Hetente ennyi időt tölt a vállalkozó kapcsolatépítéssel

2018. 12. 07., 13:30

A magyarok jelentős része közös ismerősön keresztül találja meg potenciális üzleti partnereit, a kapcsolatépítésben a sales manager és a hideghívás csak elenyésző szerepet tölt be – derült ki az első magyar online üzleti közösség közvélemény-kutatásából.

A magyar vállalkozásoknak általában a legnagyobb kihívást a folyamatos üzletszerzés és a minőségi partnerkapcsolatok kiépítése jelenti. A Brillit friss felmérésében a magyarok ajánlatkérési sajátosságait próbálták feltérképezni.

A megkérdezettek többsége üzleti ügyei intézése során főként keresőprogramokat, e-mailt és weboldalakat használ rendszeresen. Kiderült az is, hogy az emberek legszívesebben hirdetésben vagy online keresés útján kérnek ajánlatokat.

Az ismerősökre hagyatkozunk

A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a megkérdezettek 57 százaléka az ismerősein keresztül találja meg üzleti partnereit. Ez nem meglepő, hiszen a 21. századi rohanó világban a rokonokban, haverokban, barátokban bízunk meg a leginkább.

Az első magyar online üzleti közösségben a vállalkozók másodpercek alatt kérhetnek egymástól árajánlatokat, és az üzleti kapcsolatok létrejötte előtt láthatják a leendő partnerről mások által írt véleményeket.

A Brillit honlapján megtalálhatóak a cégek legkülönbözőbb adatai és a referenciái is. A válaszadók pont ezt a két tényezőt veszik leginkább figyelembe, amikor egy partner mellett leteszik a voksukat.

Nagy hangsúlyt fektetünk a kapcsolatépítésre

A megkérdezettek átlagosan 2,6 órát töltenek új kapcsolatok építésével, melyet a legtöbben hetente ismételnek. Ebből is látszik, hogy milyen fontos szerepet tölt be az emberek életében az ismerkedés, amire a Brillit a szokványosnál jóval egyszerűbb megoldást kínál. A honlap a vállalkozásokat az online térben köti össze anélkül, hogy találkoznának.

Az, hogy valaki elfogad-e egy ajánlatot, jellemzően a korábbi együttműködések minőségétől, illetve a referenciáktól függ, kevésbé számít az ár. A Brillitnek nem is az a célja, hogy leszorítsa az árakat, hanem hogy a vásárló és az eladó is maximálisan elégedett legyen.

Hosszú távon nem csak a lokális üzleti kapcsolatok kiépítését szeretnék segíteni, hanem a nemzetközi piacot is közelebb hoznák a vállalkozók számára.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS