68 százalékra emelkedett a foglalkoztatás az OECD-országokban

2022. 01. 26., 10:43

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) országaiban 68 százalékos volt a foglalkoztatás a tavalyi harmadik negyedévben, ami 0,6 százalékpontos növekedés az előző negyedévhez képest - olvasható a párizsi székhelyű szervezet honlapján.

Az általános ráta ezzel még közelebb került a pandémia előtti (2020.január-március) 68,6 százalékos szinthez. Több országban, köztük Magyarországon, Ausztriában, Franciaországban, Görögországban, Új-Zélandon és Portugáliában a foglalkoztatás már meghaladta a járvány előtti szintet.

A foglalkoztatás növekedése a lakosság aktívabb munkaerő-piaci részvételének köszönhető - a második negyedévi 72,2 százalékról 72,5 százalékra emelkedett a már foglalkoztatott vagy aktívan munkát kereső munkaképes korú állampolgárok aránya.

A foglalkoztatottság alakulásáról még nem érkezett adat Törökországból. A többi 37 OECD-országban növekedést jegyeztek fel a harmadik negyedévre vonatkozóan, kivéve Ausztráliát (ahol a ráta 75,4 százalékról 74,8 százalékra csökkent) és Finnországot (ahol a mutató a második negyedéves szinten, 72,7 százalékon stagnált).

Az euróövezetben 0,7 százalékponttal nőtt a foglalkoztatás 68,4 százalékra, az Európai Unóban 0,5 százalékponttal 68,7 százalékra, a hét vezető ipari országban (G7) 0,7 százalékponttal 71,4 százalékra, Kanadában 1,4 százalékponttal 73,8 százalékra, az Egyesült Államokban pedig 0,8 százalékponttal 69,8 százalékra javult a mutató.

Az OECD adatai szerint Magyarországon a foglalkoztatás a második negyedévvel összevetve 73 százalékról 73,3 százalékra nőtt 2021 harmadik negyedévében.

Az OECD dokumentuma megállapítja, hogy a foglalkoztatás egyenletesen nőtt minden nem és korcsoport között. Az OECD-országokban a nők körében 0,6 százalékponttal nőtt a foglalkoztatás 60,8 százalékra, férfiaknál szintén 0,6 százalékponttal, 75,3 százalékra.

A mutató a 15-24 év közöttiek körében 40,9 százalékról 41,6 százalékra, a 25 és 54 év közöttiek körében 77,3 százalékról 77,9 százalékra, míg az 55 és 64 év közöttiek körében a mutató 0,6 százalékponttal 61,7 százalékra emelkedett. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS