Akár többet is utazik a magyar, hogy megmaradjon a munkahelye

2020. 07. 23., 19:00

A koronavírus-járvány okozta válság hatására a magyar dolgozók motiváltabbak lettek munkahelyük megtartásában. A válaszadók 70 százaléka hajlandó lenne akár fél órával is többet utazni a munkahelyére, 56 százalékuk ugyanannyi pénzért többet is dolgozna, ami 20, illetve 18 százalékpontos növekedést jelent az előző negyedévhez képest.

A BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián 1200 ember megkérdezésén alapuló, júniusban végzett reprezentatív felmérése alapján képzett BNP Paribas Cardif munkaerőpiaci stabilitási index 70 pont lett, ami továbbra is részben optimista hozzáállást mutat a munkavállalók körében. A stabilitási index azt fejezi ki egy 100 pontos skálán, mennyire bíznak a munkavállalók abban, hogy jelenlegi foglalkoztatójuk hosszú távon is munkalehetőséget biztosít számukra.

Az optimizmust mutatja az újbóli elhelyezkedés esélyének megítélése is, itt 58 pontot mértek, míg az előző év azonos időszakában ez az érték 57, 2018-ban pedig 53 pont volt.

Arra a kérdésre, hogy az adott munkavállaló mennyire érzi biztosnak a pozícióját 74 pontos értéket mértek, ami 16 százalékpontos visszaesést jelent az előző negyedévhez képest.

A közlemény idézte Kiss Márk Istvánt, a BNP Paribas Cardif Biztosító vezérigazgatóját, aki elmondta: a válság hatására az elmúlt években tapasztalt munkaerő-piaci trend megváltozott, míg korábban egyre kevesebb személyes áldozatra és energiabefektetésre volt szükség a munkavállalók részéről munkahelyük megtartásához, a hirtelen megugró motiváltság arról tanúskodik, hogy a dolgozók élesedő versenyhelyzetre számítanak.

Ebbe az irányba mutat az is, hogy egy év alatt 22, három hónap alatt pedig 18 százalékponttal 55 százalékra csökkent azok aránya, akik munkahelyi pozíciójukban több mint 5 évre terveznek. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Van egy apró kis bolt a Liliom utcában, ahol a gasztronómia szerelmesei garantáltan elérzékenyülnek. Fekete Antonio szakácskönyvboltja majd’ kétszáz kiadó legjobbját kínálja azoknak, akik nem elégszenek meg a középszerrel.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS