappal ezelőtthöz képest a Jófogás „Állás” kategória látogatottsága 29 százalékkal nőtt, ami egyértelműen a kereslet növekedését mutatja, az adatbázisunk pedig mindössze 21 százalékkal csökkent, ami a piaci szereplőkkel összevetve nagyon jó aránynak mondható, hiszen van, ahol közel 50 százalékos visszaesésről is beszélhetünk. A leginkább keresett pozíciók nálunk jelenleg a futár, a raktáros, a biztonsági őr és a takarító munkatársak, ezért ezekre külön online kampányokat is indítottunk, hogy minél inkább segíteni tudjuk az álláskeresők elhelyezkedését” – mondta Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

A Jófogás olyan multinacionális partnerekkel működik együtt, mint például a JCDecaux, a Trenkwalder, a Unix és a Tesco Magyarország, akikben közös, hogy a Jófogás oldalán toboroznak munkaerőt. A HR szakmát és a munkaerő-megtartást is érintő átalakulásról ezért a Jófogás a cégek illetékes vezetőit is megkérdezte.

A nagyvállalatok a válaszok alapján arra törekszenek, hogy minden áron megtartsák az értékes munkaerőt, így a kevésbé kedvező, de szükséges intézkedések mellett a dolgozói jólétet (well-being), és – ahol lehetséges – az otthoni munkavégzés egészséges körülményeinek megteremtését, a játékos kapcsolattartást, és a sikeres jövőbeni „újrakezdést” is szem előtt tartják. Mindannyiuk számára nehézségekkel jár ez az időszak, a nagyvállalatok azonban óriási szerepet vállalnak a mindennapok formálásában, hiszen a stabil munkahely biztos anyagi hátteret ad, ami munkavállalói és egyben nemzetgazdasági létszükséglet is.

Rózsás Hajnalka, a Tesco Magyarország retail recruitment managere hangsúlyozta: „Áruházainkban kiemelt figyelmet fordítunk vásárlóink és munkatársaink biztonságára, fontos továbbá, hogy elismerjük munkatársaink erőfeszítéseit is. Az áruházakban, logisztikai központokban és online bevásárlási területen dolgozó munkatársaknak speciális elismerő bónuszokat fizetünk márciusban és áprilisban. Rugalmasabbá tettük a munkaidőn belüli szüneteket, valamennyi pénztárnál ideiglenes plexi falakat állítottunk fel, és a kollégák mentális és fizikai állapotának segítése érdekében több aktivitást is indítottunk, továbbá vitamint, gyümölcsöt, gyümölcslevet, rágcsálnivalót és reggelit is rendszeresen biztosítunk. Az elmúlt néhány hétben több száz új kollégát is üdvözölhettünk főként az online bevásárlási területen, amellyel számos nehéz helyzetbe került családnak tudtunk segíteni.”

Navratil Zsuzsa, a JCDecaux Hungary HR igazgatójaelmondta:„A járvány okozta helyzet eddig ismeretlen feladatok elé állít minket, de a home office kihívásait sikeresen megugrottuk. Viszont olyan gazdasági döntéseket kellett meghoznunk, amelyek olykor áldozatokkal is járnak. Kollégáinkkal szoros és folyamatos a kapcsolattartás, közösen viseljük a létszámstopból, a cafeteria juttatások felfüggesztéséből, a kötelező szabadágok kiadásából és csökkentett munkaidőből eredő terheket. A home office-szal sem állhat le a munkavállalók jólétének biztosítása, tájékoztatása, a közösség erejét az online térben is érezni kell. Karanteam nevű játékunk például mindennap tartogat lehetőséget kollégáinknak arra, hogy ápolják ezeket a kötelékeket. Célunk, hogy munkahelyünk megtartása mellett kezelhető veszteséggel, megerősödve jöjjünk ki a krízisből.”

G. Nagy Balázs István, a Trenkwalder ügyvezetője a döntéseket ismertette: „A piacon jelenleg a keresletkiesés átvészelése, a stabilitás, illetve a munkahelyek megőrzése a fő feladat, amely kompromisszumokkal jár. A vírus magyarországi megjelenését követően azonnal létrehoztunk egy operatív testületet, ami többek között a HR-rel közösen dolgozik azon, hogy a gördülékeny kommunikációt és a személyes jelenlét érzetét biztosíthassuk. A vállalat operatív testülete a lehető legtöbb kollégát home office-ba küldte, a továbbra is irodában dolgozó munkatársaink részére pedig minden szükséges védőfelszerelést biztosítottunk, munkába járásukat lehetőségeink szerint megkönnyítettük, és védelmükben az irodai forgalmat is minimalizáltuk.”

Dr. Varga Marianna, a Unix HR és belső kommunikációs vezetője kiemelte:„A jelenlegi időszakban kiemelten fontos számunkra, hogy a képzett, jól teljesítő munkatársainkat megtartsuk, ezért az elmúlt hetekben agilis döntésekre és gyors megvalósításra volt szükség: április elejétől a munkakörök 90 százalékában átálltunk a napi 6 órás munkavégzésre, partnereinket az online ügyintézés irányába tereljük, logisztikai központunkban pedig munkaidőkeretben foglalkoztatjuk a kollégákat. A dolgozóknak laptopokat és egyéb felszereléseket biztosítunk az otthoni munkavégzéshez, amely eddig nem volt része a céges kultúránknak. A kiosztott eszközökön túl a szervezetfejlesztést is bevonva, számos tippel segítjük az otthoni munkanapot az öltözködéstől a napirenden át a megnövekedett szabadidő hasznos eltöltéséig.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS