A SPAR élen jár a nők és férfiak közti bérkülönbség felszámolásában

2021. 03. 09., 18:15

A vállalat a bérezés terén nem tesz különbséget munkatársai között az alapján, hogy ki milyen nemű, sőt, ezen a téren példát mutat mások számára is: a korábbi vállalása szerint közzéteszi a nemek szerinti béradatokat a legnagyobb létszámot kitevő munkakörök vonatkozásában.

A SPAR Magyarország csatlakozik az Amnesty International Magyarország egyenlő bérekért indított kampányához és a magyarországi üzleti élet, különösen a kiskereskedelmi szektor más szereplőit is csatlakozásra szólítja fel.

A civil szervezet #EgyLépésselKözelebb kampánya a nemek szerinti béradatok átláthatóvá tételét célozza meg azért, hogy a nemek közötti bérszakadék megszűnjön. A kampány célja, hogy minél több vállalat tegyen a nők és férfiak közötti bérkülönbség felszámolásáért úgy, hogy a nemek közötti bérszakadékkal kapcsolatos adataikat publikálják az idei nőnapon.

„A SPAR közösségének ereje és a vállalat üzleti sikerei elképzelhetetlenek lennének a női munkatársak nélkül. A két ügyvezető közül az egyik hölgy, míg a 25 fős menedzsmentnek 12 női tagja van. Az áruházlánc központjában mintegy 60-40 százalék arányban dolgoznak nők és férfiak. Az áruházak tekintetében 82-18 százalék arányban dolgoznak nők és férfiak, a nehéz fizikai megterhelést jelentő élelmiszer-termelési területen ez az arányszám 48-52 százalék, míg a logisztikai területen 18-82 százalék. E számok mellett azonban igazi jelentősége annak van, hogy a SPAR nem tesz nemek szerinti különbséget a fizetések terén. A pénztárosok között 0,4 százalékkal keresnek kevesebbet a férfiak, míg a szakeladók tekintetében nincs semmilyen különbség a nők és férfiak bérezése között. Idén úgy döntöttünk, hogy részt veszünk az Amnesty International által a nők béregyenlőségéért életre hívott küzdelemben. A nemzetközi nőnap alkalmából, – példát mutatva a nemek munkaerőpiaci egyenlőségének megvalósítása terén – a 2020-as vállalásunknak teszünk ezzel eleget – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-30 17:22:00
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. „Az Év Marketingnagykövete” címet pedig a Pentacom ügynökség érdemelte ki a 29 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS