Ezek a fiatal munkavállalók kedvenc cégei

2021. 06. 18., 17:30

A fiatal munkavállalók szemében a legvonzóbb munkáltatók idén az Audi, a Telekom, a Bosch, az OTP és a MOL – derül ki a Zyntern.com 2021-es kutatásából. A válaszadók 54 százaléka multinál dolgozna, de 43 százalék saját vállalkozás indításán is gondolkozik. A listából kiderül, hogy mely cégek a legnépszerűbbek a közgazdászok és melyek a mérnökök számára.

A pozitív munkáltatói márka kialakítása minden cég számára kiemelten fontos, ugyanis rengeteg előnnyel jár. Nemcsak, hogy könnyebben találnak jobb minőségű jelölteket betöltetlen állásaikra, de sok marketing költséget is megspórolnak a szájhagyomány útján terjedő pozitív véleményekkel. A Zyntern 2020-ban már feltérképezte melyik munkáltatók nyerték el leginkább a fiatalok szimpátiáját, most pedig megtudhatjuk, mennyiben változott a top lista egy év alatt.

A kutatásról

A Zyntern.com piacvezető hazai állásportál idén negyedik alkalommal végzett országos kutatást, amelynek fókuszában a fiatalok munkaerőpiaci preferenciáinak vizsgálata állt. A kutatás 2021 áprilisában zárult és több, mint 4000 fiatal töltötte ki a 30+ kérdéses kérdőívet. A kutatás kérdései többek között kitértek a fiatalok munkahelyválasztási tényezőire, hosszútávú terveire, pályakezdő fizetési igényükre és a legvonzóbb munkaadókra.

Bár a Randstad minden évben díjazza a legnépszerűbb munkáltatókat, ezek a kutatások a 18-64 éves korosztályra vonatkoznak. A Zyntern ellenben a pályakezdők (16-28 éves korosztály) preferenciáit állítja a középpontba, így kiderül melyik cégek hódítanak a fiatalok körében.

A kitöltők azokat a munkahelyeket, ahol szívesen dolgoznának, szabadszavas formában, maximum 5 cég említésével adták meg. A legvonzóbb munkaadókra adott válaszokat a kutatók tanulmányi terület és szakmai háttér alapján vizsgálták. 

Az összesített nyertesek

1. Audi Hungária

2. Telekom

3. Bosch

4. OTP Bank

5. MOL

A legnépszerűbb cégek a 2020-as évhez képest nem sokat változtak. Bár a tavalyi első helyezett Google idén lekerült a dobogóról, helyét pedig az Audi vette át, a Bosch és a Telekom megőrizte előkelő pozícióját. 2021-ben épphogy lecsúszott a dobogóról az OTP Bank, őt követte a MOL, majd a Google. Az első tízben helyett kapott még a Morgan Stanley, a Vodafone, a Mercedes és a Richter Gedeon.

A top 10-es listán szereplő vállalatok legalább 8 szakterületen említésre kerültek a kérdőív kitöltőinek válaszaiban, az Audi és a Telekom pedig az összes területen feltűnt. A TOP 30-ban kereskedelmi láncok, big4-ok, FMCG-k, globális technológiai vállalatok és a Külügyminisztérium is helyet kapott. 

Érdekesség, hogy a fiatalok körében más cégek végeztek előkelő helyen, mint a Randstad összlakosságot vizsgáló 2021-es kutatásában. Az Audi, a Bosch és a MOL, a pályakezdők szemében élen járnak, míg a Randstad top listájában nem szerepelnek. A Telekom azonban nemcsak a fiatalok listáján végzett második helyen, de a Randstad Telekommunikációs különdíját is bezsebelte.

Szakterületenkénti rangsorok

Az összesített eredményeken felül a kutatásból az is kiderül melyik cégek a legnépszerűbbek az adott szakterületen tevékenykedők számára. Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk a piac jelenlegi helyzetéről érdemes ezekre a rangsorokra is vetni egy pillantást.

Gazdaságtudomány

1. OTP

2. Telekom

3. MOL

4. Morgan Stanley

5. Bosch

Gazdasági területen a top 10-ben helyet kapott az OTP Bank, hazai telco cégek (Telekom, Vodafone), big4ok (KPMG, PWC, Deloitte), a MOL, mint magyar nagyvállalat, az Unilever és a

Bosch, valamint a Morgan Stanley. A TOP 15-ben végzett továbbá a Procter&Gamble, a Coca Cola, a Nestlé, a Google, az és az Audi.

IT/Informatika

1. Telekom

2. Google

3. Epam

4. Morgan Stanley

5. Microsoft

Informatikai területén a legnépszerűbb vállalat idén a Telekom lett. Nem sokkal lemaradva követte a Google, majd az Epam. Éppen lecsúszott a dobogóról a Morgan Stanley és a Microsoft. Az élen, top 10-ben végzett még továbbá az OTP, az IBM, a Bosch, az NI, és a Vodafone.

Műszaki, mérnöki 

1. Bosch

2. Audi

3. Richter Gedeon

4. MOL

5. Mercedes

Mérnöki területeken a Bosch és az autóipari szereplők mellett, 2 hazai nagyvállalat, a Richter Gedeon (3.) és a MOL (4.) is a legvonzóbb munkaadók között szerepel. A Mercedes a fiataloknál ötödik helyre került. Hatodik helyen található a Continental, hetediken pedig a BMW. A legnépszerűbb között végzett továbbá a Knorr-Bremse, az Egis és a GE.

Agrár

1. Kite

2. Bonafarm

3. Nestlé

4. Aldi

5. Syngenta

Agrár területeken olyan FMCG-k vezetnek, amelyek gyártási tevékenységet is folytatnak Magyarországon, illetve egyben jelentős retail láncok. Idén a Kite vitte a pálmát, tőle nem sokkal lemaradva végzett a Bonafarm és a Nestlé. A top 10-es listába még olyan cégek kerültek, mint az Aldi,  Syngenta, az Axiál, a Hell, a Nébih, az SGS és a Coca Cola, mely idén elnyerte az FMCG (Fast- Moving Consumer Goods), vagyis gyorsan forgó fogyasztási cikkek kategóriában a Randstad különdíjat is.

Társadalomtudomány

1. Telekom

2. Vodafone

3. Külügyminisztérium

4. MOL

5. Audi

Társadalomtudományi területekről érkező kitöltők válaszai hasonlóak a bölcsészek preferenciáihoz. Ismert telco munkaadók az élen (Telekom, Vodafone), őket követi a Külügyminisztérium, majd a MOL és az Audi. De az első 10-ben helyet kapott még a Prezi, a Coca Cola, a Morgan Stanley, az ENSZ és a Bosch is.

Bölcsészettudomány

1. Telekom

2. Audi

3. OTP Bank

4. Vodafone

5. NI

Bölcsészettudományok területén rendkívül heterogén lista született. Változatos iparágak legismertebb munkáltatói kerültek legnagyobb számban említésre. Érdekes módon a top 5 (Telekom, Audi, OTP Bank, Vodafone, NI) legnépszerűbb cég közül kettő IT és telekommunikációs területen szolgáltat igaz, az nem derült ki, hogy például a Vodafone esetében az SSC-re vagy a Vodafone Hungary-re gondoltak a válaszadók. Őket követte a Google, és a Rosche. De helyet kapott a legszimpatikusabbak között a Morgan Stanley, az MTA, a WHC és a Sziget is. Népszerűek továbbá a bölcsész fiatalok körében a múzeumok és rendezvényszervező irodák, valamint nagy százalékuk gondolkodik saját vállalkozás indításán.

Turizmus/vendéglátás

A legtöbb turizmus és vendéglátás területén tevékenykedő fiatal számára a hotelek a legvonzóbbak (Four Seasons, Hilton, Marriott), de az utazási irodákat és repülőtársaságokat is nagy számban említették.

Államtudományok területén

Az első helyen a Belügyminisztérium végzett, másodikon az EMMI, harmadikon pedig a NAV. A top 10-es listában helyett kapott még a Rendőrség, az ENSZ, az ITM, az EU intézményei, a Külügyminisztérium és a Honvédség is. Piaci szereplőket tekintve pedig a legnépszerűbbnek a KPMG bizonyult.

Jogtudomány

A legtöbb pályakezdő az ügyvédi irodákat tartja a legvonzóbbnak, de gyakran visszaköszönt a bíróság, ügyészség és az Igazságügyi Minisztérium intézménye is. Cégek tekintetében pedig az Audi, a McKenzie, az OTP és a MOL végzett előkelő helyen.

Középiskolásoknál

Egyértelműen idén a Bosch vitte a pálmát, őt követte a Spar, a Lidl, a Penny és a Tesco. A top 10-ben pedig helyett kapott még az Audi, a Mercedes, a Samsung és az OTP is.

Szakképzésben tanulóknál

Náluk az autóipari munkaadók (Audi, Mercedes) alapvetően a legvonzóbbak, de a top 10-es listában néhány olyan globális technológiai márka is helyet kapott, mint a Google vagy a Telekom. Nagy százalékuk saját vállalkozás indításán gondolkodik, de a banki szféra és a vendéglátói egységek is népszerűek voltak a körükben.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS