Így reagált az európai országok munkaerőpiaca a járványra

2021. 02. 15., 14:30

A Process Solutions (PS), Magyarország piacvezető BPO (business process outsroucing) vállalata és az európai régió gyorsan növekvő független számviteli szolgáltatója nemzetközi felmérést készített az egyes piacokon működő leányvállalatok vezetőinek részvételével. A regionális jelentés arra keresi a választ, hogy a COVID-19 milyen rendszerszintű változásokat hozhat a magas színvonalú pénzügyi-, számviteli- és bérszámfejtési szolgáltatásokat igénylő multinacionális vállalatok elvárásaiban.

Az üzletmenet folytonossága kulcskérdés

A PS szakértői egyetértenek abban, hogy a koronavírus által előidézett váratlan és hirtelen változások kezdeti negatív hatásai mellett hosszú távon pozitív hatásokkal is számolhatnak a számviteli és bérszámfejtési szolgáltatásokat igénylő vállalatok.

A home office és a rugalmas munkaidő, vagy bármely környezeti körülmény megváltozhat, azonban a COVID-19 válság rámutat, hogy egy valami van, ami minden megváltozó körülmény esetében elvárás lesz az ügyfelek részéről, ez pedig az üzletmenet folytonosságának biztosítása. A számviteli -és bérszámfejtési szolgáltatásokat igénylő vállalatok, – legyenek akár helyi KKV-k, vagy multinacionális ügyfelek – azt várják partnereiktől, hogy garantálják számukra az üzletmenet folytonosságát.

A digitalizáció nem ismer határokat

A COVID-19 járvány nagyon rövid idő alatt változtatta meg a működési és üzleti környezetet, beleértve a távoli munkát és a digitális csatornákra történő nagy léptékű váltást. Olyan szolgáltatók tudtak erre gyorsan és eredményesen reagálni, akik már a járvány előtt is főként online-csatornákat használtak, mobil informatikai eszközökkel rendelkeztek, és megfeleltek a távoli elérés által megkövetelt szigorú IT- és adatbiztonsági elvárásoknak. A váltást segíthették az olyan megoldások, mint például a felhő-technológia vagy a fejlett videókonferencia felületek rugalmassága és testreszabhatósága. Ennek eredményeképpen a felhasználói oldal még fejlettebb és megbízhatóbb szolgáltatásokat tud igénybe venni, így a technológiai oldal többé nem jelent szűk keresztmetszetet az igények kiszolgálásában.

A számviteli feladatok kiszervezése a jelenlegi helyzetben egyre fontosabbá válhat

Míg sok vállalkozás küzd az önfenntartás kihívásával és a válság a BPO szektorra is hatással volt, a változások a kiszervezések bővülését is hozhatják.

Az ügyfelek rugalmasságot várnak a szolgáltatóktól. Ha kevesebb a munka, kevesebbet akarnak fizetni, ugyanakkor elvárás, hogy továbbra is egy tökéletesen felkészült szakember készítse el a könyvelést. Ha több a munka, akkor sem feltétlenül akarják bővíteni az alkalmazotti létszámot.

A lehetőségek egyrészt abból adódnak, hogy a korábban kiszervezésben nem gondolkozó cégek technológiailag alkalmassá és ezáltal nyitottabbá váltak a modern szolgáltatásokban való együttműködésre.

Ennél erősebb hajtóerő lehet, hogy az erőforrás-hiányos időszakban egy vállalkozás számára valós és gazdaságos alternatívát jelenthet a BPO-megoldás, a korábbinál magasabb szinten és garanciákkal megerősítve.

Magyarország:

„Magyarországon a vírus az elmúlt 10 év piaci növekedését állította meg. Az első hullámban sokkal nagyobb volt a pesszimizmus és az ijedtség, mint a második hullám folyamán” – mondta Szalai András, a PS magyarországi vállalatának ügyvezetője.

Jelenleg a második hullám időszaka zajlik az országban, és a nyári enyhítések után ezúttal sokkal zökkenőmentesebben ment az átállás, mint tavasszal. Azokban az iparágakban, ahol látszott, hogy nagy a baj, ott is be tudták árazni a gondokat, és sokan már készülnek a visszaépülésre, amit az idei, 2021-es év hozhat.

Átalakulások a munkavégzésben

Az otthoni munkavégzés és a home office mindenhol megvalósult, ahol lehetséges – főleg az irodai munkában. A kékgalléros munkakörök esetében értelemszerűen nehezebb egy ilyen jellegű átalakulás, de több helyen erre is találtak megoldást.

Átalakulások a BPO szakmában

A vírus következtében hosszan elemzett projekteket kellett gyorsan végrehajtani, felgyorsult a vállalati digitalizáció. Ez plusz hatékonyságot hozott, de hosszabb vagy közép-távon ezek a változások az alapműködéshez is kellettek volna. A PS ebben viszonylag elöl járt, ezért jó irányba tudta terelni az ügyfeleket is. A jelenlegi helyzet rávilágít a törvényhozás felé arra is, hogy hogyan lehet még hatékonyabb, és melyek azok a törvényi eljárások, amiket még mindig nem lehet elvégezni digitális formában.

„Egy ilyen helyzetre nincs jó minta az elmúlt 20 évből. Egy komoly válsághelyzet, a külső költségek visszafogását szokta eredményezni. Először mindenki a csapatára akarja beszervezni a munkát, a bérszámfejtés és a számvitel viszont pont olyan létfontosságú szolgáltatások, amiket nem lehet leépíteni. Az ilyen fajta dolgokat könnyebben szervezi ki egy vállalat, a folyamatos könyvelési szolgáltatásban viszont lehetnek visszaesések a megrendelések számát tekintve” – tette hozzá Szalai András.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS