Jófogás Állás: a legtöbben futárt, raktárost, biztonsági őrt és takarítót keresnek

2020. 04. 29., 14:30

A járványhelyzet hatása szektoronként és az álláshirdetések tekintetében is eltérő mértékben mutatkozik meg, míg a HR területe és a munkavállalókkal folytatott kommunikáció minden eddiginél fontosabbá vált. A kékgalléros álláshirdetésekben erős Jófogás ezért megkérdezte stratégiai partnereit, a Tesco Magyarországot, a Unix-et, a Trenkwaldert és a JCDecaux-t arról, hogy miként alkalmazkodnak a fennálló körülményekhez és milyen döntéseket kellett meghozniuk.

A Jófogás piacvezető apróhirdetési oldalként, több stratégiai partnerrel együttműködve, jelenleg közel 7200 betöltendő pozíciót hirdet, amelyek 90 százaléka kékgallérosok toborzására szolgál. A járvány miatt kialakult válsághelyzet minden vállalatot alkalmazkodásra és olykor nehezebb döntések meghozatalára is kényszerített, hiszen a szakmai munkaerőre bizonyos kiemelt szektorokban (például kiskereskedelem, élelmiszeripar, logisztika) az eddiginél is nagyobb szükség van, azonban sok esetben a költségeket is racionalizálni kell. A körülmények szabta korlátokat minden cég másképp kezeli.

„Azt látjuk a piacon, hogy a kékgalléros toborzás nem állt le teljesen, hanem inkább egy átrendeződésen ment keresztül. Egy hónappal ezelőtthöz képest a Jófogás „Állás” kategória látogatottsága 29 százalékkal nőtt, ami egyértelműen a kereslet növekedését mutatja, az adatbázisunk pedig mindössze 21 százalékkal csökkent, ami a piaci szereplőkkel összevetve nagyon jó aránynak mondható, hiszen van, ahol közel 50 százalékos visszaesésről is beszélhetünk. A leginkább keresett pozíciók nálunk jelenleg a futár, a raktáros, a biztonsági őr és a takarító munkatársak, ezért ezekre külön online kampányokat is indítottunk, hogy minél inkább segíteni tudjuk az álláskeresők elhelyezkedését” – mondta Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

A Jófogás olyan multinacionális partnerekkel működik együtt, mint például a JCDecaux, a Trenkwalder, a Unix és a Tesco Magyarország, akikben közös, hogy a Jófogás oldalán toboroznak munkaerőt. A HR szakmát és a munkaerő-megtartást is érintő átalakulásról ezért a Jófogás a cégek illetékes vezetőit is megkérdezte.

A nagyvállalatok a válaszok alapján arra törekszenek, hogy minden áron megtartsák az értékes munkaerőt, így a kevésbé kedvező, de szükséges intézkedések mellett a dolgozói jólétet (well-being), és – ahol lehetséges – az otthoni munkavégzés egészséges körülményeinek megteremtését, a játékos kapcsolattartást, és a sikeres jövőbeni „újrakezdést” is szem előtt tartják. Mindannyiuk számára nehézségekkel jár ez az időszak, a nagyvállalatok azonban óriási szerepet vállalnak a mindennapok formálásában, hiszen a stabil munkahely biztos anyagi hátteret ad, ami munkavállalói és egyben nemzetgazdasági létszükséglet is.

Rózsás Hajnalka, a Tesco Magyarország retail recruitment managere hangsúlyozta: „Áruházainkban kiemelt figyelmet fordítunk vásárlóink és munkatársaink biztonságára, fontos továbbá, hogy elismerjük munkatársaink erőfeszítéseit is. Az áruházakban, logisztikai központokban és online bevásárlási területen dolgozó munkatársaknak speciális elismerő bónuszokat fizetünk márciusban és áprilisban. Rugalmasabbá tettük a munkaidőn belüli szüneteket, valamennyi pénztárnál ideiglenes plexi falakat állítottunk fel, és a kollégák mentális és fizikai állapotának segítése érdekében több aktivitást is indítottunk, továbbá vitamint, gyümölcsöt, gyümölcslevet, rágcsálnivalót és reggelit is rendszeresen biztosítunk. Az elmúlt néhány hétben több száz új kollégát is üdvözölhettünk főként az online bevásárlási területen, amellyel számos nehéz helyzetbe került családnak tudtunk segíteni.”

Navratil Zsuzsa, a JCDecaux Hungary HR igazgatójaelmondta:„A járvány okozta helyzet eddig ismeretlen feladatok elé állít minket, de a home office kihívásait sikeresen megugrottuk. Viszont olyan gazdasági döntéseket kellett meghoznunk, amelyek olykor áldozatokkal is járnak. Kollégáinkkal szoros és folyamatos a kapcsolattartás, közösen viseljük a létszámstopból, a cafeteria juttatások felfüggesztéséből, a kötelező szabadágok kiadásából és csökkentett munkaidőből eredő terheket. A home office-szal sem állhat le a munkavállalók jólétének biztosítása, tájékoztatása, a közösség erejét az online térben is érezni kell. Karanteam nevű játékunk például mindennap tartogat lehetőséget kollégáinknak arra, hogy ápolják ezeket a kötelékeket. Célunk, hogy munkahelyünk megtartása mellett kezelhető veszteséggel, megerősödve jöjjünk ki a krízisből.”

G. Nagy Balázs István, a Trenkwalder ügyvezetője a döntéseket ismertette: „A piacon jelenleg a keresletkiesés átvészelése, a stabilitás, illetve a munkahelyek megőrzése a fő feladat, amely kompromisszumokkal jár. A vírus magyarországi megjelenését követően azonnal létrehoztunk egy operatív testületet, ami többek között a HR-rel közösen dolgozik azon, hogy a gördülékeny kommunikációt és a személyes jelenlét érzetét biztosíthassuk. A vállalat operatív testülete a lehető legtöbb kollégát home office-ba küldte, a továbbra is irodában dolgozó munkatársaink részére pedig minden szükséges védőfelszerelést biztosítottunk, munkába járásukat lehetőségeink szerint megkönnyítettük, és védelmükben az irodai forgalmat is minimalizáltuk.”

Dr. Varga Marianna, a Unix HR és belső kommunikációs vezetője kiemelte:„A jelenlegi időszakban kiemelten fontos számunkra, hogy a képzett, jól teljesítő munkatársainkat megtartsuk, ezért az elmúlt hetekben agilis döntésekre és gyors megvalósításra volt szükség: április elejétől a munkakörök 90 százalékában átálltunk a napi 6 órás munkavégzésre, partnereinket az online ügyintézés irányába tereljük, logisztikai központunkban pedig munkaidőkeretben foglalkoztatjuk a kollégákat. A dolgozóknak laptopokat és egyéb felszereléseket biztosítunk az otthoni munkavégzéshez, amely eddig nem volt része a céges kultúránknak. A kiosztott eszközökön túl a szervezetfejlesztést is bevonva, számos tippel segítjük az otthoni munkanapot az öltözködéstől a napirenden át a megnövekedett szabadidő hasznos eltöltéséig.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS