Eljöhet az idő, hogy sosem látja a főnökét?

2019. 01. 03., 11:00

A home office elterjedésével egyre többen dolgoznak távmunkában a város vagy akár a világ másik feléről. Ezzel a megoldással a munkavállalók pénzt és időt spórolnak, a vállalkozások pedig eredményesebben működhetnek. Itthon a munkavállalók 5 százaléka dolgozik otthonról, de a számuk gyorsan növekszik.

Világszerte egyre népszerűbbé válik az otthoni munka, vagyis a home office. Nem csak a vállalkozók és szabadúszók, hanem az alkalmazottak közül is sokan kerülnek ki olyanok, akik saját otthonukból végzik a munkájukat.

Bár tőlünk nyugatabbra sokkal népszerűbb a home office, Magyarországon sem állunk rosszul: egy 2018-as felmérés szerint a munkavállalók 5 százaléka dolgozik túlnyomórészt otthonról, ami több mint kétszázezer főt jelent.

Pál Zoltán Gábor, az ALH Consultung Kft. tulajdonosa szerint az otthoni iroda a jövő. Már most is számos állás betölthető távmunkában, a digitalizáció térhódításával pedig rohamosan fog nőni ezek száma.

„Cégünknek jelenleg több mint 10 alkalmazottja van, de egy részükkel még nem is találkoztam személyesen. Az állásinterjútól a feladatok kiosztásáig minden folyamat az interneten keresztül zajlik, így akár az is megoldható, hogy valaki a világ másik feléről végezze el a feladatait. Nálunk az e-mail a munka nyelve. A legújabb munkatársunk Glasgow-ból dolgozik, pár hete vettem fel. Dolgozóink keresőoptimalizálással foglalkoznak, szöveges tartalmakat gyártanak különböző honlapokra, ehhez mindössze a saját számítógépükre van szükségük” – mondta Pál Zoltán Gábor.

Az otthoni munka azokban a munkakörökben a legjellemzőbb, amelyek nem igényelnek különösebb munkaeszközt egy számítógépen kívül. A home office-ban dolgozók közül sokan kerülnek ki a marketing, értékesítés és média területéről, de a munka népszerű az ügyfélszolgálatosoknál, a grafikusoknál, a magántanároknál, a fordítóknál, a programozóknál, és az adminisztrátoroknál is.

A szakember úgy véli, az otthoni munka gyorsuló elterjedése annak köszönhető, hogy ez a megoldás az alkalmazottak és a munkáltatók érdeke is.

„A home office-nak köszönhetően a vállalkozások rengeteg pénzt spórolhatnak. Az ingatlanbérlés, az infrastruktúra kialakítása és fenntartása nagyon drága, és sok esetben felesleges kiadás a cég életében. Erre egyre többen jönnek rá: a modern irodákba már kevesebb munkaállomást terveznek, mint ahány munkavállalójuk van, mert arra számítanak, hogy otthonról fognak dolgozni. Emellett a munka hatékonysága is sokkal nagyobb home office-ban: egyes statisztikák szerint 10-20 százalékkal is nőnek az eredmények” – nyilatkozta Pál Zoltán Gábor.

Ő a vállalkozásánál egyedi, teljesítményarányos bérezést vezetett be, így nem kell aggódnia amiatt, hogy az otthon dolgozó kollégák a munkaidejük mekkora részét töltik a cég számára hasznos feladatokkal.

Az otthoni munka a munkavállalók többségének is tetszik, hiszen így megspórolhatják a munkába járás idejét és költségét, valamint az ilyen munkavégzés kevésbé stresszes, családbarát, és kiszámíthatóbb az időbeosztás is.

„Úgy látom, hogy a munkavállalók is szívesebben választják azokat a munkahelyeket, ahol lehetőség van részben vagy teljesen otthoni munkára. Nálunk a távmunkában dolgozók többsége kisgyermekes édesanya, aki a home office-nak köszönhetően több időt tölthet a családjával, miközben kötetlen időbeosztással helyt áll egy jól fizető állásban is” – tette hozzá.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS