Ezek a fiatal munkavállalók kedvenc cégei

2021. 06. 18., 17:30

A fiatal munkavállalók szemében a legvonzóbb munkáltatók idén az Audi, a Telekom, a Bosch, az OTP és a MOL – derül ki a Zyntern.com 2021-es kutatásából. A válaszadók 54 százaléka multinál dolgozna, de 43 százalék saját vállalkozás indításán is gondolkozik. A listából kiderül, hogy mely cégek a legnépszerűbbek a közgazdászok és melyek a mérnökök számára.

A pozitív munkáltatói márka kialakítása minden cég számára kiemelten fontos, ugyanis rengeteg előnnyel jár. Nemcsak, hogy könnyebben találnak jobb minőségű jelölteket betöltetlen állásaikra, de sok marketing költséget is megspórolnak a szájhagyomány útján terjedő pozitív véleményekkel. A Zyntern 2020-ban már feltérképezte melyik munkáltatók nyerték el leginkább a fiatalok szimpátiáját, most pedig megtudhatjuk, mennyiben változott a top lista egy év alatt.

A kutatásról

A Zyntern.com piacvezető hazai állásportál idén negyedik alkalommal végzett országos kutatást, amelynek fókuszában a fiatalok munkaerőpiaci preferenciáinak vizsgálata állt. A kutatás 2021 áprilisában zárult és több, mint 4000 fiatal töltötte ki a 30+ kérdéses kérdőívet. A kutatás kérdései többek között kitértek a fiatalok munkahelyválasztási tényezőire, hosszútávú terveire, pályakezdő fizetési igényükre és a legvonzóbb munkaadókra.

Bár a Randstad minden évben díjazza a legnépszerűbb munkáltatókat, ezek a kutatások a 18-64 éves korosztályra vonatkoznak. A Zyntern ellenben a pályakezdők (16-28 éves korosztály) preferenciáit állítja a középpontba, így kiderül melyik cégek hódítanak a fiatalok körében.

A kitöltők azokat a munkahelyeket, ahol szívesen dolgoznának, szabadszavas formában, maximum 5 cég említésével adták meg. A legvonzóbb munkaadókra adott válaszokat a kutatók tanulmányi terület és szakmai háttér alapján vizsgálták. 

Az összesített nyertesek

1. Audi Hungária

2. Telekom

3. Bosch

4. OTP Bank

5. MOL

A legnépszerűbb cégek a 2020-as évhez képest nem sokat változtak. Bár a tavalyi első helyezett Google idén lekerült a dobogóról, helyét pedig az Audi vette át, a Bosch és a Telekom megőrizte előkelő pozícióját. 2021-ben épphogy lecsúszott a dobogóról az OTP Bank, őt követte a MOL, majd a Google. Az első tízben helyett kapott még a Morgan Stanley, a Vodafone, a Mercedes és a Richter Gedeon.

A top 10-es listán szereplő vállalatok legalább 8 szakterületen említésre kerültek a kérdőív kitöltőinek válaszaiban, az Audi és a Telekom pedig az összes területen feltűnt. A TOP 30-ban kereskedelmi láncok, big4-ok, FMCG-k, globális technológiai vállalatok és a Külügyminisztérium is helyet kapott. 

Érdekesség, hogy a fiatalok körében más cégek végeztek előkelő helyen, mint a Randstad összlakosságot vizsgáló 2021-es kutatásában. Az Audi, a Bosch és a MOL, a pályakezdők szemében élen járnak, míg a Randstad top listájában nem szerepelnek. A Telekom azonban nemcsak a fiatalok listáján végzett második helyen, de a Randstad Telekommunikációs különdíját is bezsebelte.

Szakterületenkénti rangsorok

Az összesített eredményeken felül a kutatásból az is kiderül melyik cégek a legnépszerűbbek az adott szakterületen tevékenykedők számára. Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk a piac jelenlegi helyzetéről érdemes ezekre a rangsorokra is vetni egy pillantást.

Gazdaságtudomány

1. OTP

2. Telekom

3. MOL

4. Morgan Stanley

5. Bosch

Gazdasági területen a top 10-ben helyet kapott az OTP Bank, hazai telco cégek (Telekom, Vodafone), big4ok (KPMG, PWC, Deloitte), a MOL, mint magyar nagyvállalat, az Unilever és a

Bosch, valamint a Morgan Stanley. A TOP 15-ben végzett továbbá a Procter&Gamble, a Coca Cola, a Nestlé, a Google, az és az Audi.

IT/Informatika

1. Telekom

2. Google

3. Epam

4. Morgan Stanley

5. Microsoft

Informatikai területén a legnépszerűbb vállalat idén a Telekom lett. Nem sokkal lemaradva követte a Google, majd az Epam. Éppen lecsúszott a dobogóról a Morgan Stanley és a Microsoft. Az élen, top 10-ben végzett még továbbá az OTP, az IBM, a Bosch, az NI, és a Vodafone.

Műszaki, mérnöki 

1. Bosch

2. Audi

3. Richter Gedeon

4. MOL

5. Mercedes

Mérnöki területeken a Bosch és az autóipari szereplők mellett, 2 hazai nagyvállalat, a Richter Gedeon (3.) és a MOL (4.) is a legvonzóbb munkaadók között szerepel. A Mercedes a fiataloknál ötödik helyre került. Hatodik helyen található a Continental, hetediken pedig a BMW. A legnépszerűbb között végzett továbbá a Knorr-Bremse, az Egis és a GE.

Agrár

1. Kite

2. Bonafarm

3. Nestlé

4. Aldi

5. Syngenta

Agrár területeken olyan FMCG-k vezetnek, amelyek gyártási tevékenységet is folytatnak Magyarországon, illetve egyben jelentős retail láncok. Idén a Kite vitte a pálmát, tőle nem sokkal lemaradva végzett a Bonafarm és a Nestlé. A top 10-es listába még olyan cégek kerültek, mint az Aldi,  Syngenta, az Axiál, a Hell, a Nébih, az SGS és a Coca Cola, mely idén elnyerte az FMCG (Fast- Moving Consumer Goods), vagyis gyorsan forgó fogyasztási cikkek kategóriában a Randstad különdíjat is.

Társadalomtudomány

1. Telekom

2. Vodafone

3. Külügyminisztérium

4. MOL

5. Audi

Társadalomtudományi területekről érkező kitöltők válaszai hasonlóak a bölcsészek preferenciáihoz. Ismert telco munkaadók az élen (Telekom, Vodafone), őket követi a Külügyminisztérium, majd a MOL és az Audi. De az első 10-ben helyet kapott még a Prezi, a Coca Cola, a Morgan Stanley, az ENSZ és a Bosch is.

Bölcsészettudomány

1. Telekom

2. Audi

3. OTP Bank

4. Vodafone

5. NI

Bölcsészettudományok területén rendkívül heterogén lista született. Változatos iparágak legismertebb munkáltatói kerültek legnagyobb számban említésre. Érdekes módon a top 5 (Telekom, Audi, OTP Bank, Vodafone, NI) legnépszerűbb cég közül kettő IT és telekommunikációs területen szolgáltat igaz, az nem derült ki, hogy például a Vodafone esetében az SSC-re vagy a Vodafone Hungary-re gondoltak a válaszadók. Őket követte a Google, és a Rosche. De helyet kapott a legszimpatikusabbak között a Morgan Stanley, az MTA, a WHC és a Sziget is. Népszerűek továbbá a bölcsész fiatalok körében a múzeumok és rendezvényszervező irodák, valamint nagy százalékuk gondolkodik saját vállalkozás indításán.

Turizmus/vendéglátás

A legtöbb turizmus és vendéglátás területén tevékenykedő fiatal számára a hotelek a legvonzóbbak (Four Seasons, Hilton, Marriott), de az utazási irodákat és repülőtársaságokat is nagy számban említették.

Államtudományok területén

Az első helyen a Belügyminisztérium végzett, másodikon az EMMI, harmadikon pedig a NAV. A top 10-es listában helyett kapott még a Rendőrség, az ENSZ, az ITM, az EU intézményei, a Külügyminisztérium és a Honvédség is. Piaci szereplőket tekintve pedig a legnépszerűbbnek a KPMG bizonyult.

Jogtudomány

A legtöbb pályakezdő az ügyvédi irodákat tartja a legvonzóbbnak, de gyakran visszaköszönt a bíróság, ügyészség és az Igazságügyi Minisztérium intézménye is. Cégek tekintetében pedig az Audi, a McKenzie, az OTP és a MOL végzett előkelő helyen.

Középiskolásoknál

Egyértelműen idén a Bosch vitte a pálmát, őt követte a Spar, a Lidl, a Penny és a Tesco. A top 10-ben pedig helyett kapott még az Audi, a Mercedes, a Samsung és az OTP is.

Szakképzésben tanulóknál

Náluk az autóipari munkaadók (Audi, Mercedes) alapvetően a legvonzóbbak, de a top 10-es listában néhány olyan globális technológiai márka is helyet kapott, mint a Google vagy a Telekom. Nagy százalékuk saját vállalkozás indításán gondolkodik, de a banki szféra és a vendéglátói egységek is népszerűek voltak a körükben.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS